menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rádiá a televízie bez hlasnej reklamy

| SITA

Slovenské televízie a rádiá by už čoskoro nemali vysielať príliš hlasnú reklamu. Rada pre vysielanie a retransmisiu by hlasitosť reklamy chcela začať naostro merať už v závere roka. Ako agentúru SITA informovala vedúca právneho a kontrolného odboru RVR Barbora Paulínyová, v súčasnosti stále prebieha pokusné meranie. Zariadenie na meranie zvukovej intenzity vysielania reklamy - Dolby LM100 Broadcast Loudness Meter je v prevádzke od 15. októbra na interné účely Kancelárie RVR - na testovanie a dolaďovanie systému. V novembri chce licenčná rada začať skúšobné približne dvojtýždňové merania vybraných televíznych staníc.

Hlasitosť reklamy sa pravdepodobne bude merať u veľkých televíznych vysielateľov - Slovenskej televízie a súkromných televízií Markíza a JOJ. Po vyhodnotení výstupov z pokusného merania by licenčná rada mala byť schopná vykonávať efektívnu kontrolu povinnosti, ktorá jej vyplynula z februárovej novely zákona o vysielaní a retransmisii. Paulínyová upozornila, že dodržiavať rovnakú úroveň hlasitosti vysielania, v programoch i reklame, budú musieť len vysielatelia so sídlom na Slovensku, televízie aj rádiá.

Licenčná rada vykonáva merania zvukovej intenzity vysielania reklamy podľa zákona o vysielaní a retransmisii. Podľa novely, ktorá začala platiť vo februári tohto roka, musí vysielateľ zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov či poslucháčov. Za porušenie tohto pravidla hrozí sankcia - upozornenie na porušenie zákona, a následne po právoplatnosti tejto sankcie, finančná sankcia v rozmedzí 100 000 až 5 miliónov korún.

pridať príspevok  Diskusia k článku: 12 príspevkov

Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx) 21.11.2015 05:37

Dnes je Svetový deň televízie. :)

Robert (neregistrovaný, 217.23.248.xxx)
Robert (neregistrovaný, 217.23.248.xxx) 05.11.2007 21:19

Problem nie je reklama v radiach, ale reklama v TV. Tesne po prijati zakona sa hlasitost nezvysovala, ale asi ked sa dozvedeli, ze to licencna rada nema ako sledovat, tak sa vsetko vratilo do starych kolaji. Mam pocit, ze dnes jeto este horosie ako pred prijatim zakona. Asi sa caka na prvu pokutu a mozno aj vysledok sudu, kym sa tie odporne reklamy zacnu vysielat rovnakou hlasitostou.

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx) 05.11.2007 16:15

Ok:)

rene z dediny (neregistrovaný, 212.5.196.xxx)
rene z dediny (neregistrovaný, 212.5.196.xxx) 05.11.2007 14:35

v pohode... :)

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx) 05.11.2007 10:39

Ok, uznavam, ze som tu otazku nepolozil uplne spravne sformulovanu, no mieril som nou len na to, ze tento zakon ma nieco zakazovat, nieco, co sa bezne deje. No ja hovorim ze sa to bezne nedeje, ze to netreba zakonom nejako usmernovat..

Aktuálne články

Počúvanosť
1. + 2. vlna 2019
1.
18,03%   - 0,12%
2.
16,32%   - 0,06%
3.
10,04%   - 0,30%
4.
7,13%   - 0,02%
5.
6,76%   - 0,07%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
1. + 2. vlna 2019 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
august 2019
1.
12,23%   - 0,30%
2.
10,60%   - 0,43%
3.
9,42%   + 0,17%
4.
7,90%   + 0,43%
5.
6,48%   - 0,33%
Počúvanosť cez aplikáciu Radia.sk - august 2019
% celkovej počúvanosti
VII.-IX. etapa 2019
1.
33,2%   + 0,1%
2.
26,3%   - 0,1%
3.
22,4%   - 0,2%
4.
16,2%   ± 0,0%
5.
14,8%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2019
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
40. týždeň 2019 30.09.2019 - 06.10.2019
1.
Shawn Mendes & Camila Cabello
Senorita
2.
Kygo
Higher Love (Feat. Whitney Houston)
3.
Younotus
Narcotic (Feat. Janieck & Senex)
4.
Alvaro Soler
La Libertad
5.
Meduza
Piece Of Your Heart
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Lil Nas X
Old Town Road
5.
Katy Perry
Never Really Over