menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme DVB-T na Slovensku

4785 príspevkov
jaro (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
jaro (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
30.07.2010 19:42
0
0
@ Robert

Ja nepopieram výhody mpeg4,čo sa týka množstva kanálov.Nedá sa povedať že niečo bolo nariadené,bola a je sloboda výberu.Nedá sa povedať že mpeg2 je blbost,trištvrte Europy funguje veselo na mpeg2, a nik tam na to nenadáva.Podla mna keby aj bolo spustené mpeg4,tak jednoducho tam nebude viacej kanálov-niet ich.Slovensko je malý štát.Nové televízie- lokálne,očakávam že príde ich niekolko desiatok,ale až po uvolnení anal. kanálov.HLAVNÁ BRZDA slovenskej digitalizácie je nie typ kompresie( tá nie je vôbec podstatná) ale zlyhanie vládnej skupiny pre digitalizáciu(počas všetkých vlád).Neustálu je nezmyselne spomalovali,a výsledok je že ani nevedeli poriadne určiť jednoznačne vyp. analogu-a robí sa to doslova na poslednú chvílu.To je hlavný problém a nie druh kompresie.

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
30.07.2010 19:24
0
0
@jaro

Pytat sa televizii, v akom formate chcu vysielat, to je viacmenej to iste, ako spravit capa zahradnikom. (Komercne) televizie maju uplnie ine priority, ako dostupnost a pestrost programovej ponuky, ba naopak, ich cielom je nahanat co najviac divakov, aby mohli co najdrahsie predavat reklamny priestor, takze naopak, ich cielom je programovu ponuku obmedzit a byt viac menej jedinou alternativou. MPEG2 ma pre nich tu vyhodu, ze do muxu sa zmesti menej kanalov a je tu uz urcita divacka obec s STB podporujucimi len MPEG2. Na druhej strane vysielanie v MPEG4 (presnehsjie H264) by asi bolo financne vyhodnejsie, no pravdepodobne si spocitali, ze vstup konkurencie by ich asi prisiel na viac ako to, co usetria na poplatkoch distributorovi signalu. Vzhladom na to, ako bol Macaj odovolany, bolo jasne, ze to bude MPEG2. Poskytnutie moznosti vyberu televiziam bola len rafinovana hra na schovavacku, ktora, ako sa zda, na niektorych zabrala.

Neviem, ako su na Slovensku nastavene parametre DVB-T. V CR je k dispozicii datovy tok necelych 20 mbit/s na multiplex. Ak by do existujuceho muxu isiel cely zaklad (STV1, STV2, STV3, Markiza, Doma, JOJ, JOJ+, TA3), co je 8 kanalov, na jeden kanal by pripadlo takmer 2,5 mbit/s, co v H264 staci na velmi slusnu kvalitu. Pri pouziti H264 sa bezne uvazuje az o 10 programoch v jednom muxe. A ak by sa este nasadil statisticky multiplex, dala by sa z toho vyrazit este lepsia kvalita. Preto nasadenie MPEG2 povazujem za velmi suboptimalne.

D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
30.07.2010 19:23
0
0
pro "nesmyslný nick"

o potěšení mi určitě nešlo... ale to těžko pochopíš

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
30.07.2010 19:16
0
0
Pre Roberta

Máš pravdu o veľkosti multiplexu v MPEG-4, ale MPEG-2 si vybrali televízie dobrovoľne. Podľa mňa je problém v tom, že obchody už v novembri 2009 mali predávať aj MPEG-4 v Humennom bolo ťažko zohnať MPEG-2, čo bolo hanbou, že o necelý mesiac sa malo spúšťať DVB-T a na predajni nebol jeden set-top box.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
30.07.2010 19:12
0
0
Pre Davida Kříža

Tak to si ma potešil, bude to síce až na konci mesiaca, no som rád.

jaro (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
jaro (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
30.07.2010 19:08
0
0
d v b t

Robert: ty si najprv rozmysli čo píšeš! Typ kompresie si vybrali dobrovolne televízie,mohli si kludne vybrať Mpeg4,-to im nik neprikazoval-Towercomu to môže byť úplne jedno .Je otázka času ked príde T2,ale ked nebudú mať on záujem televízie,tak príde neskoršie .To sú zákonitosti trhu.Keby chceli televízie vysieĺat v HD, kludne by mohli-zvolili by si Mpeg4 a vysielali by.Ale nemajú záujem .ani niet dôvodu-zatial.PRE Pe3k: Žiadne dve anteny ani zlučovače nebude treba,ani ked budú vysielať tri multiplexu.Ked sa bude vysielať z Kamzíka 27,56,66 k tak ti stačí jedna antena,to platí samozrejme aj pre iné lokality.

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
30.07.2010 18:27
0
0
Ty mudrlant

Ale v MPEG-4 by boli vsetky terajsie stanice v jednom baliku a ten "zaklad" by bol vyrieseny. Takto budu treba dve anteny a vyriesit bude treba asi aj zlucenie signalu... (to uz ja presne neviem) A okrem toho, kolko tv prejavilo ist do muxu okrem tych sucasnych? Takze radsej 2 poloobsadene, nez jeden obsadeny mux... Myslenie na urovni stredoveku...

Argumenty typu vela ludi ma STB na MPEG-2 su hlupe... Rovnako i moznost TV rozhodovat o type kodovania! To mal urcit TU alebo Ministerstvo...

------ (neregistrovaný, 85.237.226.xxx)
------ (neregistrovaný, 85.237.226.xxx)
30.07.2010 18:11
0
0
Nemá zmysel mpeg4 na SLOVENSKU

Asi nevieš , že televízie si vybrali mpeg2 tak netrep blbosti.No a čo pre tých 30% a časom ešte menej čo príma signál sa neoplatí. Kto bude chcieť primať viac kúpi si satelit alebo káblovku. No ak by bol mpeg4 programy by tam boli trebárs 7-8 tv, pri mpeg2 5-6 tv. A keď budú 3 multiplexy s mpeg2 zmestí sa tam až 15-18 tv. A počet muxov môže byť až 7 tak jeden mux môže byť aj s mpeg4 na HD programy.A pochybujem že bude u nás mať záujem vysielať 15 TV

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
30.07.2010 17:47
0
0
:-)

Aspon jeden clovek to chape... Kiezby si bol minister Robert :-))

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
30.07.2010 17:12
0
0
@URL-encoded UTF-8 misung

Keby sa namiesto MPEG-2 nasadilo MPEG-4, tak v tom jednom multiplexe, ktory uz funguje, by mohli byt vsetky hlavne televizie, a tie dalsie muxy by zatial ani neboli potrebne. Take vysielanie by vsak bolo prilis lacne a dostupne, takze istym skupinam by to asio nevyhovovalo. O tom bolo aj odvolanie Macaja.

D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
30.07.2010 11:38
0
0
pro "nesmyslný nick"

až zas budeš příště něco vybekávat o lidech které neznáš...

http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/press/tiskove…

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
27.07.2010 12:43
0
0
Pre *

Veď som im písal, že je to zavádzajúci nadpis. Děvín ide v Skalici výborne. Ináč má informácie od viac ľudí, že v Skalici chytajú Veľkú Javorinu a ide to. Skôr by som povedal o probléme v Prievidzi, ako v Skalici. Tá stránka má kopec nedostatkov poplietli multiplexi, už sú opravené, keď som ich na to upozornil a je zjavné, že silno propagujú CS link.

* (neregistrovaný, 188.112.76.xxx)
* (neregistrovaný, 188.112.76.xxx)
27.07.2010 01:10
0
0
www.digital-tv.sk

Pozemné digitálne na Záhorí problematické:

http://www.digital-tv.sk/aktuality/detail/pozemne-…

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
26.07.2010 21:39
0
0
Postreh

Čítal som viac diskusií a ľudia stále fňukajú o MPEG-2. Ja neviem, čo chcú v MPEG-4 na Slovensku šíriť a to ešte v troch DVB-T multiplexoch?

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
25.07.2010 18:30
0
0
Pre PALA

Na tomto fóre som už dosť dlho, no pamätám si, aké tu boli príspevky o homosexualite, urážaní a iných vecí. Je ale veľká škoda, že si to tu raz za čas neprečítajú kompetentní a nech odpovedajú oni na naše názory, či už o DVB-T, alebo nepokrytí niektorých oblastí napríklad Čadce. Nečudujem sa, že odtiať normálni diskutujúci odchádzajú, diskutujú sami pre seba alebo pre spoludiskutujúcich, ktorí s daným problémom neurobia nič. Zamýšľal som sa aj nad tým, čo si písal o koordinovaných frekvenciách pre Čadcu, že to máš od Waltera, čiže podľa nich nedôveryhodného zdroja. Walter napíše iba to, čo má potvrdené. Nakoniec sa prišlo na to, že to písal ITU. Problém nie je v diskutujúcich, problém je v tých, čo všetko takzvane riadia.

PALO (neregistrovaný, ip-91.191.80.187.o2inet.xxx)
PALO (neregistrovaný, ip-91.191.80.187.o2inet.xxx)
25.07.2010 18:10
0
0
problém diskusií....

nuž problém je nielen v "neodbornosti"-to by som dokázal pochopiť, pretože väčšinou tu diskutujú ľudia, pre ktorých je radio hobby(aj keď určité znalosti majú), ale niekedy tón diskusií-ak niekto niečo napíše(nezáleží či je to správne alebo nie) a za tým naťuká kopec výkričníkov(!!!!!!!!!!!!!!!), tak to tiež svedčí o intelekte.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
25.07.2010 17:56
0
0
Pre Jara

Aj ja vidím, že diskusné fóra upadajú, no také strášné to zas nie je. Ľudia už dnes majú málo času diskutovať na fórach.

jaro (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
jaro (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
25.07.2010 17:34
0
0
d v b t

DK-máš pravdu,že v poslednom čase veľmi upadá úroveň diskuzných fór na Slovensku a čiastočne aj v Čechách.Sú tu radikáli ktorý obhajujú "svoju pravdu", ale nie na základe vedomostí a poznatkov ale na základe domienok a výmyslov.Mne veĺmi vadí minimalna snaha o objektivitu , čiernobiele videnie problematiky bez širokospektrálnych súvislostí.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
25.07.2010 15:27
0
0
Pre Davida Kříža

Je iné, keď niečo povie televízia a je iné keď niečo povie kompetentný pracovník. Keby som vedel o stupeň viac ako ZŠ, tak by som nespolupracoval na rôznych projektoch.

D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
25.07.2010 14:12
0
0
Ale si anonym, to len ja ťa oslovujem menom...

a to říká sám anonym :-D
oslovils mne tak, já jsem to nevyvrátil a mockrát jsem tady dával odkaz na něco svého, i debil si domyslí že jsem to já.
Ty všemu tomu rozumíš asi tak o stupeň víc než nějaké děcka na ZŠ, dle toho co jsem četl cos tu splodil tak jen opisuješ věci kdesi z netu a strašně chceš něčí pozornost, aby ses cítil důležitě. Do hlavy ti nevidím, to máš pravdu, ani po tom netoužím, stačí mi co tady vypisuješ!
Stačí si projít ty diskuse dozadu, jak všemu rozumíš... ok, konec, užij si to tady! Anonymní patlale...

D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
25.07.2010 14:07
0
0
урвекґ

ty jsi fakt dement! za prvé, on není pracovník ČRa.
za druhé, podívej se napřed na váš veřejnoprávní zdroj :-D asi tak 3 generace za ČT... tak bych být tebou držel hubu a krok...
v televizi padne takových kravin, v jakékoli, ale tys zrovna sledoval jednu větu a teď tu o někom kdo na rozdíl od tebe něco dokázal, píšeš jako o blbci a vozíš se po něm!

Nic, nemá to smysl, už jsem i od dalších kamarádů slováků, co do této diskuse chodili celé roky, slyšel že se to poslední dobou nedá číst, že sem lezou samé děcka co si ještě ani neumí utřít zadek, a plácají oničem... někteří neumí ani psat, natož mít normální nick...
Takže nebudu vám to tady narušovat, diskutujte si o nesmyslech... dopadne to jak všude na diskusích, normální lidi omrzí hádat se s trotlama a zbyde tam jen ta nejnižší vrstva.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
25.07.2010 14:06
0
0
Pre Davida Kříža

Ale si anonym, to len ja ťa oslovujem menom. Pozri sa, koľkokrát si už odmietol so mnou diskutovať, a vždy diskutuješ. Ty si asi pán Boh, že ovládaš všetko. Nehnevaj sa ale o DVB-T, televíznom, rádiovom a GSM vysielaní viem veľa, no Ty mi do hlavy nevidíš.

D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
D.K. (neregistrovaný, 94.125.217.xxx)
25.07.2010 14:00
0
0
урвекґ

jak je vidět, anonymní nejsem, oslovuješ mne jménem. Zato ty jsi totální anonym co do všeho blekotá, ale ničemu pořádně nerozumí, donedávna neuměls ani napsat normálně svoje myšlenky. A tady máš citaci:

"Mal povedať termín je do 31. 10. 2010 a nie zavádzať ľudí, to vie každý blbec."

Z takové prkotiny vyvozovat takové závěry může fakt jen blbec, svědčí o tom i tvůj úžasný nick.
Kdyby se sekl o rok, nebo vykládal uplné nesmysly, ale takovouto kravinu kterou ani teď pořádně ještě nikdo neví, a ty děláš z komára velblouda (ťavu, kdybys nerozuměl!). Tam šlo o výměnu AS a ne o to jestli někdo řekl kdy se tam něco spustí nebo nespustí s rozdílem jednoho měsíce. Kdyby sis uměl seřadit hodnoty tak takovou bloost vůbec neřešíš! Ale sedíš na zadku a rýpeš se v blbostech. Tolik času jako ty bych chtěl mít...

To je super když si mne můžeš najít v jiných diskusích a hodnotit, že! Na rozdíl od takových anonymů jako jsi ty. Já se za to co kde píšu nestydím, ani za svoje jméno. Což se o anonymech jako ty říct nedá. Asi by vyšlo najevo že jsou to nemakačenka co nic neumí, jen mudrují, sedí na zadku, a škrabou se na zádech. A že se diskuse zvrhají tam kde zvrhají je důsledek toho, že většina lidí co ničemu nerozumí se strašně snaží přesvědčovat ty druhé, jak jsou sami dobří... diskutuju normálně s tím kdo se chová normálně. Kdo se chová jako trotl a patlal, s tím se normálně bavit nebudu.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
25.07.2010 14:00
0
0
Pre Davida Kříža

Citujem Ťa: On si může říkat co chce, Naozaj takto vyzerá skúsený technik Českých radiokomunikací? A mňa nepoznáš, takže o mne nepíš, ako keby som bol oproti vám nejaký hlupák. Citujem Ťa ďalej: Ty si choď pro informace taky kam chceš. Nikdo tě nenutí to sledovat a podle toho se orientovat. Je dosť smutné, že Česko má takýto platený verejnoprávny zdroj.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
25.07.2010 13:30
0
0
Pre Davida Kříža

Ty tu tiež vystupuješ anonymne. Ukáž mi, kde priamo na tohto človeka nadávam, čo sa týka jeho práce ako technika. Ja len tvrdím a vypočul som si tú reportáž niekoľko krát, nech nesľubuje nemožné. Hovoríš, že Vás tam naháňali z Čt 24. Nikto ste nepovedali do kamery konkrétny termín hoci aj 31. 10. 2010. Alebo termíny ďalších multiplexov. Nehnevaj sa, ja tu vyjadrujem len svoj názor a keď nechceš, nemusíš na neho reagovať. Videl som tvoje príspevky aj v iných diskusiách. Najprv trochu diskutuješ, potom vzblkneš a tak všetkým vynadáš.

Počúvanosť
štvrtok, 1.5.2025
1.
24,12%   + 1,97%
2.
12,94%   - 3,73%
3.
11,25%   + 0,11%
4.
7,26%   - 0,18%
5.
6,83%   - 4,49%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 1.5.2025
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,08%   - 0,11%
2.
11,72%   - 0,47%
3.
9,70%   - 0,04%
4.
9,09%   - 0,13%
5.
7,73%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
X. - XII. etapa 2024
1.
29,9%   - 0,1%
2.
20,2%   - 0,2%
3.
19,9%   - 0,4%
4.
18,1%   - 0,7%
5.
15,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
17. týždeň 2025 21.04.2025 - 27.04.2025
1.
Album
Myles Smith
Nice To Meet You
2.
Album
Robin Schulz, Cyril
World Gone Wild (Feat. Sam Martin)
3.
Album
Coldplay
We Pray
4.
Album
Lola Young
Messy
5.
Album
Kygo & Imagine Dragons
Stars Will Align
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over