menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Radio Jazz

427 príspevkov
Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
19.04.2020 23:46
0
0
@Dávid

Dufam, ze tu siet ziska nejaky novy projekt. Bola by skoda delit to medzi existujuce radia. Je to takmer celoplosna siet. Najvacsiu hodnotu ma v celku.

Dávid (neregistrovaný, 195.91.17.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.17.xxx)
19.04.2020 10:46
0
0
Jazz

Dúfam, že čo najskôr začne vysielať nejaké dobré rádio na frekvenciách Jazzu, ktoré bude stáť za to. Alebo nech voľné frekvencie rozdelia medzi ostatnými rádiami, hlavne tými menšími, ktoré majú slabé pokrytie.

PeterDX
PeterDX
19.04.2020 06:54
0
0
Jazz FM 100,7 MHz - ZV

Stále v prevádzke, nosná...

PaterDX
PaterDX
15.04.2020 13:10
0
0
Radioreléová trasa
Seth
Seth
15.04.2020 11:27
0
0
RR Trasa

Je skratka pre "Rádioreléová trasa"
Je to napr. mikrovlnný spoj.

Pozri Google, vysvetlí

Technik,Peťo (neregistrovaný, 85.248.74.xxx)
Technik,Peťo (neregistrovaný, 85.248.74.xxx)
15.04.2020 11:21
0
0
Pre teba RR.

Mozes mi vysvětlit co to znamena RR trasy napíšeš iba skratku a ja to nepochopim a treba to pochopiť tak mi to napiš tu skratku na radio jazz.

RR (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
RR (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
15.04.2020 04:31
0
0
RR trasy

@ xxxxxxxxxxx

Na kóte Trenčín - Nad oborou by už neprešla žiadna koordinácia.

@ xixo @ Pe3k

Mám knihu o anténach a TV z roku 1960 a tam je mapa ako niekedy smerovali RR trasy, keď ešte neexistovala dobudovaná severná a južná RR magistrála. Vysielacie stredisko Trenčín - Nad oborou vtedy ešte neexistovalo.

Z Kamzíka smerovala trasa na bod v okolí Trnavy, nie je tam uvedený názov (asi Borová, kde je dnes RR veža) a následne na Veľkú Javorinu - ďalej bol bod v Strážovských vrchoch, nie je tam uvedený názov (asi Čierny vrch, kde je dnes RR veža), ďalej to smerovalo na Suchú horu, tak na Chopok, ďalej na Kráľovu hoľu, Branisko a na Dubník.

Ešte tam bol vyznačený vysielač Krížava, ale nie je zobrazená trasa, ktorá k nemu smerovala (tak buď išla trasa z Čierneho vrchu alebo zo Suchej hory). Neskôr bola na Krížave RR parabola Orion GTT 8000/300 pre trasu Chopok - Krížava. Alebo ešte aj z Veľkej Javoriny odkiaľ smerovala trasa do ČR.

Keď sa budovali severná a južná magistrála, tak vzdialenosti jednotlivých RR bodov museli byť max. 50 km od seba. Ale existovali aj pojítka na 5 GHz, ktoré použili Zväzarmovci pri budovaní vysielača Prešov - vodáreň s ktorým prekonali vzdialenosť 78 km, keď trasa viedla z Lomnického štítu na vodáreň v Prešove (areál nemocnice), kde vybudovali vysielač v roku 1957, kým ešte neexistoval Dubník. Z Lomnického štítu sa prijímal na anténu signál na 1. kanále z vysielača Ostrava - Hošťálkovice a pojítkom posielal do Prešova, kde vysielal na 6. kanále.

rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
14.04.2020 12:17
0
0
@Pe3k

S tými stožiarmi súhlas. Hlavne keď stoja 3 hneď vedľa seba, napr. tu: https://www.google.com/maps/@48.7468075 ,17.3394013,3a,72.1y,185.7h,100.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sleCu_PxAu3LQ57HWaFjc5w!2e0!7i13312!8i6656
Tam je to asi o neochote sa dohodnúť na zdieľaní. Ale keď O2 výrazne v posledných rokoch zvyšovalo 4G pokrytie, všimol som si, že obsadzujú aj veže Orangeu a TWC.

Pe3k
Pe3k
14.04.2020 10:30
0
0
@

Dca bola pridelená vďaka sľubu preladenia Obory na Reginu-západ. Čo sa týka prekrytia - tomu sa nikdy nevyhneš, obzvlášť pri tak hornatom profile krajiny, ako máme u nás. Veža zabezpečuje aj TV pokrytie a RR trasu - takže fungovať bude i bez FM.

A wifi - predstav si, že máš dom s pivnicou, garážou a záhradou. Jedným routrom si nevystačíš ani náhodou a ani to využívanie netu nie je tak "jednoduché" pre všetkých. To, že je niečo realizovateľné a porozumiteľné pre nás ešte neznamená, že to je tak pre všetkých. A mobilné siete si na takýto druh využitia nemôže dovoliť každý. Ako to bude o 15 rokov nevedno, nateraz je FM dostupným a vhodným riešením.

Mimochodom - skúste si vyjsť na najbližší pahorok a poobzerajte sa; bol som zhrozený, koľko stožiarov hyzdí (aspoň to moje) okolie! Viem, je to daň za dostupnosť dát, no akosi som nečakal taký výskyt (min. 10 v dosahu cca 10 km).

rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
13.04.2020 23:02
0
0
@Pe3k

K tomu pokrytiu na autorádio, uvažoval som situáciu, kde sú VKV zatiaľ z hľadiska dostupnosti takmer nenahraditeľné. Doma je jednoduché počúvať rádio cez internet.
Problémom siete vysokovýkonných vysielačov v slovenských podmienkach je na jednej strane masívne prekrytie (Kamzík+Zobor+VJ,Nad oborou, atď....) a na druhej strane lokality úplne bez signálu - predovšetkým pohraničie.
Aj ja s Úložiskom súhlasím. Pre efektívne pokrytie by bolo treba dokrývačov viac, aj s ERP <1kW, podobne ako v Rakúsku.
BTW "Opodstatnenosť existencie oboch veží zrejme bude, keďže ich TWC doteraz prevádzkuje."
Čokoľvek čo môže TWC prevádzkovať a dostane za to zaplatené, prevádzkovať samozrejme bude. Ako inak si vysvetliť RS z TN aj DnV? Vzdialenosť vysielačov - 6 km.

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.154.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.154.xxx)
13.04.2020 14:05
0
0
VJ

Podľa mňa tu hrá VJ v IL v pohode, na kus káblu aj v domoch, na Mobile mi aj autoscan naladí VJ. Roky tu idú Jemné, E2 a Regina BA z VJ a kto chce, si ich vie naladiť. V TN ide VJ aj na kus káblu: ( https://www.radia.sk/diskusia/temy/1840_92-2-dubni… ) posledný prispevok. Ak si tu chcú stanice z VJ vylepšiť pokytie (myslím si, že nie je treba), nech použijú miestny vysielač Kremenicu v DCA, ale určite nie silnú Oboru. Ten je vhodný na pokrytie miest TN, DCA, IL. Nie je dobré, keď rovnaký program používa Oboru aj VJ (RS, Devín).
Hornú Nitru by bolo vhodnejšie dokryť vybudovaním miestneho vysielača s nižšími výkonmi, ako nechať pre to zapnutú Oboru. Úložisko je dobrý príklad miestneho dokrývača.

Pe3k
Pe3k
13.04.2020 11:45
0
0
Vysielače

Porovnávať pokrytie príjmom na autorádiu je celkom zásadná chyba. V dome na štandardne kvalitné rádio (nie každému sa dá použiť ext. anténa) naladíš možno polovicu rádií. Opodstatnenosť existencie oboch veží zrejme bude, keďže ich TWC doteraz prevádzkuje. Ako bolo spomenuté, oba vysielače sú súčasťou tzv. severnej RR trasy, ktorá je a najmä v minulosti bola nenahraditená.

Frekvencie na TN vysielači sú menej vhodné (viac zarušené) ako tie na VJ, ktorý - ako správne poznamenali predrečníci, žiari síce do ďaleka, no v blízkych dolinách je často nepoužiteľný. VJ nedostatočne pokrýva TN a severnejšie položené mestá (IL, DCA, ND, NA, PU...), najmä však je stredisko potrebné ako distribučný uzol telekomunikácii. Je nezmyslom, že o 350 m nižšie ležiaci blízky vykrývač, môže nahradiť TN vysielač. Mimochodom, ten pokrýva signálom aj Hornú Nitru, kde je slabý signál ZA, NM, BB, NR aj BA vysielačov. Pripomína mi to vysielač v RK, kde je okolo niekoľko silných vysielačov, no kotlina by bez Úložiska bola bez použiteľného signálu.

Inovec je (bola) vojenská kóta, ako napr. Makovica pri KE - kde sa pôvodne mal stavať výkonný vysielať pre východ. Preto nie sú pre tú lokalitu žiadne frekvencie koordinované. Inak, pri akomkoľvek presune frekvencie - obzvlášť pri presune na výrazne vyššiu lokalitu, by bol určite zásadne znížený vyžarovaný výkon. Ale pre pokrytie Považia i Ponitria + BN by bol určite efektívnejším miestom. Ale ten by žiaril aj do H, A, CZ a okrajovo i PL a to by nám susedia len ťažko povolili.

rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
13.04.2020 09:57
0
0
Javorina

@Lubo
Trafil si jednu problémovú lokalitu. Pred úpravou modulačného výkonu na 0 dBr v Holíči na 88,0 nehrali Jemné z Javoriny ale Orion (88,1) z Pradědu - ten je nejakých 140 km ďaleko! Celý okres Skalica je Javorinou veľmi premenlivo pokrytý. Ak by to tak nebolo, nestavali by toľko dokrývačov pre STV1 z Javoriny (pôvodne K12, 226 MHz)
Ďalší problém je rušenie od českých vysielačov. Ak mám signál na hrane a o 100 kHz mi to valí naplno, nespravím s tým takmer nič.
Nepopieram, že od SE po MA VJ ide. Ale tam má signál aj Kamzík. Tam, kde je problém nejde ani jedno.
@.
Kamzík je na severnom Záhorí k ničomu, za prvým kopcom je nepoužiteľný. Borský Mikuláš - Dubník, to isté. Je veľmi nízko, po pár km terén signál zastaví. Mnou popisovaný stav je na riadne inštalovanom rádiu v aute, tam si smerovú Yagi nedám :-)
Na Zámčisku stožiar stojí, dokonca 2. Rádiá ho nevyužívajú pre problematickú koordináciu frekvencií (Rakúsko).

PeterDX
PeterDX
13.04.2020 09:21
0
0
Vzdialenosť vysielačov Veľká Javorina a Krížava (air distance)

CCA 87 km.

xixo (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
xixo (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
13.04.2020 08:57
0
0
Považský Inovec

Na Považskom Inovci vysielač je.(vojenský) A možno preto/práve preto tam nie je iný? Ak by mal silný výkon, šlo by to do Maďarska, ten istý problém ako na Zobore.
Nad Oborou je obrovská budova. Vysielač bol stavaný v čase ČSSR, takže mal pokryť aj Moravu. Ďalej bol potrebný kvôli retransmisii, pretože vtedy išli trasy po zemi a bolo treba založené pre prípad výpadku. (Vzdialenosť VJ- Krízava je veľká,vtreba priamy výhľad) V čase keď bol stavaný sa FM nepoužívalo.
Slovenský rozhlas - Začal vysielať na VKV II v 80. rokoch 20. storočia 1986.
Pozri si:
http://www.power.szm.com/historia_07.htm

. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
13.04.2020 05:17
0
0
Záhorie

@ rar

pre príjem v FM pásme na Záhorí je potrebná kvalitná vonkajšia smerová YAGI anténa aspoň 10 metrov nad terénom (na šikmej streche 2-posch. domu) a nasmerovať buď na Kamzík alebo Veľkú Javorinu.

Aj keď správne by mali byť pre Záhorie všetky rádiové stanice RTVS v FM a DAB+ a DVB-T/T2 muxy dostupné aj z dokrývacieho vysielača Borský Mikuláš - Dubník, určeného pre dokrytie Záhoria.

Ideálna kóta pre Záhorie pre FM aj DVB-T/T2 by bola Unín - Zámčisko, ak by tam nejaký prevádzkovateľ postavil súkromný vysielač, len to by tu nesmel byť MONOPOL na šírenie celoplošného signálu, ale konkurenčné prostredie ako v Českej republike, kde je viacero prevádzkovateľov celoplošného DAB+, FM a DVB-T/T2. Kde aj Český rozhlas využíva okrem Českých Radiokomunikácií aj iných prevádzkovateľov pre šírenie svojich okruhov. Vtedy aj tu by vyzerali ceny za šírenie signálu úplne inak pri viacerých prevádzkovateľoch a nie ako sú teraz pri MONOPOLE.

@ Palec01

Namiesto vysielača na kóte Nad oborou mohli vybudovať vysielač na Považskom Inovci, pokrylo by sa oveľa väčšie územie.

"Najlepšie" je urobiť svetuškárske rádio a žobrať od ľudí prachy, prípadne do neho pumpuje prachy aj najväčšia mafia na svete...

Lubo (neregistrovaný, 46.34.240.xxx)
Lubo (neregistrovaný, 46.34.240.xxx)
12.04.2020 23:19
0
0
Javorina

Javorina hrá na Záhorí mizerne???Zjavne buď nejsi zo Záhoria alebo máš nejaké sumitko možno tak max.problem môže byť niekde v Holíči inak hrá Javorina od SE po MA úplne bezproblémovo

rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
rar (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
12.04.2020 22:58
0
0
@xxxxxxxxxxx

Obora síce nie je nejako zázračná, ale to ani Javorina - jej pokrytie na Záhorí je skutočne mizerné. Má rovnaký problém ako Kamzík - svieti ďaleko do zahraničia, ale vnútrozemie nepokryje dobre. Namiesto Javoriny by bolo treba viac nízkovýkonných dokrývačov, bolo by to omnoho efektívnejšie. Pre inšpiráciu stačí pozrieť sieť dokrývačov analógovej STV1

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
12.04.2020 17:03
0
0
Vlna a FM na Obore

Pri týchto frekvenciách som si všimol, že na juh hrajú najďalej. Išli aj za TT smerom na BA, kým ich nevytlačili stanice z BA.

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
12.04.2020 17:00
0
0
Obora

Javorina vie plne zastúpiť Oboru na Považí, rovnaké územie ako Obora, vie pokryť 1kW vysielač Kremenica v Dubnici, Ten by mohol byť využitý ako spojka medzi vysielačmi Krížava a VJ.

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
12.04.2020 16:57
0
0
Nič sa nezmení

Rovnako nič by sa nezmenilo, keby z trojice rádií X, Fun, E2 jedno z nich skončí, tak by sa poslucháči toho skončeného rádia rozdelili medzi tie dve existujúce a život by šiel ďalej. Keby skončí aj druhé rádio, tak im tu ešte jedno zostane. Ale keď skončila Viva alebo teraz Jazz, tak to bol problém, lebo už tu nie je druhé podobné rádio. Ako som napísal, ak sú tu 3 celoplošky na modernú hudbu, nech sú tu kľudne aj 3 iné celoplošky, či už Oldies, opera alebo KR. Ak si sieť Jazzu požiada niekto, kto tam potom urobí rádio s 200 najmodernejšími pesničkami a bude ich rotovať dokola a to rádio bude hrať ako X alebo Fun, len bude mať iný názov a jingle, a potom tu budú 4 celoplošky na modernú hudbu, zmení sa niečo? Po Vive malo tiež nastúpiť rádio zamerané na modernú hudbu a som rád, že je tam nakoniec Vlna, ako keby tam mal byť ďalší Expres a Fun s odrhovačkami, aj keď Vlna by mohla byť lepšia.

Palec01
Palec01
12.04.2020 16:54
0
0
@xxxxxxxxxxxx

Za mňa je Obora najhoršie myslený vysielač z celého západneho slovenska. Za ostrým Vrchom a považským inovcom smerom na juh už chrčí a zvuk nejde poriadne Stereo. Smerom na západ je Veľká Javorina ktorá hra spolahlivo aj bez Obory v Trenčíne. Čiže sedem 10 kw frekfencií z Obory na pokrytie časti horneho považia mi príde zbytočne. PS: Vlnu z Obory je možné naladiť stereo s RDS aj v Pieštanoch. A ešte posledná vec čo si spomenul, že pri E2, Jemných je iný druh financovania staníc ako má Lumen.

xixo (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
xixo (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
12.04.2020 16:43
0
0
Nad Oborou

Lumen na vysielaci Nad Oborou nejde 10 kW. Je to menejva vzdy bolo.

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.148.xxx)
12.04.2020 16:34
0
0
Výkony

To neviem, prečo majú stiahnuté výkony, možno sú blokované ERP, u nás Lumen na Obore valí plných 10 kW a to Obora vie kvalitne pokryť územie len za Novým Mestom a na sever Oboru zastavia kopce pred Považskou. Aj Púchov je schovaný za kopcom a Obora tam šuští. Preto do PB a PU je vhodné dať dokrývače staníc z Obory. Taktiež v okolí NM už Obora nehrá dobre a Lumen si dal do NM dokrývač. 2 okruhy RTVS, čo používajú Oboru, využívajú aj VJ. To znamená, že v okolí NM by nemala ísť dobre Vlna, FM ani Fun. Keby preložili tieto stanice na VJ, pokryli by aj nové územie a pokrývali by aj súčasné územie z VJ. Na Obore by stačil ERP do 5 kW, poprípade frekvencie z Obory dať na VJ do NM. Preto mi je divné že by Lumen sťahoval výkony z Kamzíka, Sitna, ale ponechá plný výkon na Obore, hoci po znížení výkonu by tu neprišli o pokrytie. A veľa ženev aj od iných celoplošných staníc (E2, Jemné,...) bolo degradovaných, boli preložené na iné miesto a znížil sa výkon a asi nebol problém v peniazoch, lebo tie stanice sú tu doteraz a nevyzerá, že by mali skončiť kvôli peniazom.

Palec (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
Palec (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
12.04.2020 14:56
0
0
@xxxxxxxxxx

Ak majú kresťania toľko peňazí, nech si zaplatia plné využitie ženevských frekfencii, nie že Lumen na popridelované frekfencie, ale nemá dosť financií na ich ťahanie. Kamzík ani Sitno v Bánskej Štiavnici nejde plným výkonom, pretože nemaju dostatok financii. Pritom keby sa frekfencie po Jazze pridelia rádiu Mária, tak sa nič nezmení, pretože Jazz pokrýva len krajské a čiastočne okresné mestá, to už je pokryté spomínaným Lumenom

Počúvanosť
streda, 17.4.2024
1.
21,65%   + 0,23%
2.
19,57%   - 0,19%
3.
11,90%   + 0,03%
4.
8,97%   - 0,24%
5.
8,09%   - 0,03%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 17.4.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XII. etapa 2023 - II. etapa 2024
1.
31,3%   - 0,2%
2.
22,2%   - 0,5%
3.
21,6%   ± 0,0%
4.
17,8%   + 0,4%
5.
16,2%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
14. týždeň 2024 01.04.2024 - 07.04.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
3.
Album
Sia
Gimme Love
4.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
5.
Album
Cyril
Stumblin' In
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over