menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
ANRTS troch členov vylúčiť musela. Pripravuje podporu rádia ako mediatypu

ANRTS troch členov vylúčiť musela. Pripravuje podporu rádia ako mediatypu

ANRTSAsociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc (ANRTS) na svojom poslednom kongrese vylúčila 3 stanice. Dve z nich kroky a fungovanie ANRTS kritizovali. “Hit FM a Šláger Rádio sme museli vylúčiť, keďže sa nezúčastňovali našich kongresov dlhodobo, a preto ťažko môžu posúdiť i to, že čo aktuálne na pôde asociácie riešime. Druhá vec sú nezaplatené členské poplatky, keďže naše fungovanie tiež niečo stojí,” povedala nám na margo ich vylúčenia prezidentka ANRTS - Eva Babitzová. “V prípade Rockovej republiky to bolo porušenie našich interných dohôd vo vnútri asociácie a o vylúčení rozhodla väčšina členov hlasovaním,” dodala.

Členstvo v ANRTS je dobrovoľné a stanice platia zaň ročný členský poplatok. V ANRTS je aktuálne 17 rádií. Hlavným dlhoročným benefitom členstva sú nižšie poplatky ochrannému zväzu SOZA a spoločné riešenie všetkých dôležitých tém, ktoré sa týkajú brandže. “Len nedávno sme odvrátili reálnu hrozbu 30% domácej hudby v rádiách a stálo nás to veľa úsilia,” prezradila nám E. Babitzová. Kroky ANRTS sú tak prospešné i pre tých, ktorí v nej nie sú. Fungovanie ANRTS je zahalené navonok rúškom tajomstva, keďže von sa dostanú zväčša len informácie o členoch, ktorí pribudli alebo museli odísť a personálnych zmenách v Rade ANRTS. “Nemáme dôvod sami sebe robiť PR, keďže našou súčasťou je väčšina staníc a tie vedia, že čo na kongresoch riešime,” objasnila dôvod prezidentka asociácie. Mnohé veci, ako hrozba povinného vysielania domácej hudby, môžu prísť nečakane a ANRTS je tu preto aby sa za záujmy trhu postavila.

Nový prieskum počúvanosti

Z najbližších plánov do budúcnosti čaká asociáciu dotiahnutie tendra na dodávateľa prieskumov počúvanosti. Hlavným problémom je tam aktuálne nastavenie systému kritérií pre výber dodávateľa a financovanie, keďže je jasné že malé stanice sa nemôžu na financovaní podieľať rovnakým dielom ako veľké.  Malé by to nevládali zaplatiť. Spravodlivo treba preto nastaviť i to ako budú fungovať rozhodovacie procesy v súvislosti s prieskumom, keďže podiel na jeho financovaní by mal zodpovedať veľkosti jednotlivých staníc. Tam musí dôjsť k dohode v rámci ANRTS tak aby to bolo fér, kritériá pre samotný prieskum boli dobre nastavené a nik v budúcnosti nemohol namietať, že niečo je v neporiadku. To je hlavný dôvod prečo sa jeho realizácia oddialila. “ Prieskum by sme nemuseli riešiť, keby nám Median dovolil MML-TGI auditovať. To je hlavný dôvod prečo musíme vypísať nový tender. Tomu aktuálnemu prieskumu postoj Medianu uberá na dôveryhodnosti,” povedala.

Ďalšie plány do budúcnosti

V budúcnosti by vysielatelia radi spoločne otvorili Zákon o vysielaní a retransmisii a zmenili v ňom veci, ktoré trh dusia. Napríklad možnosť jedného subjektu prevádzkovať viacero staníc. Televízie to už vďaka digitalizácii môžu a rádiá sú v tomto smere pozadu. Mnohokrát sa to pritom obchádza. Práve toto by bol najväčší krok vpred. Trh a pomery na ňom by sa zásadne zmenili. Záujem o druhú stanicu popri svojej existujúcej majú dlhodobo viacerí hráči na trhu. To je však len jedna z viacerých vecí, ktoré v ňom treba zmeniť aby reflektoval dnešnú dobu.

Druhá hlavná vec pre najbližšie obdobie, ktorú chce ANRTS rozbehnúť, je podpora rádia ako mediatypu. Možno ste zaregistrovali ako printové médiá počas minulého roka spoločne komunikovali kampaň o efektivite reklamy v tlači. Rádiá by sa mali spojiť a spoločne komunikovať to, že vysielať kampane v rádiu sa oplatí. Je to spoločný záujem všetkých aby agentúry s rádiom rátali i v budúcnosti. Nakoniec efektivita reklamy v rozhlase sa dá overiť a merať.

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 6 príspevkov

JA (neregistrovaný, 82.119.103.xxx)
JA (neregistrovaný, 82.119.103.xxx) 04.02.2014 11:40

ANRTS je len koli tomu aby sa par ludi obcas ojavilo v TV alebo tlaci , uplne zbytocna organizacia , to cim sa chvali Babitzova su uplne bludy a zbytocnosti vobec nic neurobila ANRTS ked niektori tiez "muzikanti" tlacili na radia aby hrali 30 a viac % slovenskej tvorby tak sa chabo ozvala a keby sa rádia nenasr... tak ANRTS by sa len tisko prizerala, naozaj je to len o chlebickoch a pokecani si .

j.a.r (neregistrovaný, 95.103.125.xxx)
j.a.r (neregistrovaný, 95.103.125.xxx) 03.02.2014 17:52

asi najviac o moznost mat viac radii usiluje expres, ktory by dokordinoval frekvencie s mensim vykonom a islo by sa z jeho anten a kot
dalsie by mohlo byt zoskupenie fun+jemne, ktore uz asi predavaju, alebo uvazovali o spolocnom predaji reklam (ked sa to spocita su skoro na rovnakom ako expres)
inak hit fm a radio one je takmer totozny playlist, cize casom by aj tam asi boli radostne zosietovat, alebo inak dat pozehnanie

dufam, ze sa monopolom nepodari zmenu toho, aby mali dve radia,...lebo male radia by mohli ist prec a potom by Vas niekto "vymielal" Hot AC, Soft AC, AC, a mozno aj rockovo 3A a podobne

Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx)
Robert (neregistrovaný, 85.216.245.xxx) 03.02.2014 17:26

SOZA je hroza, ale vraj je to stale dost slaby odvar v porovnani s ceskou OSA.

Autorske zvazy je cosi, co asi vyzaduje protiofenzivu v globalnom meradle podobne ako vojna proti terorizmu.

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.209.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.209.xxx) 03.02.2014 15:17

...ako my Slováci na SOZU... tam malo byť

LuboTS (neregistrovaný, 82.145.209.xxx)
LuboTS (neregistrovaný, 82.145.209.xxx) 03.02.2014 15:14

Neviem či je to tak že si vysielateľ na Slovensku môže uzavrieť dohodu s nejakou organizáciou vo svete. Práve s organizáciou GEMA v Nemecku má problémy ako Spotify, tak dokonca aj You Tube. Prečo sa nedohodnú pre nemecké územie s nejakou organizáciou v inej krajine? My na Slovensku si na You Tube môžeme pozerať hudobné videá, v Nemecku sú blokované. Nemci majú dôvod nadávať na GEMU možno viac ako my Slováci

Aktuálne články

Počúvanosť
1. + 2. vlna 2019
1.
18,03%   - 0,12%
2.
16,32%   - 0,06%
3.
10,04%   - 0,30%
4.
7,13%   - 0,02%
5.
6,76%   - 0,07%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
1. + 2. vlna 2019 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
august 2019
1.
12,23%   - 0,30%
2.
10,60%   - 0,43%
3.
9,42%   + 0,17%
4.
7,90%   + 0,43%
5.
6,48%   - 0,33%
Počúvanosť cez aplikáciu Radia.sk - august 2019
% celkovej počúvanosti
VI.-VIII. etapa 2019
1.
33,1%   - 0,1%
2.
26,4%   ± 0,0%
3.
22,6%   - 0,8%
4.
16,2%   - 0,1%
5.
14,8%   + 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VI.-VIII./2019
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
36. týždeň 2019 02.09.2019 - 08.09.2019
1.
Shawn Mendes & Camila Cabello
Senorita
2.
Ed Sheeran & Justin Bieber
I Don't Care
3.
Lp
Girls Go Wild
4.
Ava Max
So Am I
5.
Pedro Capó & Farruko
Calma (Remix)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Lil Nas X
Old Town Road
5.
Katy Perry
Never Really Over