menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Komentár: Čo dokázala Europa 2 za rok?

43 príspevkov
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx) 08.01.2011 12:07
@mirko

No ale pokial tie call-outy aj nadalej realizuju ako za cias Okey, ze z Prahy volaju na Slovensko, tak ani tie nemaju velku vypovednu hodnotu :) A este 1 vec ma napadla, kto je vlastne v slovenskej E2 hud. dramaturgom?

mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx) 08.01.2011 00:38
@ biscuit

AMT a call outy majú, ale bez konzultačnej agentúry sú im nanič. to je ako ked si kúpiš auto a nevieš jazdiť. a v prípade e2 dokonca nemáš ani vodičák :)

biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx) 07.01.2011 12:54
@mirko

No konečne si udrel kliniec po hlavičke :) Lenže, ako uz Lagardere niekoľkokrát ukázalo, tak do veľkých investícii sa nepohrnu. Rádiu chyba mapping study a zrejme aj call outy a AMT realizovane na území SR. O personalnom obsadeni a marketingu ani nehovorím. Takto z E2 nikdy nebude silný hráč na trhu.

mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx) 07.01.2011 00:37
@lubo

V 10 tisícovom meste môže byť a uživí sa xy krčiem... Takže ide o uhol pohľadu. ja miesto na trhu vidím. náskok X je neštandardný a z veľkej miery spôsobený pokrytím a kvalitnými kampaňami.ide iba a len o objem investícií, ktoré e2 dostanú do povedomia. v obchode sú momentálne štvrtí a rastú. čo je na rádio, ktoré doteraz rastie veľmi pomaly skvelý výsledok a svedčí o tom, že značka e2 je pre inzerentov zaujímavá.

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.208.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.208.xxx) 06.01.2011 22:54
@mirko

Fun aj Ex sú oproti E2 profesionálne rádiá ktoré majú zmapovaný trh. Ťažko môžu získať dobrého moderátora, ktorý trošku vie že celý projekt E2 je jeden veľký omyl. E2 alebo lepšie povedané Lagardere by si malo najprv urobiť štúdiu a ujasniť si kde je voľné miesto na trhu. V 10 tisícovom meste môže byť jedna obuv, jeden obchod so športovými potrebami, jedno elektro a mozu fungovať, ale povedzme že 5 obchodov elektro by sa neuživilo. A takto nejako je to s E2. Ich majiteľ si musí nájsť miesto na trhu a až potom hľadať moderátorov.

biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx) 06.01.2011 21:44
@mirko

No lenze pochybujem, ze zrovna prechod do E2 by pre nich bol nejak vyhra. Ved to radio momentalne riadi jediny clovek :)
Napr. z Funka by to mohli byt Mimo alebo Kava, lenze pre nich bude urcite istejsie pockat si na prilezitost vo Funku, nez si pochovat karieru v radiu, kde to zjavne nema pana. A+ S tu urcite nebudu vecne :)

mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx) 06.01.2011 20:51
no...

vo fun sú ľudia, ktorí majú ambíciu vysielať a nebyť len tieňom A+S, čo sa momentálne deje, takže toľko k tomu kto si pohorší. a X... no možno budeš prekvapený. ale ako som už písal-isté zatiaľ nie je nič.

biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx) 06.01.2011 20:26
@mirko

Tak pochybujem, ze tam pojdu ludia z X alebo Funka, to by isli do vyrazne horsieho. A pokial sa im nahodou podari zlanarit nejakych ludi z JM alebo Vivy, tak to bude dalsi z preslapov tejto stanice.

mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx) 06.01.2011 19:53
možno

5 ľudí z iných /veľkých/ staníc dostalo ponuku od Volenticsa, počítam teda s tým, že 5 ľudí pôjde preč. ak ponuku prijmú. podľa Vladyku súčasný káder za rok fungovania nezaujal poslucháča tak, ako plánovali a tak sa už v tajnosti nahrávajú piloty.

biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 89.103.249.xxx) 06.01.2011 18:58
@mirko

Aky vyhadzov? V E2 sa chystaju nejake personalne cistky?

mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
mirko (neregistrovaný, 89.173.67.xxx) 06.01.2011 11:05
Prettorian

ak je niekto dobrý, nemá problém sa uchytiť v inom rádiu. Oliver a Andrej sa z éteru ešte určite ozvú. O ostatných, ktorí v e2 zostali sa to po vyhadzove /už čoskoro/ povedať nedá. Skončia v malých rádiách, kam aj patria. Obsah ich blogov totiž veľa napovedá o tom akí sú to ľudia. Schválne si to pozrite.

Prettorian (neregistrovaný, 89.173.130.xxx)
Prettorian (neregistrovaný, 89.173.130.xxx) 06.01.2011 10:01
Smutne sachovanie

Nakolko som ja osobne pocuval vysielanie Europy 2 len kvoli Oliverovi (predchadzajuci uspech v nasom regionalnom Radiu One), teraz uz nemam dovod, mrzi ma ze radia nevidia potencial v kvalitnych moderatoroch, ktori nie su velkymi menami v biznise...Napriek tomu, pokial nie som v dosahu Radia One, tak ovela radsej si naladim Europu 2 resp. Vivu, ako Funko alebo Express

Kolnik Samuel. (neregistrovaný, 89.173.18.xxx)
Kolnik Samuel. (neregistrovaný, 89.173.18.xxx) 20.12.2010 15:24
Hmmm

Aha, tak to hej. Chlaci vo Funku si najali Pollackmediu a vsetko slo samo.<br />
Tak nech si E2 kupi konzultantov a je vybavene.

_ (neregistrovaný, 95.103.29.xxx)
_ (neregistrovaný, 95.103.29.xxx) 20.12.2010 10:51
Kornel Samuel

-10 rokov je trosku prehnane...
- ako moderator ziadna slava
- uspech FUN bol o Pollackmedii
- nezabudaj, ze samochvala smrdi:-)

Kolnik Samuel. (neregistrovaný, 89.173.18.xxx)
Kolnik Samuel. (neregistrovaný, 89.173.18.xxx) 20.12.2010 10:37
Palo, dva postrehy

1)Jasne , Zajo ako clovek co posobil 10 rokov v biznise a sefoval marketingu ked Funku sla najviac karta by bol urcite krok vedla. 2) Procesny audit - urcuje prave kompetencie a definuje (aj) rozhodovacie procesy. Si uvedom co pises.

T.K. (neregistrovaný, 95.102.219.xxx)
T.K. (neregistrovaný, 95.102.219.xxx) 20.12.2010 00:19
no

odzneli tu nejaké interné informácie, tak teda predpokladám, že to tu čítajú aj kompetentní z e2. len niekoľko postrehov: naučte tam u Vás Saba neznieť arogantne,teplo a nesmiať sa na vlastných vtipoch, správarku dať aspoň jedny správy bez chyby, dadíkovú naučte nebyť prehnane cool, v kuse točiť o vzťahoch a mať sexuálne narážky v každom druhom vstupe, Marka naučte rozprávať a začnite konečne hrať hudbu, akú počúva Vami deklarovaná cieľovka.

@ (neregistrovaný, 78.98.176.xxx)
@ (neregistrovaný, 78.98.176.xxx) 19.12.2010 13:34
Palo

Zajo by bol urcite krok vedla:) Rozhodne nie je v pozicii aby si kladol podmienky. Tam procesny audit nepomoze, skor spravne vedenie bez toho, aby vsetko schvalovala Praha.

PALO (neregistrovaný, 46.34.228.xxx)
PALO (neregistrovaný, 46.34.228.xxx) 19.12.2010 03:31
@Stano

možno že Zajo nebol práve "the best choice", problémom je nedotiahnutosť celého(aj keď možno dobre mysleného" projektu. Ak by šli podľa FUNRADIO PARIS, mali by určite väčší potenciál...a ten audit by nikoho nezabil, len by niekoho hore na teplo miestečku stál dobre platenú pozíciu resp. radšej tam nikto nič viac nevymýšľa.....

Stano (neregistrovaný, 78.99.28.xxx)
Stano (neregistrovaný, 78.99.28.xxx) 18.12.2010 14:42
Jan S.

Fakt je, ze nik normalny by do toho nesiel... Na radio treba aj podmienky a peniaze a v cechach sa zjabne nepoucili ze bez toho to nejde. Druhy fakt, ze Zajo by asi sam o sebe ptave dobra volba nebol. Okrem neho dostalo ponuk obdobne dalsia slusna kopa ludi a nie je to ziadne verejne tajomstvo.

Jan S. (neregistrovaný, 78.99.204.xxx)
Jan S. (neregistrovaný, 78.99.204.xxx) 18.12.2010 10:22
Len taka piskoska,

skoro presne pred rokom skoro E2 mala vedenie. Ak si pamatate Tomas Zajaca - "Zaja" najprv moderatora, neskor niekolko rokov sefa marketingu Fun radia (napr kamapan ja som Funradio), tak ten dostal ponuku, absolvoval skolenie v Prahe. Lenze dal niekolko podmienok, hovori sa o paitich (toto neviem isto) a minimalne dve sa nepacili Kovacikovi a ako majitelovi. Cesi inak vobec neboli proti:) Podmienka cislo jedna bolo - procesny audit. Druhou bolo okamzite prerusenie spoluprace s Forzou. A tu Kovacik povedal ze nie. Pokial viem Zajo okamzite potom povedal, ze sa to takto neda robit a do dvoch rokov im to padne na hlavu. Inak znova su tendencie ho oslovit, len neviem ci by sa na to dal...

Rišo (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
Rišo (neregistrovaný, 213.151.218.xxx) 16.12.2010 22:48
Pre pána Hrnka

Oceňujem, že niekto z rádia zanechal príspevok v tejto diskusii (podľa Vášho príspevku usudzujem že patríte do kolektívu ľudí okolo Európy 2) škoda len, že je v ňom uvedené iba ,,suché" konštatovanie ,,patent na rozum bohužiaľ nemáme". Ako už napísal Stano ten nemá nikto a práve preto by na mňa oveľa viac ako toto zapôsobilo niečo v zmysle ,,áno, priznávame že tento rok nevyšiel podľa našich predstáv pretože sme podcenili Slovenský trh, v budúcom roku sa pokúsime o nápravu reputácie". Ak by som si mal možnosť prečítať takéto stanovisko kompetentných mimoriadne by na mňa zaúčinkovalo a mal by som motiváciu počúvať toto rádio aj naďalej s nádejou že tento rok im síce nevyšiel, no ten budúci budú brať ako šancu na nový začiatok. Učiť sa na vlastných chybách je fajn ba čo je ešte lepšie je učiť sa na tých cudzích. Faktom však je, že v - narozdiel od Čiech kde E2 na celoplošnej úrovni až takú silnú konkurenciu nemá - tak preplnenom segmente ako je EHR sa konkurencia v podobe FUNRADIA či Expresu nedopúšťa až toľkých chýb žeby sa z nej mohol nováčik poučiť či dokonca využiť ich vo svoj prospech. A tak zaplatila Európa 2 za prvý rok pôsobenia u nás príliš drahé školné v podobe nie príliš lichotivích čísel.
Európa 2 by si mala (čo zjavne nespravila pri vstupe na trh) položiť zásadnú otázku: Čím by sme mohli zaujať a oslabiť poslucháčsku základňu FUNRADIA - ktoré je tu už 20 rokov a jeho značka je na Slovensku etablovaná minimálne tak dobre ako značka Evropy 2 v Čechách - respektíve Expresu, ktorý pravidelne osciluje okolo 1 000 000 denných poslucháčov čo je, vzhľadom na veľkosť Slovenského trhu, závratné číslo. Expres sa doposiaľ nepodarilo ohroziť žiadnej konkurenčnej stanici, rovnocenný súboj s ním do istej miery zvádza akurát tak FUNRADIO a možno i SRO 1. Na to aby E2 mohla na Slovensku voči tak silnej konkurencii niečo dokázať je nepochybne potrebné, aby na jej čele stál človek, ktorý trh pozná ako svoju vlastnú dlaň a vie, ako na ňom môže zaujať čiže aby to bol Slovák pretože rádio ktoré je riadené ,,od stola" z Prahy veľa vody nenamúti, najmä ak sú trhy v oboch republikách odlišné o 180° a Slovenský poslucháč je narozdiel od toho Českého náročnejší. Stačí si porovnať prieskumy v oboch krajinách. Zatiaľ čo v Česku patrí prvenstvo IMPULS-u ktorý sa zameriava najmä na domácu a Slovenskú tvorbu, u nás je to Expres, ktorý - dovolím si tvrdiť - za 10 rokov svojej existencie zmenil formát. Projekt E2 na Slovensku bol šitý horúcou ihlou, bez akých koľvek príprav (a ak nejaké boli tak minimálne) sa prekopíroval formát z ČR ktorý - ako sa ukázalo i ukazuje - na Slovensku príliš nezaujal a zmeny sa udiali iba kozmetické. Prečo by aj mal zaujať, ak rádio počas dňa ponúkne tú istú skladbu aj päť krát a aktualizácia playlistu je na Slovenské pomery príliš pomalá a aj keď sa deje nie vždy sa do playlistu dostane to, čo by si ľudia priali. Veď napríklad, zaťiaľ čo Justin Bieber - Sombody to love ktorý bol niekoľko týždňov na vrchole hitparády alebo taká Inna so svojou letnou ,,vypaľovačkou" Sun is Up ktorá bola taktiež žiadaná sa do playlistu vôbec nedostali ale také The Ting Things sa doňho dostali napriek tomu, že ich poslucháči do rebríčka nepustili. Hudobný dramaturg by si mal uvedomiť, že nasadzovať treba skladby ktoré sa páčia ľuďom a nie tie, ktoré sa páčia jemu lebo potom toľko krát do dňa omieľaný slogan ,,Maxximum Tvojej muziky" do istej miery zavádza... Apropo playlist, chýba mi v ňom domáca tvorba. Zatiaľ čo v Čechách bez problémov rotujú domáce skladby, u nás ako keby sa Slovenské veci nasadzovať báli a tak sa do hudobného repertoáru dostalo iba pár domácich interpretov ako Rytmus, Kristína či Para čo je podľa mňa obrovská škoda pretože aj na Slovensku sa občas podarí nahrať dobrú pieseň.
No a v neposlednom rade by stanici - ako som už spomínal v skoršom príspevku - pomohlo angažovanie skúsenejších a známejších hlasov. Ak sa dokázala z Rádia Viva získať Lenka Prokopová, Noro Dolinský by určite tiež nebol veľký problém a dokonale by vyplnil momentálnu dieru v popoludňajšom bloku 15 - 18, nahradil Marca v TOP 22 pre ktorého je to (podľa môjho názoru) silná káva alebo by mohol ukončiť víkendové trápenie v intervale 12 - 18. Dobrou investíciou by určite boli i nové hlasy z Expresu či FUNRADIA (čo je pri súčastnej pozícii skôr utópia ako realita). Samozrejme iba za predpokladu, že z nimi bude niekto pracovať.
Napriek zbabranému roku aj naďalej tejto stanici fandím a v kúkitku duše stále verím že sa v ňom pohnú ľady hoci už včera bolo neskoro...

Stano (neregistrovaný, 195.91.56.xxx)
Stano (neregistrovaný, 195.91.56.xxx) 15.12.2010 22:19
M.Hrnko

Patent na rozum nema nik, preto sa robia prieskumy a špeciálne produkt ako médium musia riadit lokalni ľudia... Rumuni v Markize tiež viac posrali ako... Pritom v trhu v ich krajine určite rozumejú.

Peter (neregistrovaný, 78.98.180.xxx)
Peter (neregistrovaný, 78.98.180.xxx) 15.12.2010 22:01
Rok po...

Hm, škoda že napr. taký Rišo nepracuje pre radia.sk...myslím, že jeho príspevok do diskusie je oveľa hodnotnejší ako "komentár"...inak... keď niekto napíše: "komentár" prezentuje svoje vlastné názory, to je ok... ale očakáva sa podpis autora... lebo potom sa hanbí za to, čo napísal...

Laco (neregistrovaný, 78.99.212.xxx)
Laco (neregistrovaný, 78.99.212.xxx) 15.12.2010 21:22
E2

@Miro Hrnko
Ak idem podnikať, musím mať pripravený perfektne vypracovaný biznis plán. Vyhovárať sa na nejaký "patent na rozum" je smiešne a úbohé. Vy sa nemôžete spoliehať na to, že na internete sa nájde niekto, kto za Vás vymyslí, ako vlastne má E2 vyzerať...

Laco (neregistrovaný, 78.99.212.xxx)
Laco (neregistrovaný, 78.99.212.xxx) 15.12.2010 21:13
E2

Po prečítaní som mal dojem, že toto asi nie je komentár, ale útok. Nespochybňujem neschopnosť E2, ale iste by sa to dalo napísať aj inak...

A čo sa týka E2 - amaterizmus a kopírovanie českej E2, neexistencia mapping study, zbabraná reklamná kampaň, programový šéf, ktorého manažérsky potenciál sa rovná nule, žiadna koncepcia - jednoducho nič...

No, nevadí - snáď to rádio niekto kúpi. Popri JOJ-ke a Pravde to môže byť ďalší prírastok do mediálneho impéria. Nejaká nová cyperská firma s neznámym majiteľom je už iste pripravená...

Počúvanosť
nedeľa, 26.9.2021
1.
18,76%   + 0,36%
2.
15,69%   + 0,51%
3.
9,59%   - 1,40%
4.
7,48%   - 0,12%
5.
4,62%   - 0,48%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 26.9.2021
podiel [%] celkovej počúvanosti
1. + 2. vlna 2021 (kĺzavé dáta)
1.
16,90%   - 0,04%
2.
14,41%   - 0,15%
3.
10,27%   + 0,14%
4.
7,71%   ± 0,00%
5.
7,10%   + 0,03%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
1. + 2. vlna 2021 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VI. - VIII. etapa 2021
1.
34,7%   - 0,6%
2.
23,5%   ± 0,0%
3.
22,5%   - 0,6%
4.
17,6%   ± 0,0%
5.
16,6%   - 0,4%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VI.-VIII./2021
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
37. týždeň 2021 13.09.2021 - 19.09.2021
1.
Album
Ed Sheeran
Bad Habits
2.
Album
Tom Grennan
Little Bit Of Love
3.
Album
Coldplay
Higher Power
4.
Album
Imagine Dragons
Follow You
5.
Album
Justin Wellington
Iko Iko (My Bestie) (Feat. Small Jam)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over
Hosting pre vaše podnikanie. Pre vás.
×