menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Median SK: Nový samostatný prieskum bude mesačne

Na konci júla spoločnosť Median SK zverejnila samostatný prieskum zameraný na rádiá, ktorý sme publikovali aj na radia.sk. Keďže ide o samostatný projekt popri známom MML-TGI zaujímalo nás o ňom viac. Rozprávali sme sa s Jindřichom Bardonom, ktorý stoji na čele spoločnosti Median SK.

RADIA.SK: Krátko pred publikovaním čerstvých kĺzavých dát prieskumu MML-TGI ste zverejnili prieskum rádií, ktorý zobrazuje údaje známe z MML-TGI. Ide však o samostatný projekt. Bude zverejňovaný pravidelne? Akú bude mať periodicitu?

radia.skJindřich Bardon: Áno, výsledky projektu Rádiá, teda navýšenie rozhlasovej mediálnej časti, budú zverejňované mesačne a vždy budú vychádzať z údajov zozbieraných v rámci kĺzavého obdobia troch po sebe nasledujúcich mesiacov. Užívatelia dát tak majú a budú mať k dispozícii rozhlasové výsledky vychádzajúce vždy z minimálne 3000 respondentov v rámci daného „trojmesiaca“.

RADIA.SK: Čo bolo hlavným motívom pre realizáciu tohto samostatného prieskumu?

Jindřich Bardon: Pre nás sú hlavným motívom spokojní užívatelia našich výsledkov. Po dlhších prípravách nastal vhodný okamih pristúpiť k ďalšiemu vylepšeniu nami poskytovaných dát.

RADIA.SK: Oproti kĺzavým dátam MML-TGI, ktoré sú z troch plus troch mesiacov [dvoch vĺn] je tento prieskum postavený na samostatnom trojmesačnom zbere dát.  Prvý je robený na veľkej vzorke 3505 respondentov. Ide o tých, ktorí sú súčasťou zberu dát MML-TGI, alebo ide o samostatnú vzorku?

Jindřich Bardon: Ide o  vzorku zloženú z dvoch tretín z realizovaného národného prieskumu MML-TGI a z jednej tretiny zo samostatne zbieranej vzorky v rámci spomínaného navýšenia.

RADIA.SK: Aké sú ďalšie rozdiely a spoločné veci s MML-TGI?

Jindřich Bardon: Metodológia zberu projektu Rádiá je s prieskumom MML-TGI totožná. Naším cieľom bolo zachovať maximum spoločných prvkov, aby užívatelia dát mali k dispozícii výsledky, na ktoré sú zvyknutí a teda vedia s takýmito výsledkami dobre pracovať. Napriek tomu, jeden významný rozdiel v samotných výsledných dátach pre užívateľov je. Rozhlasové mediálne dáta obsahujú všetky informácie o rozhlasovom vysielaní a staniciach rovnako ako v MML, avšak dáta o respondentovi sú oproti MML zúžené. Z pochopiteľných dôvodov chýbajú v špecializovanom rozhlasovom navýšení bohaté údaje o spotrebnom správaní a životnom štýle respondentov.

RADIA.SK: V čom vidíte hlavný prínos pre rádiá, mediálne agentúry a vôbec trh ako taký?

Jindřich Bardon: Hlavný prínos pre trh vidím v častejšom a pružnejšom zverejňovaní výsledkov počúvanosti rádií a tiež vo veľkosti vzorky, ktorá je o 50% väčšia ako tá, ktorá bola k dispozícii doposiaľ. Navyše, vďaka optimalizácii dát bude na trhu k dispozícii stále iba jedna mena výsledkov.

S výsledkami tohto prieskumu sa budete pravidelne stretávať na radia.sk.

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
3. + 4. vlna 2018
1.
18,53%   - 0,18%
2.
16,50%   - 0,16%
3.
10,59%   - 0,16%
4.
7,30%   - 0,23%
5.
7,06%   - 0,11%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2018 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
marec 2019
1.
12,41%   - 1,11%
2.
10,75%   - 0,21%
3.
9,41%   - 0,20%
4.
7,82%   + 0,10%
5.
5,96%   + 0,53%
Počúvanosť cez aplikáciu Radia.sk - marec 2019
% celkovej počúvanosti
XII.-II. etapa 2019
1.
33,2%   - 0,7%
2.
27,0%   - 0,1%
3.
23,2%   ± 0,0%
4.
17,0%   ± 0,0%
5.
15,3%   + 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2019
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
15. týždeň 2019 08.04.2019 - 14.04.2019
1.
Ava Max
Sweet But Psycho
2.
Mark Ronson
Nothing Breaks Like A Heart (Feat. Miley Cyrus)
3.
Imagine Dragons
Bad Liar
4.
Imagine Dragons
Natural
5.
Calvin Harris
Giant (With Rag’n’bone Man)
16. týždeň 2019 22.04.2019
1.
Billie Eilish
Bad Guy
2.
Ariana Grande
7 Rings
3.
Lady Gaga & Bradley Cooper
Shallow
4.
Jonas Brothers
Sucker
5.
Sam Smith & Normani
Dancing with A Stranger