menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme SRo1 SLOVENSKO a SRo4 REGINA.Duplicita niektorých relácií

130 príspevkov
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
26.07.2009 18:54
0
0
pre micu

ked niekdo pocuva reginu urcite by mu neodpadla ruka keby preladil na slovensko a celkovo pre krestanov je radio lumen aky su slovaci zrazu krestania pred 1989 vspupovali do komunistickej strany lebo sa hrnuli za vysokymi postami a teraz stoja prvy na prijmani v kostole vid nasi politici

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
26.07.2009 15:41
0
0
@Palo

Presne tak. Ja nevravim, ze sa omsa nema vysielat, ja vravim len to, ze staci ju vysielat 1x. Inak po omsi opat nejaky zabavnik. Hruza. Obnovenie Radia Bratislava je nanajvys aktualne...

PALO (neregistrovaný, 213.160.160.xxx)
PALO (neregistrovaný, 213.160.160.xxx)
26.07.2009 15:28
0
0
@mica

tu ide o pricíp duplicity programov.Kedysi,keď bol veľký rozdiel v pokrytí SRO-SLOVENSKO a REGINA,malo to aj akési opodstatnenie.Ale po výmene frekvencií,keď má REGINA takmer identické pokrytie ako SLOVENSKO,tak je to zbytočné.Kresťanstvom sa netreba oháňať.To je tak nechutné klišé,že až.Stačí ak to bude prenášané len na REGINE.Kde ide Slovensko z freq.GE_84,tam ide aj REGINA.Omša áno,je to služba verejnosti,ale nie duplicitne-to je len mrhanie vysielacieho času.

mica (neregistrovaný, 89.173.87.xxx)
mica (neregistrovaný, 89.173.87.xxx)
26.07.2009 14:01
0
0
a?

no a co???!!! ved je nedela! na Slovensku je urcite viac katolikov, teda krestanov...lebo dnes bola evanjelicka omsa..ako ateistov.....a kedze je nedela, tak sa to patri, kedze je to verejnopravny rozhlas. Su ludia, ktori pocuvaju len Reginu, ti, ktori pocuvaju len Slovensko...a zufalci, ktorym nevadi kazdy den to iste na Exprese....

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
26.07.2009 10:07
0
0
Tyv. spravodajsky okruh stale bezo zmeny

teraz nazivo prenasaju "spravodajstvo" z kostola ako aj vsetky Reginy. Spolu to mam na satelite 4x. Malo by o byt len 1x, na obnovenom okruhu Radio Bratislava.

dadadad (neregistrovaný, 91.127.216.xxx)
dadadad (neregistrovaný, 91.127.216.xxx)
10.05.2009 19:37
0
0
NEBRBLITE optimisti

ked chceš chytit reginu
kúp si riadnu anténu, asi tak

Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
10.05.2009 14:53
0
0
@Gulius

Tuto zmenu som zaregistroval pred par tyzdnami. Ale je to presne, ako vravis - naopak. Aj ked ani jedna z uvedenych relacii celkom nepatri na Radio Slovensko, ale ked uz to musi byt, tak by som tu rozpravku urcite dal na Reginu.

Omsa sa stale vysiela naraz na oboch okruhoch. Som zvedavy, kedy padne aj tato "basta". Samozrejme, pokracovat by mala na Regine.

Gulius (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
Gulius (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
10.05.2009 12:57
0
0
Možno zmena?

Dnes ráno som počúval, na Slovensku klasicky rozprávka ale na Regine dajaká hudba...žeby konečne?Ale sa nejako pomýlili, malo to byť naopak. Slovensko - prúdové vysielanie a Regina rozprávka.

Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
19.04.2009 08:43
0
0
@biscuit

Ale to je presne to iste, akurat sa k navrhovanemu stavu dopracujes z opacneho konca. Suhlasim vsak, ze by to bola schodnejsia cesta. To minimum, co by okamzite mohli spravit, je identifikovat spojene vysielanie inac. Napr. Radio Bratislava. Lebo Regina znamena regionalne vysielanie. Aby posluchac hned vedel, ci pocuva celoplosne vysielany program alebo regionalne vysielanie zo "svojho" krajskeho studia.

Dnes rano opat pravidelny sok z detskej rozpravky. Uz sa naozaj musim rozhybat aspon k pisaniu staznosti na rozhlasovu radu. Rozhlas sa nema absolutne k nicomu. Takto musim drepiet na cesko Radiozurnali. Kde v tomto momente ide Peter Nagy. ;)

biscuit (neregistrovaný, 195.113.65.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 195.113.65.xxx)
05.04.2009 23:11
0
0
Jednoduchsie riesenie

Podla mna ovela jednoduchsie a lacnejsie riesenie by bolo vsetky relacie "rodinneho typu" presunut na Reginu, tu nasledne premenovat a zaviest centralizovany program. No a na RS pridat odpojovane regionalne spravy a nejake tie odpojovane vecerne relacie. Samozrejme okruh profilovat ako spravodajsko-hudobny, bez "rusivych elementov".
94,2 SRo na 100% neziska, lobbing komercnych celoplosiek bude enormny :)))

Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
05.04.2009 22:39
0
0
@Gulius

To, co pises, povazujem za minimalny program, ktory by mali realizovat. Mam pocit, ze tak to aj povodne planovali, ale jednoducho sa to zastavilo kdesi na polceste. Po roku od velkeho tresku spravili nejake zmeny a odstranili asi polovicu tychto nezmyslov s tym, ze slubili dotiahnutie dalsi rok. Tato lehota vsak uz uplynula a uplne sa na to zabudlo. Uz nikto o tom nehovori. Asi treba zacat vypisovat pozdravne listy na radu a ci co.

Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
05.04.2009 22:36
0
0
@biscuit

Myslim, ze spustenie noveho okruhu (obnovenie toho, co tu fungovalo za CSFR) je skor otazkou dobrej vole a priorit nez penazi. Ak vlada rozhodne, ze chce mat poriadny verejnopravny rozhlas, to to bez problemu zrealizuje. Rocny rozpocet sucasneho rozhlasu nie je ani miliarda korun. Takemu Sirokemu bez problemu prihraju 2 miliardy navyse na opravu bratislavskeho hradu. Z toho by sa dal financovat Sro pomaly 3 roky. Jeden okruh navyse, kde by sa platili hlavne vysielace a ostatne prostriedky by sa vo velkej miere zdielali s ostatnymi okruhmi, by sa dal z toho zplatit mozno aj na 15-20 rokov. To len na ilustraciu, ze toto je naozaj otazkou priorit.

Tymto si sice popularitu neziskam, ale zastavam nazor, ze nase koncesionarske poplatky su v porovnani so zahranicim dost nizke a mali by sa zvysit. SRo platime 40 korun mesacne. Povedzme zvysenie o 10 korun by pre nikoho nebolo nejak osobitne citelne, ale rozhlas by to posunulo velmi dopredu.

Co sa tyka sirenia signalu, aj ked FM stale ma najdolezitejsiu ulohu, zdaleka to nie je jedina cesta. Absolutne prvy krok je vysielanie na satelite, co je, nastastie, na Slovensku realtivne samozrejmost.

Dalsi krok je rozsirenie pravidla must carry pre kablovky aj na rozhlasove stanice. Bohuzial sirenie rozhlasovych stanic cez kablove rozvody je na Slovensku takymi firmami ako napr. UPC doslova sabotovane. Ale to je zase o tom, aku dolezitost tomu davaju ti, ktori tvoria prislusne zakony a predpisy a dohliadaju na ich dodrziavanie. Lebo sirenie signalu nejakeho radia kablovkou je naozaj technicky nenarocne a kablovka kvoli tomu urcite neskrachuje. Pravdupovediac, 10 rokov dozadu som si platil UPC len kvoli rozhlasovym staniciam v kabli, ktorych tam vtedy bolo cca 20, lebo som byval na mieste, kde bol nemozny terestricky prijem vacsiny radii. Kablovky predstavuju velmi slusny potencial na sirenie dalsich rozhlasovych stanic, len ho treba vyuzit.

Zaciatkom 90-tych rokov SRo spravil chybu, ze tvrdil, ze mu stacia len 3 siete v FM. Tu istu chybu spravili v CR a na to konto dodnes nemaju zabezpecene poriadne pokrytie CRo 2 Praha, ktore v niektorych castiach republiky nie je dostupne vobec. Ale rezervy stale su. Nedavno na tomto fore bol zaujimavy prispevok ohladom 5. siete pre Radio Patria. Naozaj existuje niekolko zablokovanych zenevskych kmitoctov, ktore by sa dali po drobnych reorganizaciach vyuzit.

Vyuzit by sa dali aj niektore "sucasne" kmitocty. Napr. 90.8 MHz v TT by sa mala vratit spat na Velku Javorinu. Tento kmitocet je pre JM zbytocny a ak by velmi potrebovali dokryt TT, iny 250 W kmitocet urcite bez problemu skoordinuju.

Dalsi kmitocet je 94,2 MHz po RTI. Tento by opat mal byt priklepnuty SRo. Okrem toho z Kralovej Hole vysiela SRo 2 Regina, co je pre regionalne vysielanie vyslovene nevhodna lokalita kvoli tomu, ze sa nachadza na rozhrani dvoch krajov. Tento kmitocet by mohol byt prevedeny na Radio Devin a 94,2 MHz by mohol byt priklepnuty staronovemu okruhu Radio Bratislava. SRo by tym padom mal styri 30 kW kmitocty na Kralovej holi pre svoje 4 celoplosne okruhy.

Silna duplicita je napr. aj medzi Suchou horou a Krizavou. Z oboch vysiela Regina vysokym vykonom. 100 kW vysielac na Lysej Hore by opat mohol prejst na vysielanie celoplosneho okruhu Radio Bratislava.

Myslim, ze vdaka ubohosti slovenskeho eteru u nas situacia nie je az taka zla ako v CR a mimo BA, hlavne v horskych oblastiach sa este daju relativne skoordinovat nizkovykonne frekvencie. Regina ako regionalny okruh by sa mohol z vacsej casti prestahovat na nizkovykonne vysielace, ktorymi sa da zabezpecit presne pokrytie vymedzeneho uzemia bez zbytocnych presahov do susednych krajov. Podobne ako teraz funguje Radio FM.

Myslim, ze hraci priestor je dost velky, len niekomu na tom naozaj musi zalezat.

Gulius (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
Gulius (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
05.04.2009 21:49
0
0
súhlas

Súhlasim....len dodám, že ak aj nie je v silách rozhlasu vytovriť nový okruh, stačilo by vytvoriť dve samostatné rádia - skutočne informačné Slovensko a rodinno/vzdelávaciou/regionálno/nábo žensko/národnostú Reginu. Na Slovensku nechať prúdové vysielanie a Pozor zákrutu, prípadne obohatiť vysielanie napríklad o hitparádu ako má CRO1 - Radiožurnál a na Reginu dať všetko ostatné. A ak aj nie je momentálne možné vytovriť odpojované vysielanie podľa nového členenia Slovenska, stačilo by aj spoločné redionálne vysielanie, kde by sa jednotlivé štúdia - BA,BB,KE spravodlivo striedali. A národnostné vysielanie, by sa dalo tiež zredukovať na formu nejakých magazínov, správ v rôznych jazykových úpravach, či cielenému vysielaniu, ale nie viac ako hodinu denne a nie v prime-timoch.

biscuit (neregistrovaný, 195.113.65.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 195.113.65.xxx)
05.04.2009 21:47
0
0
@Robert

Pekna fikcia, ale kde vezmes na novy okruh dalsie frekvencie a hlavne peniaze? :)

Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
05.04.2009 21:36
0
0
@Pe3k

Nastastie som Radio Slovensko v inkriminovanu dobu neladil, takze som predisiel takmer istemu kolapsu. :) Oni sa v tom SRo museli zblaznit, ak tymto zapraskali celodenne vysielanie akoze spravodajskeho radia! Preboha, preco po rozdeleni CSFR na uzemi Slovenska zrusili Radiozurnal bez nahrady? Dodnes ten jeden zruseny okruh chyba. Radiozurnal mal pokracovat dalej v slovenskom vydani ako cisto spravodajske radio a vtedajsia Bratislava, z ktorej potom vzniklo Slovensko 1 a neskor Radio Slovensko, mohl dalej pokracovat ako rodinne/vzdelavacie radio. Namiesto toho dodnes trpime ten sialeny hybrid, ktory nedava dostatocny priestor ani spravodajstvu a publicistike, ani "rodinnemu" vysielaniu, takze toto sa potom tlaci aj na Reginu vo forme spojeneho vysielania a na to konto je regionalne vysielanie velmi obmedzene. Lebo jednoducho nan nie je priestor.

Duplicita SRo1 SLOVENSKO a SRo4 REGINA v nedelu dopoludnia bola uz uplne odstranena s vynimkou omse. Avsak oba okruhy, aj ked kazdy vysiela cosi ine, vysielaju relacie typu, aky patri na Reginu. To tiez dokazuje, ze Radio Bratislava v byvalej forme jednoducho chyba.

Jedine rozumne riesenie je:

1. Radio Slovensko prerobit na cisto spravodajse radio, ako to uz davno proklamuju

2. Obnovit Radio Bratislava (analog ceskeho CRo2 Praha), na ktore sa prestahuje cele celoplosne vysielanie Reginy ako aj tieto rozne rezidua z Radia Slovensko, ktore tam nepatria, napr. sv. omsa, nedelna rozpravka, citanie na pokracovanie a pod. Tie relacie, ktore ma zmysel vysielat celoplosne.

3. Z Reginy spravit naozaj regionalny okruh. T.j.postupne zvysovat podiel regionalneho vysielania ako aj dobudovat siet krajskych studii tak, aby to respektovalo sucasne uzmenospravne clenenie. Za absolutne minimum povazujem regionalne studia v Ziline a Nitre, pripadne aj v Presove.

Kym regionalne vysielanie nebude 24 hod, moze sa preberat program Radia Bratislava. Podorbne ako CRo 5 Regina kedysi preberal CRo 2 Praha, ked este nebola zavedena spolocna regionalna noc, ktoru produkuje CRo Brno. Spolocna regionalna noc by sa mohla evnetualne zaviest aj na Slovensku a produkovalo by ju napr. studio v Kosiciach. Cim by sa dosiahlo urcite vyvazenie.

Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
05.04.2009 19:17
0
0
Andersen

No, veru uprimne, isli mi s tym okolo poludnia uz pekne na nervy :) Ak ma Regina take dobre pokrytie, mohli to dat live tam na cely den :)) Keby aj inym pamatnym dnom a udalostiam venovali tolku pozornost... Napriklad den zeme a pod. Kolki vedeli, ze x krajin vyplo na hodinu elektrinu pred par dnami? U nas ju vypli asi aj traja ludia, viac ich asi nevedelo o tom. Snad bude lepsie... aj na vlnach SRo.

Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
05.04.2009 18:31
0
0
Mna z toho SRo raz naozaj slahne o zem
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
24.03.2009 12:14
0
0
@Pe3k

Moznost prijmu Radio_FM z Trencina som nejak nezaregistroval. Mal som za to, ze vsetko, co dociahlo do Rajeckej doliny, zacalo vysielat Reginu. Inak prijem z Trencina nie je v Rajeckej doline nejak valny. V zasade tam nejde nic poriadne okrem Krizavy a zopar silnejsich lokalok v Ziline. Niektore vzdialene signaly su sice relativne silne, ale velmi znehodnotene odrazmi.

Do Rajeckych Teplic dociahnu viacmenej vsetky vysielace v Ziline, ale vacsinou je to dost na hrane. V Rajci sa uz chyta podstatne menej, napr. Radio Okey z Domu techniky si ani neskrtne.

PALO (neregistrovaný, 78.99.39.xxx)
PALO (neregistrovaný, 78.99.39.xxx)
22.03.2009 16:28
0
0
@Pe3k

na starom vebe SRo boli mapky pokrytia a aj mapka s fungujúcimi a aj plánovanými vysielačmi.Na tej mapke plánovaných vysielačov pre SRo 1-RADIO SLOVENSKO a SRo4-RADIO REGINA(dnes SRo2) boli vyznačené :ČADCA,okolie Bánoviec n /B,Terchová a okolie a tiež Zamagurie.
Ak už nejdú všade všetky okruhy SRo,minimálne SRo1-SLOVENSKO by malo ísť všade.

Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 62.168.65.xxx)
22.03.2009 14:04
0
0
..

Robert, ved Rajecku minimalne po Porubku pokryva Trencin a Lietavska uz snad berie Zilinu, ci sa mylim?
My tu placeme nad Cadcou, kde ide aspon nieco, no to Zamagurie ci Spis je iny koniec sveta! Kysuce su aspon zaujimave hustotou osidlenia, no tie osady v udoli Dunajca a za Tatrami ani nahodou. Verim, ze tam je to tragicke naozaj. Chudaci ludia, tam by im asi nevadila ani ta duplicita :(

Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.45.xxx)
22.03.2009 09:37
0
0
@PALO

Myslim, ze je velmi malo miest, kde je mozny kvalitny prijem vsetkych 4 okruhov. Napr. Radio_FM ma v Ziline len slaby mestsky vysielac a v Rajeckej doline je prijem uz dost problematicky. Navyse sa tato zla situacia este zhorsila tou Patriou.

PALO (neregistrovaný, 78.99.39.xxx)
PALO (neregistrovaný, 78.99.39.xxx)
22.03.2009 09:20
0
0
@Lubo

podobne je to aj v Čadci:žiaden SRo1,2 alebo 3.Do roku 2000 tu nebola žiadna SK stanica.Ale tiež kopec CZ a PL staníc.

radio (neregistrovaný, 87.197.18.xxx)
radio (neregistrovaný, 87.197.18.xxx)
21.03.2009 12:43
0
0
Progresívne hity opäť na Fun radiu

Všimol som si, že Fun radio už začalo opäť nasadzovať do svojho playlistu nejaké tie obrovské progresívne hity, ktoré pred pár rokmi vysielalo nonstop. Čiže ešte vtedy, keď na Slovensku nedominoval Expres a Fun rádio bolo najpočúvanejšie progresívne hitové rádio. Počul som zatiaľ tieto tri kvalitné tanečné hity v súčasnej dobe na Funku: Bucketheads - The bomb!, Daft Punk - One more time, Touch and Go - Would you? Som veľmi rád, že pomaly, ale isto sa Fun vracia ku skvelej tradícii. Verím, že postupom času nasadí aj ďalšie progresívne a alternatívne hity, ktoré kedysi tak všetci milovali a nedokázali preto preladiť na iné rádio. Z veľkej škály vyberám týchto interpretov a ich veľké neprekonateľné hity: Moloko - The time is now, Powerhouse - What you need, Funkstar de Luxe - Rainbow country, Basement Jaxx - Just 1 kiss, Wisdome - Off the wall, Phats and Small - Tonite, DJ Bard - Gerapa, Artful Dodger - Woman trouble, David Morales - Needin you. Napíšte, či aj vy ste si všimli akú takú zmenu, a či vás to potešilo. A hlavne, čo si myslíte, či Fun radio bude pokračovať v tomto trende postupného nasadzovania skvelých a kvalitných, najmä tanečných hitov.

Lubo (neregistrovaný, 78.141.102.xxx)
Lubo (neregistrovaný, 78.141.102.xxx)
21.03.2009 12:00
0
0
Smola

pekne sa to číta, ale my v Tatranskej Javorine nemáme žiadny príjem slov.stanice!!!!! V Ždiari je to s biedou Expres. Takto sa kašle na ludí,hlavne že polských stanic je aj 10 ....

feri (neregistrovaný, 80.81.232.xxx)
feri (neregistrovaný, 80.81.232.xxx)
16.03.2009 08:30
0
0
JE TO TAK

Plne sa stotožňujem s týmto posledným názorom.Nie je viac čo dodať.

Počúvanosť
streda, 27.3.2024
1.
20,77%   + 0,23%
2.
18,40%   - 0,71%
3.
11,87%   - 0,22%
4.
9,36%   + 0,08%
5.
8,18%   + 0,20%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 27.3.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XI. etapa 2023 - I. etapa 2024
1.
31,5%   ± 0,0%
2.
22,7%   - 0,1%
3.
21,6%   - 0,4%
4.
17,4%   + 0,3%
5.
16,4%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XI.-I./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
12. týždeň 2024 18.03.2024 - 24.03.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Cyril
Stumblin' In
3.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
4.
Album
Teddy Swims
Lose Control
5.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over