menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Komentár: Čo dokázala Europa 2 za rok?

43 príspevkov
Miro Hrnko (neregistrovaný, 80.95.98.xxx)
Miro Hrnko (neregistrovaný, 80.95.98.xxx)
15.12.2010 18:26
0
0
Ďakujeme za podnetné pripomienky.

Patent na rozum bohužial nemáme a tak sa učíme aj na vlastných chybách, takže ďakujeme všetkým, za podnetné pripomienky. Držte nám palce, spoločne to nakoniec vymyslime !

Odkaz pre zasvatených:
"Bohumile, Bohumile, kurva se neříká !"

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 178.41.72.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 178.41.72.xxx)
15.12.2010 10:53
0
0
nooo

No, vyjadril by som sa ku všeličomu, ale postačí jedna vec.

Vyber si na max je podľa mňa dobrý počin, najmä spojenie s pokecom (aj keď prečo s pokecom, keď zvyšok rádia pracuje najmä s FB?). Výber hudby poslucháčmi nebude až taký horúci, skôr si moderátor vyberie poslucháčske tipy bez skladby, prípadne so skladbou, ktorá sa mu tak či tak hodí do playlistu. Taktiež som si dal tú námahu a včera som hodinku tento program počúval a skladal sa VÝHRADNE z tipov dievčat a žien - robí si z toho moderátor súkromnú zoznamku? Neviem, ale toto je proste fakt.

A E2 po roku? Škoda slov - veľké slová, malé až žiadne skutky.

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.210.xxx)
15.12.2010 10:49
0
0
@*

Považuješ článok za zaujatý, tak skús teda Ty napísať presný opak, čo pozitívne priniesla E2 na náš mediálny trh? Čo všetko považuješ na tomto rádiu za dobré?

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.208.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.208.xxx)
15.12.2010 10:27
0
0
...

Bola by celkom sranda, keby chlapci z Lagardere nakoniec prišli s myšlienkou, že to skúsia s rádiom typu Frekvence 1. Jedno je isté, Lagardere náš trh podcenili, mysleli si že urobia dieru na Slovensku bez toho aby niečo investovali. Asi by to mali predať, lebo trápia aj seba, aj poslucháčov

Stano (neregistrovaný, 195.91.56.xxx)
Stano (neregistrovaný, 195.91.56.xxx)
15.12.2010 08:24
0
0
článok

čistá pravda... Kecy, sľuby a čísla nikde. Byť klientom, tak a cítim podvedený. Lagardere to tu jednoducho nevedia.

Rasťo (neregistrovaný, 213.160.177.xxx)
Rasťo (neregistrovaný, 213.160.177.xxx)
15.12.2010 05:25
0
0
Vyber si na Maxximum

Riso to co vravis o dvojhodinovom zostavovani playlistu posluchacmi nie je pravda. Nitrianske radio.MAX vysiela kazdy pracovny den od 17 - 19:00 Koncert na želanie, kde playlist tvoria LEN posluchaci /totiz Europa2 nefunguje úplne poslucháčskym systémom/ od roku 2004.

* (neregistrovaný, 188.112.115.xxx)
* (neregistrovaný, 188.112.115.xxx)
15.12.2010 01:09
0
0
Zaujatý článok

Neviem kto písal ten článoček, ale niekto má asi niekoho v žalúdku...
Táto veta sa mi najviac páči:
"Europa 2 bola donedávna bez programového riaditeľa i keď jeho uvedenie už bolo veľakrát avizované a oslovený bol kadekto."

Oslovili aj B.M.?

Rišo (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
Rišo (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
14.12.2010 22:51
0
0
Rok po...

Už je to (ak nerátame pár dní) rok čo ,,Slovensko zachvátila hudobná revolúcia" aspoň takto veľkolepo bol vstup Európy 2 ohlasovaný pár dní pred definitívnym koncom Rádia OKEY kedy jediné čo na jeho webstránke ešte fungovalo, bolo odpočítavanie.
Priznám sa, keď sa začalo hovoriť o tom, že táto zmena nastane, tešil som sa, pretože Českú E2 (vzhľadom na to že v Čechách - narozdiel od nás - E2 nemá takmer žiadnu alternatívu) som si obľúbil. Po roku však aj ja musím uznať, že nie všetko vyšlo tak ako malo alebo tak ako mohlo a že až taká ,,hudobná revolúcia" nenastala.
Prvá chyba nastala už na samom začiatku existencie rádia kedy prvé hodiny vysielania zverili do rúk Barbory Rakovskej pri ktorej vstupoch absolútne mizol dojem solídnej stanice. Veľa vody spočiatku nenamútili ani ostatný. Neveril som vlastným ušiam keď Dominika Dadíková na otázku Leoša Mareša o čom bude Ranná show v jej podaní odpovedala že ,,ešte ani sama nevie".
Nevydarené vstupy spočiatku kompenzovala aspoň hudba: Black Eyed Peas, Tina & Rytmus či Robbie Williams... bolo by to fajn keby sa od 12:12 až do večerných hodín neopakovali tie isté skladby čo sa vlastne dialo aj dosť dlhú dobu po štarte.
Ďalšia medzera sa objavila v rannom prime time, kedy sa dosť dlhú dobu rannou show nazývalo to čo sa na ňu ani zďaleka nepodobalo. Podrezaný jazyk Dominiky Dadíkovej sa ešte dal zvládnuť, aj kombinácia Dominiky s Marcom vyzerala nádejne (i keď Soňa Valášiková stále pôsobila ako piate koleso na voze a vôbec mi tam nesedela) no potom prišlo ranné trápenie v podaní Mareka Varmusa ktorý sa vo Vyber si na Maximum cítil aj cíti ako ryba vo vode no ráno bol prakticky nepoužiteľný. Medzi moderátormi dosť dlhú dobu chýbalo známe meno ktoré by rádio pomohlo zviditeľniť. Po istom čase sa taký hlas našiel v podobe Romana Juraška príchod ktorého - i napriek počiatočným nie príliš nadšeným reakciám - ja osobne hodnotím pozitívne. Oveľa radšej si vypočujem Romanovu Afterparty ako 6 hodinové víkendové trápenie Dominiky Zambovej. E2 stavila na hlasy z regionálok čo sa - ako sa ukázalo aj tu - nie vždy vypláca. Chýba im pár hlasov ktorý by ťahali tie ostatné, niekto kto už čo to v celoploške odmoderoval. Lenka Prokopová sa javí fajn, počuť že už má niečo za sebou no ako sa hovorí jedna lastovička leto nerobí. Tajne som dúfal že kompetentých osvieti keď Expres z pre mňa doteraz nepochopiteľných príčin pustil dve veľké ryby a že siahnu aspoň po jednej z nich, po Norovi Dolinskom ktorý by podľa mňa pritiahol viac nových poslucháčov ako taký Peter Gecík. Pár dobrých hlasov tam je (Marco, Dominika Dadíková, Michal Sabo, Roman Juraško) no chýba im niekto kto by ich ťahal vyššie. Za rok sa v rádiu vystriedalo mnoho hlasov a z pôvodnej zostavy tam zostali už iba Dominika a Marco, aj to v konečnom dôsledku o niečom svedčí...
K hudbe, som prekvapený koľko ľudí súčastný playlist E2 hodnotí pozitívne. Mne osobne príde na prezentovaný formát rádia príliš zastaralý, hitparáda je síce fajn no čo z toho keď nové ,,horúce novinky" sa začnú promovať až keď skladba je v rebríčku už dlhší čas alebo - v horšom prípade - z nej už aj stihla vypadnúť. Vadia mi taktiež skladby typu Justin Timbarlake - Seňorita či Duffy - Warwick Evenue ktoré sa v playliste neuvádzajú, no hrajú sa a taktiež mi prekáža rotácia skladieb vo vysielaní. Na žiadnej inej stanici nezachytím tú istú skladbu tak často ako práve na E2.
Čo sa týka tých čerpacích staníc, ja osobne som E2 zatiaľ zachytil tak na dvoch, na ostatných hral buď Expres alebo FUNRADIO. Faktom však je, že tu na východe má E2 asi najslabšie pokrytie z celého Slovenska čo ju taktiež v boji o poslucháča do značnej miery hendikepuje pretože v mestách ako Michalovce, Sobrance či Trebišov aj napriek dvom silným ženevským frekvenciám v Prešove a v Bardejove ani nechyrovali.
Napriek viacerým nedostatkom má E2 aj isté pozitíva ktorými. ak by sa dotiahli do konca, by mohla zaujať. Ako bolo spomenuté, ako prvá stanica začala naplno využívať Facebook hoci v niektorých prípadoch (najmä ráno) je takáto komunikácia medzi stanicou a poslucháčom dosť nepraktická. Za ďalšie zaujímavé prvky považujem Dance Exxtravaganzu prostredníctvom ktorej stanica ako jediná na Slovensku ponúka to čo žiadna iná a palec hore si zaslúžia i za Vyber si na Maxximum pretože v žiadnom inom rádiu nemá poslucháč možnosť zostatovať celý playlist až dve hodiny. Kvitujem taktiež rannú ZOO ktorá je taktiež jedinečná najmä formou akou je robená, štýlom humoru ktorý dokáže osloviť cieľovku a v neposlednom rade tímom ktorý je za ňou a z ktorého cítiť, že sa v tomto formáte našiel. Motomail je taktiež zaujímavý projekt ktorý má šancu na úspech no chce to čas a ešte odviesť kus práce. Viem si predstaviť, že by dopravné informácie v budúcnosti ,,hlásili" cez RDS tak ako to už funguje vo viacerých európskych krajinách no to je hudba veľmi ďalekej budúcnosti...
Skrátka, myslím si, že E2 má šancu uchytiť sa aj u nás no to iba v prípade, že rádio prestanú riadiť ,,odborníci" spoza Moravy, príde dynamické Slovenské vedenie ktoré rozumie trhu a začne robiť na 120 %. I za takýchto ideálnych podmienok si však dovolím tvrdiť, že stanici bude získanie stabilnej pozície na trhu trvať minimálne toľko času, koľko sa teraz premrhalo, teda minimálne ďalší rok...

majka (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
majka (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
14.12.2010 21:17
0
0
e2

ale no...súčasný programový je bývalý neúspešný vidiecky dj bez názoru. je len figúrkou, ktorej úlohou je odpútať pozornosť pri hľadaní kupca.

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.208.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.208.xxx)
14.12.2010 20:43
0
0
@PALO

Nesúhlasím s tým že vysielať systémom One man show je chyba. Vo svete je to bežná vec a takmer všetky rádiá aj na Slovensku tak idú. Expres či Jemné Melódie nemajú vo vysielaní technika, Funko ho neviem z akého dôvodu stále má vo vysielaní. A aby som napísal aj k E2, keď rádio vznikalo, bol sľub že v januári bude slovenské vedenie. Je december a rádio má len programového riaditeľa ktorý má svojich nadriadených v Prahe

PALO (neregistrovaný, 46.34.229.xxx)
PALO (neregistrovaný, 46.34.229.xxx)
14.12.2010 20:24
0
0
KAO ĎALEJ E2?

najväčšou chybou je, že aj tak "veľká" stanica akou sa E2 tvári nemá na zaplatenie technika. Pretože chcieť,aby si techniku obsluhoval moderátor, nie je práve najlepšia vizitka. Snáď v nejakej lokálke, ale nie v tomto prípade. Veľmi kopírujú FUN a X a to je chybou. tieto stanice si koláč ľudí s podobnými preferenciami už viacmenej rozdelili. Ak chcú hrať Dance, prosím-je to dobrý nápad. Ale aspoň tak ako ho hráva ostravský HELAX alebo francúzske FUNRADIO PARIS. Vtedy by možno počúvanosť mohla stúpnuť . Keď sa chcú hrať na veľkého mediálneho hráča, tak by si mohli aj školiť moderátorov.Však to nie je hanba-vo svete to veľké stanice takto robia-sami si moderátorov vychovávajú.

Mirecnet (neregistrovaný, 213.151.213.xxx)
Mirecnet (neregistrovaný, 213.151.213.xxx)
14.12.2010 16:46
0
0
Europa 2 je nepodareny Cesky okopirovany projekt

Europa 2 je nepodareny Cesky okopirovany projekt hodeny do SK eteru. Radio Okey som pocuval rad. No po prechode na Europu2 som sa zhrozil a uz ho nepocuvam vobec. A nepoznam ani nikoho, kde by ho pocuval....

ixo (neregistrovaný, 87.197.16.xxx)
ixo (neregistrovaný, 87.197.16.xxx)
14.12.2010 14:05
0
0
E2 celééééé zle.............. škoda :(

Bohužiaĺ musím súhlasiť s tým čo tu je už odprezentované. ja osobne som Európu2 počúval si polroka boli super hrali dobre ale časom akokeby kašlali na to a tak som sa radšej vrátil zase k funrádiu a pri funku aj zostanem. Funrádio ˇmi vyhovuje viac, ranná šou adely a sajfu je super a popoludnie s juniorom a marcelom ani nehovorím sú best. A technici proste vedia ako mixovať a nie ako E2 stale dokola pitbul atd. to tak aj dopadlo ked v štúdiu nie je technik ale mixuje moderátor celé zle. Predsa úprimne si povedzme technik má lepšie hudobné cítenie ako človek - moderátor, ktorý príde do roboty aby niečo na dve ho´dky kecol do eteru a išiel domov.A najlepšie sa mi páčilo vyjadrenie Vladyku že E2 rastie a na SR sa jej darí, v tejto chvíli o tom môžem len silno pochybovať a zatiaľ je to len ich zbožné prianie. Myslím si, že slovensko ďalšie rádio typu EHR nepotrebuje máme funrádio na ktoré si ľudia zvykli a majú ho radi. A ja mám funrádio rád tiež.

__ (neregistrovaný, 95.102.65.xxx)
__ (neregistrovaný, 95.102.65.xxx)
14.12.2010 11:09
0
0
E2

"všade hrá Europa" je to isté, ako sa tu tvrdilo x-krat "všade hrá Viva" a čísla hovoria iné... Všade to určite nebude a každý sa pohybuje v inej skupine ľudí. Mne subjektívne "všade hrá Expres" kde prídem a určite nehrá doslova všade:-) Europa 2 má čísla, aké si na ten nedorobok zaslúži. Hudba fajn, ale tam to začína aj končí.

tomas (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
tomas (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
14.12.2010 10:19
0
0
E2

aj ja suhlasim, dosť často cestujem a všade okolo hrá Europa, až mi to pride zvlášne celé tie prieskumy, podľa ktorých sa to od skutočného počtu poslucháčov veľmi odlišuje, v E2 sú viacere chyby určite v celom riadení, stačilo by aj vylepšiť jednotlivé vstupy a trochu to aj oživiť novými vecami, ale hudobné zamerianie majú podľa mna najlepšie zo všetkých staníc

Vlado (neregistrovaný, 137.183.232.xxx)
Vlado (neregistrovaný, 137.183.232.xxx)
14.12.2010 10:07
0
0
to: e2

súhlasím, E2 hrá všade kde prídem, osobne aj ja ho mám prioritne nastavené v aute...ja vidím problém hlavne v moderátoroch (čo je problém stanice a jej vedenia). Nie je tam nikto, s kým by som si toto rádio spojil + naviac aj vstupy sú bezduché. Veľmi však oceňujem, že v rádiu nie sú správy a dopravný servis, ktorý mi neskutočne lezie na nervy...

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
14.12.2010 09:59
0
0
Vcelku suhlasim s clankom

Po velkych sluboch a pre mna "divnych" kampaniach ma aj po x pokusoch E2 nicim neoslovila. Napriek dance/pop oblube nemam nutkanie ladit E2 a to je pre medium s takym zanrom "zle", najma ak taky pocit ma viac ludi - a to zrejme ma. Skoda, ze sa chcu opicit po vzore uspesnych a nejdu cestou urcovania trendu sami.

A o vedeni a ich krokoch? Nerozumne nakladanie s frekvenciami, mrhanie financii prekryvajucimi sa uzemiami s dostatocnym pokrytim a potom v snahe setrit robenie opatreni, ktore kazia i ten biedny, no tazko nadobudnuty imidz...

Moderatori bez napadu, mena, skusenosti... Nuz, tazko potom ocakavat uspech.

j. (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
j. (neregistrovaný, 89.173.67.xxx)
14.12.2010 08:37
0
0
e2

s obsahom článku v niektorých veciach nesúhlasím, ale to hlavné, čo chcem povedať je, že cestujem často po slovensku a na každej druhej čerpačke hrá e2, podobne je to aj v kaviarňach a reštauráciách, ktorých v rámci mojej práce denne navštívim 8-9. takže to rádio je počúvané. problém sú úsporné kampane bez nápadu.

Počúvanosť
streda, 24.4.2024
1.
21,46%   + 0,29%
2.
18,45%   - 0,10%
3.
12,08%   - 0,05%
4.
9,73%   + 0,06%
5.
7,77%   - 0,03%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 24.4.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XII. etapa 2023 - II. etapa 2024
1.
31,3%   - 0,2%
2.
22,2%   - 0,5%
3.
21,6%   ± 0,0%
4.
17,8%   + 0,4%
5.
16,2%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
16. týždeň 2024 15.04.2024 - 21.04.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Cyril
Stumblin' In
3.
Album
Sia
Gimme Love
4.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
5.
Album
Kygo Ft. Ava Max
Whatever
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over