Európska komisia preto verejnosť v kampani informuje o možnostiach ochrany pred online podvodmi a o nástrojoch na zvýšenie transparentnosti online prostredia podľa aktu o digitálnych službách (DSA).
DSA vytvára podmienky na to, aby sa každý používateľ online služieb mohol aktívne podieľať na bezpečnejšom online prostredí. V súvislosti s online podvodmi môže spotrebiteľ prispieť využívaním mechanizmu oznamovania nezákonného obsahu, vrátane podvodov pri nakupovaní online a finančných podvodov, ktorý je dostupný priamo v rozhraní platformy. Online platformy sú povinné informovať používateľa o výsledku sťažnosti, umožniť mu odvolanie a nesú právnu zodpovednosť aj za to, ak neodstránia nezákonný obsah, ktorý im bol nahlásený. Ak spotrebiteľ nesúhlasí s výsledkom posúdenia jeho sťažnosti, môže sa odvolať prostredníctvom vnútorného systému sťažností platformy a nezávislého orgánu riešenia sporov.
Súčasťou kampane, ktorá prebieha na sociálnych sieťach Európskej komisie a Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku, je aj webová stránka s praktickými odporúčaniami pre spotrebiteľov. Najčastejšími formami online podvodov sú podľa nej nedoručenie tovaru, za ktorý spotrebiteľ zaplatil, predaj falšovaných výrobkov vydávaných za originály či podvody spojené s prenájmom nehnuteľností, pri ktorých podvodníci vystupujú ako prenajímatelia a žiadajú zálohy za neexistujúce alebo nedostupné objekty. K varovným signálom pri online nákupoch patria najmä ponuky, ktoré pôsobia „príliš dobre na to, aby to bola pravda“. Spotrebitelia by mali nakupovať len z overených a dôveryhodných zdrojov, preveriť si predávajúceho a skontrolovať, či je webová stránka bezpečná. Ak sa spotrebiteľ stane obeťou podvodu, má možnosť obrátiť sa na svoju banku a požiadať o spätné vrátenie platby.
V témach ochrany používateľov pred online podvodmi je aktívna aj Rada pre mediálne služby. Dlhodobo spolupracuje s Európskou komisiou v oblasti online bezpečnosti a je aktívnym členom pracovnej skupiny Európskeho výboru pre digitálne služby zameranej na spotrebiteľov a online trhoviská, ktorá sa okrem iného zaoberá aj online finančnými podvodmi a zavádzajúcimi praktikami. Rada iniciovala aj vznik vnútroštátnej pracovnej skupiny zameranej na bezpečnosť trhu a ochranu spotrebiteľa, ktorá združuje orgány dohľadu nad trhom, colné orgány a orgány na ochranu spotrebiteľa. Účelom pracovnej skupiny je výmena informácií, mapovanie rizík a legislatívy, zber dôkazov o porušeniach zo strany veľkých platforiem a koordinácia postupov pri ochrane spotrebiteľov.