Diskusia k téme Rádio_FM

OMV a FOCUS - oba prieskumy potvrdili podstatny vzostup. Hoci sa konkretne cisla Medianu a spominanych prieskumov lisia, v pripade mapovania trendov sa OMV nezvykne mylit.Focus ako nezavisly prieskum to potvrdil. Pockame na junove MML.

Keď ide počúvanosť zo 4,5 na 4,0% tak to asi vzostup nie je. Kde si na ten vzostup prišiel? Čo sa toho nárastu týka,určite to nemôže byť behom pár mesiacov. Ale v jednom sa s Tebou zhodnem,treba počkať. Ale aj niečo pre to urobiť. To samozrejme platí pre ľudí z rádia.

http://www.medialne.sk/clanok/c.php? clanok=1425&vrubrike=9
Odporucam precitat

A kolko casu treba podla teba na zisk dalsich posluchacov? Tvoj projekt by ich mal po roku a pol s alternativou kolko percent?
Pokial dobre vnimam, FM, zaznamenalo poprvyraz v dvoch prieskumoch vzostup. Este si treba pockat.

Nikdy som v tejto diskusii nepísal,že chcem aby _FM bolo hitové rádio. Vždy som vravel že FM je alternatíva ku komerčným rádiám a tak by to malo byť. Tvrdím však,že majú na viac ako 4%. Ako kexxx vraví,ani UC rádia nejdú cestou intuície. Aj _FM by malo byť bližšie k poslucháčovi,aj keď k inému ako komerčné rádiá. Nech ide k tej skupine ako doteraz,len nech skúsi aj inú cestu. To je všetko čo sa tu snažím napísať.

nech je to tak ci onak hlavne nech neutrpia ludia, ktori maju uz dnes toto radio ako jasne No1.

Blbost- pokial viem, na call-outox ide aj FM4 a nemam pocit, zeby hrali nekvalitnu hudbu.Call-outy nemusia byt nastavene len na to, aby sa hrali hity, ide o to, ze radio sa viac trafi do vkusu svojej cielovky, ak xce _FM oslovovat alternativne zameranyx posluxacov, tak sa budu testovat pesnicky, ktore su tejto cielovke urcene.Novinky sa budu zaradovat intuitivne a nexaju sa par tyzdnov rotovat a ak v call-outox vyhoria, tak sa prestanu hrat. Takto to funguje aj u mnohyx UC radii, v zap. Europe je uz intuitivny marketing zriedkavostou...
Inak 2 najviac sa podobajuce radia su Expres a Viva.
FUN sa od Expresu odlisuje tym, ze hra hlavne aktualne veci, kym Expres ma vo vysielani zhruba 50% stariniek z 80-tyx a 90-tyx rokov. Som pocas sviatkov xvilu pocuval Vivu a mal som pocit, ze je to 2. okruh Expresu...

Lubos, pracujes v radiu, alebo si dalsi medialny odbornik od sustruhu? Callouty jednoznacne prinesu ktoremukolvek SK radiu jediny vysledok - max. male odchylky - vid Fun a Expres, dve najviac sa podobajuce radia u nas. Huste rotacie a pitchoviny pre hlupakov, ziadne intenzivne nasadzovanie noviniek (neurazme niekoho, pre Boha!) a koniec MUZIKY, ostanu len hity. Z takych expertov ako ty mi je smutno. Mozno to myslis dobre, ale to neznamena, ze blbo z pohladu nas, ludi co mame naozaj radi HUDBU. Radio_FM je teraaz tak akurat

viac ako 3 krat denne by podla mna nemalo ist nic
pocuvam v brne jedno radio, kde neexistuju nijake ackove a beckove rotacie a to sa mi tiez nepaci - sice je to pestre, ale clovek absolutne straca hud. prehlad, ked nepocuva radio cely den
mne sa v poslednej dobe velmi paci playlist nme radia, ale pochybujem, ze by tu na slovensku mohlo mat nieco teke uspech....zatial

Ešte som chcel povedať že nie som z Ghany. Mám predstavy o _FM,v tejto diskusii ich rozoberať nebudem. Tú Ghanu si si mohla odpustiť. O mojich predstavách môžeme diskutovať s Tebou alebo s efem-om cez mail,o to však záujem asi nebude. Ináč som z. .. To je jedno.

Aj UC rádiá môžu fungovať na call-outoch,či nie? Ale tá liana má pravdu. Načo sa koncesionár stará. Veď verejnoprávnosť znamená že v rádiu si budú vysielať to čo uznajú za vhodné a poslucháč či súhlasí alebo nie je jedno,len nech platí. Tak je milá liana? Čo zlé vidíš na call-outoch a mapping study?

Ja viem, ze mate vela roznych rubrik a niektore su fakt velmi dobre (Focus, Music education, fresh_fm). Ine zase az take dobre nie su (mozno aj su zaujimave, ale nie su dobre podavane). A mate aj kvalitne spravy, aj ked ja by som chcel aj viac podrobnejsie ale ako si uz napisal, asi by o to nebol zaujem u inych posluchacov. Je mi samozrejme uplne jasne, ze kazdemu posluchacovi sa neda vyhoviet na 100 %. Kazdy ma predsa ine predstavy. Ja napr. nesuhlasim s LuboTSom, ze by mali byt vyssie rotacie. To by fakt nebolo na nic dobre. Hudba je na _FM jednoznacne najlepsia zo vsetkych radii. Tak nech sa vam dari a dufam, ze nas posluchacov bude raz aj 10% a ze vas nezrusia.

Aspon napis meno, ked mas take silne reci. Nech vedia v SRO, kto bude mat najblizsie padaka.

Hahahahahaha. Klud slecinka, pohar vody alebo rovno sprchu :-)

Ty sa nevies dockat ako keby si nevedel rozchodit, ze maju malicke rotacie a vela pesniciek.Jasne. Este callouty a hned budu v efemku rotovat NoName a Superstar, sem tam La camisa negra. Najlepsie 5x denne ako vo funku.
Starostlivy Lubos.Zaloz si radio v Trstenej ci z akej Ghany si a urob si dvakrat mapping study.

Mapping Study v rádiu _FM? Bolo by načase. Kedy začne a kto by tú analýzu robil? Som presvedčený že intuitívny marketing nie je správna cesta ani pre _FM.

Fakt by si bol za to, aby sme hustejsie rotovali mensi balik pesniciek, hoci kvalitnych? Mozno nam to ukaze mapping study, uvidime. Ale jednym z dolezitych atributov Radia_FM je dnes prave nizka rotacia skladieb= znacna pestrost a blokovanie stereotypu.

Rubriky sa opakuju 2x denne, aby ich zachytilo viac posluchacov.Logika nasho share dokonca veli zaradit ich aspon 4x, ale to by uz asi fakt bolo privela, presne preto mame aj napr.rotacie hudby nizsie ako ine radia.
cit Ikser: viac informacii z roznych oblasti (hudba, sport, pocitace, auta,
HUDBA - rubriky : "Music education", "hudobky_fm", "musiqlist_fm" plus nova hudba "fresh_fm"
SPORT: "sportoviny" - ano, jedna tema viackrat za den -opat aby to zachytilo viac posluchacov (sportoviny zatial nepodcastujeme), ale na sporte pracujeme - kvalita feat.kvantita
POCITACE, PC svet, technologie - rubriky "Focus_FM" "Klik_FM" a najnovsie aj "Phone_FM"
Politicke komentare - fakt nie sme presvedceni o tom, ze nasi posluchaci chcu pocuvat okrem bezneho spravodajstva politicke komentare v hudobnom radiu.Hm.
AUTA - toto je dobra inspiracia, Ikser, vdaka.
Ikser,napriek unave si to skomponoval velmi solidne:-), hoci niektore veci vidime inak.Vdaka za postrehy.

Ja si praveze myslim, ze by malo byt odlisne nie len v hudbe, ale aj v inych veciach. Jednoznacne by malo byt denne vysielanie pestrejsie. Je tam sice dost vela rubrik, ale tie sa pocas dna casto opakuju. Namiesto toho by tam mohlo byt viac informacii z roznych oblasti (hudba, sport, pocitace, auta, ale aj politicke komentare). A mohli by pri tom spolupracovat aj s inymi okruhmi rozhlasu. Ja viem,ze vela veci, ktore som spomenul tam uz je, ale su na velmi nizkej urovni. Zoberme si napr. len taky sport. Ten isty rozhovor sa opakuje aj 3 krat do dna. A teraz je to uz aj tak zbytocne, ked maju podcasting.Okrem toho, je tam pocas dna az prilis vela sutazi o vstupenky na podujatia v Bratislave. Toto konkretne pre mna, nie je velmi zaujimave. Takze denne vysielanie by podla mna malo pozostavat z kvalitnej hudby a kvalitnych informacii. Ospravedlnujem sa, ze tento prispevok je trochu nesuvisly, ale som uz unaveny a idem spat. Ale dufam, ze som podstatu vystihol a budem spravne pochopeny.

Lubo-cim je (okrem hudby) oproti _FM odlisne vysielanie cez den v Okey alebo Fun?

Nejdem písať o večernom vysielaní. To by mohlo byť. Denné vysielanie sa mi zdá,ako keby v FM-ku nepovažovali za podstatné. Rádio by si malo povedať pre koho chce cez deň vysielať, zanalyzovať si tú svoju skupinu (ani nie tak vekovú,možno alternatívne zameranú) a podľa toho sa správať. Možno by sa denný playlist zúžil,ak by však kvalita zostala,prečo nie... Uzavrel by som to tak,že je čas niečo urobiť s denným vysielaním. Som sám kto si to myslí?

FM4 a aj BBC-Radio1 idu cestou call-outov. Lenze ako uz poznamenal pilot, BBC R.1 hra cez den tak ultrakomercny CHR format, ze aj nase FUN je oproti dennemu playlistu BBC Radia1 este alternativa :) FM4 zas profituje z toho, ze vysiela odpojovane vysielanie pre narodnostne mensiny zijuce v Rakusku-kedysi to bol samostatny okruh-BDR.
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň









