menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Do reklamy v rádiách išlo v minulom roku menej peňazí

Do reklamy v rádiách išlo v minulom roku menej peňazí

| SITA

Objem investícií do reklamy v šiestich celoštátnych slovenských rádiách klesol v roku 2013 takmer o 4,5 % a dostal sa na úroveň z roku 2011. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov, ktorý vykonala spoločnosť TNS Slovakia. Najvyšší objem výdavkov do reklamy pripadol na rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie, verejnoprávne Slovensko 1 a Európa 2. Poradie jednotlivých rádií sa za ostatné štyri roky nezmenilo.

Aj napriek poklesu oficiálnych výdavkov do reklamy celková dĺžka reklamného času využitého v prospech vysielania reklamy v minulom roku neklesla a udržala sa na takmer rovnakej úrovni ako v roku 2012. Slovenské rádiá pritom odvysielali v minulom roku takmer 258 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1 986 hodín vysielania. Počet odvysielaných spotov tak klesol v medziročnom porovnaní o 8 %. Rádiá odvysielali menej spotov, avšak s dlhšou stopážou, takže sa celkový reklamný čas neznížil, ale zostal na rovnakej úrovni. Najviac komunikovanou komoditou boli tradičné osobné autá, za nimi nasledovala propagácia časopisov a podpora predaja supermarketov. 

Ako uvádza spoločnosť TNS Slovakia, monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. Firma aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 1 príspevok

JaSomJa (neregistrovaný, 95.103.155.xxx)
JaSomJa (neregistrovaný, 95.103.155.xxx) 17.03.2014 18:57

Treba doplniť to čo v článku nie je. Napríklad že Funku objem reklamy v roku 2013 klesol o astronomických 4,8 percenta, Expres pochopiteľne že zaznamenal lepšie výsledky, síce len o 0,8 percenta, ale predsa. Expres v roku 2013 zarobil na reklame 26,75 tisíc eur, Funko podstatne menej, 18,80. Aj tieto výsledky jasne ukazujú, že Expres je najžiadanejší. A to nie iba medzi posluvháčmi, ale aj medzi zadávateľmi reklami

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 29.10.2020
1.
22,82%   - 0,05%
2.
13,55%   + 0,21%
3.
12,74%   - 0,36%
4.
12,72%   - 0,09%
5.
5,20%   - 0,04%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 29.10.2020
podiel [%] celkovej počúvanosti
1. + 2. vlna 2020 (kĺzavé dáta)
1.
17,64%   - 0,15%
2.
15,03%   - 0,36%
3.
10,19%   + 0,16%
4.
7,96%   + 0,64%
5.
7,02%   + 0,04%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
1. + 2. vlna 2020 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII.-IX. etapa 2020
1.
34,1%   - 0,1%
2.
24,0%   - 0,3%
3.
23,5%   + 0,1%
4.
18,0%   + 0,4%
5.
16,6%   - 0,4%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2020
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
43. týždeň 2020 19.10.2020 - 25.10.2020
1.
Nea
Some Say
2.
Vize & Tom Gregory
Never Let Me Down
3.
Michael Patrick Kelly
Beautiful Madness
4.
Twocolors
Lovefool
5.
Zoe Wees
Control
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Lil Nas X
Old Town Road
5.
Katy Perry
Never Really Over