menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Dobré rádio si dalo pauzu od moderovania

Dobré rádio v tichosti na prelome mesiacov ukončilo moderované vysielanie. Aktuálne si cez ich stream naladíte len prúd hudby. Stanica pritom denne vysielala 10 hodín hovoreného slova, aj keď len online. Po vypuknutí pandémie dokonca nahrávala a vysielala vlastné rozprávky. To však nedávalo celkom ekonomický zmysel, no zakladateľ stanice v minuloročnom rozhovore tvrdil opak. Zisťovali sme teda, čo bolo dôvodom náhleho zmiznutia hovoreného slova z vysielania.
Dobré rádio si dalo pauzu od moderovania

“Formátujeme stanicu, budujeme nový tím a inovujeme rádio aj technologicky,” odpísal nám zakladateľ Dobrého rádia - Róbert Sedlák. Stanica si práve preto dala podľa neho na leto pauzu. 

Pripomeňme, že Dobré rádio len nedávno získalo 9 terestriálnych frekvencií. Tie boli udelené hlavne na severe krajiny (jedinou výnimkou je nízkovýkonná Nitra), čo samé o sebe nedáva veľký zmysel pre rádio vysielajúce z Bratislavy a realisticky ani základ, na ktorom by to mohlo byť rentabilné. Samozrejme, tým, že spoločnosť prevádzkuje i weby, kde predáva reklamu, môže to zabaliť do reklamných balíkov (web+rádio), no aj tak platí spomenuté. Nakoniec weby nedávno prevádzkovalo Fun rádio a zrušilo ich.

Dobré rádio malo pôvodne ambíciu byť celoplošnou stanicou, no nezískalo dostatok frekvencií a aj dokoordinovanie zvyšku krajiny by bol beh na veľmi dlhú trať - pokojne i na roky.  Otázkou by bolo, či by to obdobie prežilo s moderovaným vysielaním, lebo aj keď s deviatimi nízkovýkonnými frekvenciami, to nemôže byť rentabilný projekt.

Tým, že vysiela zatiaľ len online, tak sa dá o tom, koľko ľudí reálne Dobré rádio počúva urobiť obraz veľmi ľahko. Štatistiky streamovacieho servera ukazujú obvykle počas dňa “naladených” priemerne 20-60 zariadení, ktoré streamujú vysielanie, z toho časť bude priamo v redakcii webových portálov prevádzkovateľa. Najčastejšie je naraz online okolo 30 ľudí, a taký počet zvykol počúvať stanicu aj počas moderovaného vysielania. Pri nákladoch na moderátorov a priestory je pri týchto počtoch lacnejšie poslať ku každému poslucháčovi každý mesiac DJ-a na pár hodín domov. Nakoniec iba 665 sledovateľov na Instagrame, ktorý má stanica už relatívne dlho, tiež nie je veľká vizitka úspešnosti. 

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 12 príspevkov

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
09.06.2021 01:47
0
0

Dajme im čas, hodnotiť niečo, čo je v stave príprav, je predčasné. Prejsť z webu do FM je ako prejsť z F3 do F1. Točia sa tam úplne iné peniaze a pokiaľ náklady poddimenzujú, tak budú končiť na nebodovaných miestach a budú len navyšovať stratu. To, že so samohrajkou v Jazleri to nepôjde, vedia aj oni. Dôkladná príprava si vyžaduje svoj čas. Dajme im ho.

LuboTS
LuboTS
08.06.2021 19:55
0
0

Pokiaľ viem, tak Dobré rádio ešte do éteru nevstúpilo. Alebo mi niečo ušlo? Samozrejme že nemám veľké oči že z Dobrého rádia bude úspešná značka, ale odsúdiť ho prv ako začalo? A navyše v článku, v ktorom malo ísť o informáciu že vo webovom rádiu sa prestalo moderovať? Veď v rádiu si uvedomujú a aj v článku sa o tom píše, že rádio sa musí naformátovať a že sa musí vybudovať nejaký tím, lebo robiť webové rádio, ktoré vlastne môže ktokoľvek, koho to baví a má nejaké zvyšné peniaze a robiť normálne rádio je trošku rozdiel

Jozef (neregistrovaný, 179.40.219.xxx)
Jozef (neregistrovaný, 179.40.219.xxx)
05.06.2021 20:55
0
0

Keď to prirovnávaš k športu… Keď by niekto hral na hovno, ale úplne na hovno a mal objektívne zlé výsledky, tak ho novinár v texte nebude chváliť, len preto, že fandí športu. Dobré radio som si naladil niekoľkokrát len vďaka článkom na tomto webe a nenašiel som dôvod, prečo by som sa mal stať poslucháčom. Bežné malé radio bez hlavy a päty akých je už dosť. A fakt asi je, že i väčší to teraz po korone nemajú ľahké. Ja som fanúšikom rádii, ale tiež si nemyslím, že toto bude niečo, za čím sa všetci budú trhať… Má síce novoprideleny terestrial, ale už sa za to obdobie, čo je online ukázalo dosť.

@ (neregistrovaný, 46.34.232.xxx)
@ (neregistrovaný, 46.34.232.xxx)
05.06.2021 18:36
0
0

FC Vydrník tiež si bude hrať na tom svojom domácom trávniku pre 30 divákov a neskončí v domácej špičke. Treba byť v realite. Ale niekto by si mohol myslieť, že… myslieť si môže každý čokoľvek len ako to bude zasadené do reality. Robiť niečo nestačí, aby to niekto robil dobre. Je hromada babrákov, čo to mysleli dobre. Je to v tej tvojej optike ako chcieť po Sme alebo Denníku N aby písali len pochvalné texty o politikoch, lebo píšu o politike, tak aj keď niekto niečo domrvil, mali by mu fandiť…lebo veď politika ich baví….aby niekto nebol náhodou dotknutý. Tá tvoja argumentácia je, nehnevaj sa, mimo. Navyše ako bolo spomenuté k všetkému sa mali možnosť sa vyjadriť.

LuboTS
LuboTS
05.06.2021 18:17
0
0

Myslím si, že v redakcii Vášho webu by mali byť ľudia, ktorých rádiá bavia a prajú im. Lepšie ako v obyčajnej informácii hneď odsúdiť by bolo písať v zmysle, že budú to mať ťažké, lebo fakt budú, ale snáď sa im bude dariť. A to dokonca nešlo o komentár, ale o správu. Je jasné že každý človek má nejaký názor, ale ak sú v redakcii ľudia, ktorí tu píšu názory že rádiá všeobecne je ani nie súčasnosť, ale rovno minulosť, je minimálne zvláštne. A odsúdiť rádio ktoré vlastne nezačalo... Pritom vo svete normálne fungujú aj rádiá pre mladých. Len mi tak napadá, blížia sa ME vo futbale. Ako by to vyzeralo, keby napríklad šport.sk informoval takým štýlom, že naši futbalisti tam idú len minúť peniaze, lebo urobiť dieru do sveta, teda do Európy nemajú? To by si nedovolili napísať ani do komentára, nie ešte do nejakej správy. Bolo by fajn, keby v redakcii boli ľudia, ktorých rádiá naozaj bavia...

Aktuálne články

Počúvanosť
pondelok, 18.3.2024
1.
20,51%   + 5,92%
2.
20,12%   - 2,76%
3.
12,14%   + 4,85%
4.
8,91%   - 0,85%
5.
8,12%   + 1,59%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 18.3.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XI. etapa 2023 - I. etapa 2024
1.
31,5%   ± 0,0%
2.
22,7%   - 0,1%
3.
21,6%   - 0,4%
4.
17,4%   + 0,3%
5.
16,4%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XI.-I./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
11. týždeň 2024 11.03.2024 - 17.03.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Robin Schulz, rita Ora & tiago Pzk
I'll Be There
5.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over