Najúspešnejšie komerčné súkromné rádio Expres sa rozhodlo využiť výhodu vlastnej siete vysielačov a od 2. februára 2004 spustilo systém vysielania regionálnych reklamných blokov. Nový systém umožňuje vysielať rozdielne reklamy vo všetkých regiónoch v tom istom čase, kým predtým bolo možné obslúžiť len jeden vybraný región.
"Chceme osloviť aj potenciálnych klientov, ktorí pôsobia len v konkrétnej lokalite - regióne a práve tu potrebujú podporiť predaj. Okrem toho uplatnenie špeciálneho regionálneho cenníka [v porovnaní s celoplošným cenníkom] nám umožňuje efektívnejšie zhodnocovať náš vysielací čas určený na reklamu," hovorí o dôvodoch vytvorenia špeciálneho "regionálneho produktu" generálny riaditeľ Expresu Václav Mika. Z hľadiska cielenej komunikácie tak využíva rádio výhody, ktoré poskytujú jeho konkurenti – regionálne médiá.
A čo si od toho vedenie sľubuje? "Rozhodne je to pre nás pridaná marketingová hodnota do budúcnosti. Expres má ambíciu byť nielen nadregionálnym “bratislavským“ rádiom, ale chce aktívne mediálne pôsobiť vo všetkých relevantných regiónoch. Dokážeme klientom ponúknuť regionálny servis v požadovaných oblastiach a vďaka našim marketingovým eventom, selfpromotion a mediálnym partnerstvám orientovaným na konkrétnu oblasť, cielime aj našu komunikáciu na konkrétny región," vysvetľuje Václav Mika.
Denne sa vysiela v "prime time" 9 regionálnych reklamných blokov, ktoré sa v jednom čase naraz odpoja z celoplošného vysielania a do každého regiónu ide reklama a mediálna podpora určená presne pre ten-ktorý región, v rovnakej časovej dĺžke. Zadávatelia majú presne vymedzenú dĺžku trvania reklamného spotu - 20 alebo 30 sekúnd. Celý reklamný blok trvá vo všetkých regiónoch rovnako - napr. 120 sekúnd, pričom nepredaný čas je automaticky dopĺňaný vlastnými selfpromotion a mediálnymi spoluprácami. "Celé vysielanie umožňuje konfigurácia našej vysielacej siete a riadi ho špeciálny softvér, ktorý umožňuje, aby všetkých sedem regionálnych blokov "odišlo" naraz z vysielania na satelit, kde sa "rozbijú" na 7 regionálnych segmentov a po odvysielaní sa opäť napoja na celkovú sieť," hovorí riaditeľ o technológii, ktorá reklamné vysielanie umožňuje. O novom - regionálnom predaji reklamy sa viac dočítate v rozhovore s generálnym riaditeľom Rádia Expres Václavom Mikom v marcovom vydaní mesačníka Stratégie.
Expres cieli predaj reklamy na regióny
23.03.2004
| Stratégie
pridať príspevok Diskusia k článku: žiadny príspevok
Aktuálne články
Najčítanejšie články
Počúvanosť
štvrtok, 28.3.2024
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 28.3.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XI. etapa 2023 - I. etapa 2024
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XI.-I./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
12. týždeň 2024 18.03.2024 - 24.03.2024
1.
Dua Lipa
Houdini
2.
Cyril
Stumblin' In
3.
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
4.
Teddy Swims
Lose Control
5.
Thirty Seconds To Mars
Seasons
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Katy Perry
Never Really Over