menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Fun Radio chce využiť svoj potenciál

| Stratégie

V nedávnom rozhovore s Borisom Kollárom, spolumajiteľom akciovej spoločnosti Radio sme písali o jeho zámere do dvoch až troch rokov predať Fun Radio. Dovtedy chce pripraviť účtovníctvo do štandardu, na aký sú zvyknutí zahraniční investori. Okrem ekonomiky však zmenami prejde aj program a hudobný formát, a to pod vedením nového generálneho riaditeľa Patrika Zimana. „V súčasnosti nerozmýšľame o predaji rádia, všetko je otázkou budúcnosti a stavu ponuky a dopytu,“ hovorí Boris Kollár. „Teraz rozbiehame niekoľko procesov, ktoré by mali pomôcť zvýšiť počúvanosť, možno až na 12-13 percent [podľa MML je dnes medzi 7-9%], zlepšiť celkovú pozíciu rádia na trhu a tým aj možnú cenu pri budúcom predaji,“ dodáva.

„Zatiaľ sme prekopali štruktúru niektorých programov a nasadenie moderátorov v prime time,“ dopĺňa ho Patrik Ziman a pokračuje: „Fun Radio bolo vždy formátom európskeho hitového rádia a to s chystáme upevniť. Vždy bolo špecifické tým, že vedelo vycítiť z ktorých nových pesničiek sa môžu stať hity a aj hity z nich robilo. Až v takej miere, akú si na našom trhu nedovolilo žiadne iné rádio v minulosti ani súčasnosti.“ Ako hitové sa však pozicionuje Rádio Expres, Fun ho ale nepovažuje za priamu konkurenciu: „Hoci, keď sa pozeráme na úspech, musíme sa dívať na lídra, ktorým Expres momentálne je. Kopírovať ho však rozhodne nebudeme, našou cieľovou skupinou sú poslucháči vo veku 19-29 rokov, s maximálnym presahom 5-8 rokov.,“ vysvetľuje Ziman.

Paradoxne bolo práve Fun Radio svojho času tým rádiom, ktoré ostatní konkurenti kopírovali. A hoci táto jeho pozícia oslabila, podľa nového riaditeľa má v sebe značný potenciál – kreatívny, ľudský, aj imidžový: „Výhodou je vysoká poznateľnosť značky, z ktorej môže čerpať a budovať ďalšiu marketingovú komunikáciu. Tento rok by mala prebiehať v troch fázach: narodeninová, letná a treťou fázou bude jeseň až koniec roka. „Výrazne sa chceme zamerať aj na regionálny marketing, byť poslucháčovi čo najbližšie,“ zdôrazňuje Patrik Ziman.

Aktuálne marketingové aktivity súvisia s júnovými 15. narodeninami Fun Radia. Na vizuáloch kampane sa objavili tváre momentálne - vďaka TV show Superstar - najpopulárnejších moderátorov: Adely, Pyca a Bruna, ktorí sú už niekoľko rokov prime time moderátormi Fun Radia. „Vždy sme si vychovávali generáciu moderátorov, z ktorej ťažil aj TV trh. Preto okrem výrazného komunikovania produktov z vysielania dáme priestor aj ľuďom z rádia na ich vlastnú propagáciu,“ naznačil Patrik Ziman. Fun Radio chystá aj inovatívne formáty programov, pričom prvý už je na trhu - AntiFun – pesničky za trest, ktoré môžu poslucháči venovať ľuďom, ktorých nemajú radi alebo ktorí ich nahnevali.

Pozícia Fun Radia na trhu je jasná a stabilná, čo ukazujú aj prieskumy počúvanosti alebo vnímania značky. Doterajšiu cestu intuitívneho marketingu plánuje Fun Radio vystriedať za sofistikované postupy vo vylepšení formátu stanice, hlavne v hudbe - call back prieskumy, pomocou ktorých sa zisťuje, ktoré pesničky poslucháči chcú počuť a ktoré už nie a vlastnú mapping study by Fun realizovalo ako podporný prostriedok.

Viac sa o nových plánoch vedenia Fun Rádia dočítate v májovom vydaní Stratégií.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

pridať príspevok  Diskusia k článku: 19 príspevkov

Andy (neregistrovaný, 84.47.74.xxx)
Andy (neregistrovaný, 84.47.74.xxx)
02.06.2005 17:13
0
0

Myslím, že jeden z problémov je ten, že má slabé pokrytie!!! A toto využíva rádio Expres!!! Fun by malo podľa mňa vačší úspech keby lepšie pokrylo Slovensko!!!

yeffo (neregistrovaný, 193.87.59.xxx)
yeffo (neregistrovaný, 193.87.59.xxx)
30.05.2005 07:41
0
0

neviem v com ma funradio problem, aby mohlo na nete ist cez 80-ku... pre ludi za fw, by to bolo super

LuboTS (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 80.87.208.xxx)
18.05.2005 09:26
0
0

Dik za presnu adresu.

@ (neregistrovaný, 195.91.56.xxx)
@ (neregistrovaný, 195.91.56.xxx)
18.05.2005 01:19
0
0
NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
17.05.2005 19:59
0
0

Koľko stojí jeden výtlačok?

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 30.4.2025
1.
22,15%   + 2,05%
2.
16,67%   - 0,29%
3.
11,32%   - 0,55%
4.
11,14%   - 0,47%
5.
7,44%   - 0,23%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 30.4.2025
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,08%   - 0,11%
2.
11,72%   - 0,47%
3.
9,70%   - 0,04%
4.
9,09%   - 0,13%
5.
7,73%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
X. - XII. etapa 2024
1.
29,9%   - 0,1%
2.
20,2%   - 0,2%
3.
19,9%   - 0,4%
4.
18,1%   - 0,7%
5.
15,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
17. týždeň 2025 21.04.2025 - 27.04.2025
1.
Album
Myles Smith
Nice To Meet You
2.
Album
Robin Schulz, Cyril
World Gone Wild (Feat. Sam Martin)
3.
Album
Coldplay
We Pray
4.
Album
Lola Young
Messy
5.
Album
Kygo & Imagine Dragons
Stars Will Align
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over