menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Repčík chce urobiť z SRo silnú verejnoprávnu inštitúciu

| SITA

Bývalý riaditeľ súkromnej televízie Markíza Vladimír Repčík sa v piatok 20. októbra stal riaditeľom sekcie generálneho riaditeľa Slovenského rozhlasu, pre agentúru SITA to povedala generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. Zodpovedá za odbor medzinárodnej spolupráce, právny odbor, odbor vnútorného auditu a odbor ľudských zdrojov. Pričom je priamo podriadený generálnej riaditeľke rozhlasu.

Repčíkovo rozhodnutie začať pracovať pre verejnoprávny rozhlas súvisí podľa jeho vyjadrenia so súčasnou situáciou v médiách. Ako povedal pre agentúru SITA, "osobne sa domnievam, že je ten správny čas na to, aby som sa do procesu vo verejnoprávnych médiách začlenil." Hlavný dôvod prečo má záujem pracovať v oblasti verejnoprávnych médií sú možné zmeny, o ktorých sa hovorí - ich potenciálne zlučovanie, nová filozofia, legislatíva. Myslí si, že spojenie STV a SRo je reálne, ak o to bude záujem.

Repčík, ktorý desať rokov pracoval v STV a následne bol pri vzniku komerčnej TV Markíza, ktorú aj šesť rokov riadil si myslí, že jeho pôsobenie v Markíze môže ovplyvniť jeho súčasnú pozíciu v SRo pozitívne. "Myslím si, že to bude len obohacujúce, vždy je lepšie mať prax v médiách - či už verejnoprávnych alebo komerčných ako nemať prax žiadnu." Tvrdí, že jeho návrat do verejnoprávneho médiá súvisí aj s vekom. Domnieva sa totiž, že súčasné komerčné médiá, už asi sú pre mladších, pre ľudí, ktorí možno nemajú tak hlbokú prax. Zároveň dodáva, že svoju nezávislosť nemusí garantovať, lebo ju má. Dôležité je, či človek je profesionál, alebo nie.

Priority, ktorým sa chce vo svojej funkcii v SRo venovať, vyplývajú z predstáv vedenia rozhlasu o tom, aké by mal mať SRo doma a v zahraničí postavenie. Chce, aby všetky oddelenia, ktoré pod neho spadajú boli kvalitné. Aby bol SRo "predovšetkým jedna silná verejnoprávna inštitúcia, ktorá môže svojich poslucháčom poskytnúť všetko to, čo komerčné rádia neposkytujú a toho je veľmi veľa." SRo musí byť "vrcholom profesionálneho snaženia všetkých tých, ktorí chcú v médiách pracovať," doplnil Repčík, podľa ktorého sú súčasné slovenské médiá poznačené bulvarizáciou a nedostatkom novinárskej etiky. Ešte stále podľa neho máme čo doháňať za úrovňou iných európskych médií, napríklad britských.

Repčík sa stal riaditeľom administratívy šéfky verejnoprávneho rozhlasu na základe konkurzu, do ktorého sa spolu prihlásilo 26 záujemcov. Z konkurzu vybral personálny odbor rozhlasu troch uchádzačov, medzi ktorými zvíťazil Repčík. "Má desaťročnú skúsenosť vo verejnoprávnom médiu - v Slovenskej televízii a desať rokov praxe s manažérskymi postupmi v súkromnej televízii", odôvodnila výber Zemková. Podľa nej rozhodlo aj to, ako vysvetlil svoje dôvody, prečo chce pracovať pre SRo. "Zaujalo ma to, že vníma širšie súvislosti momentálneho trendu, možno aj odôvodneného, o zlučovaní niektorých obslužných systémov Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu, aby sa šetrili koncesionárske poplatky. Ďalej jeho aktívny vzťah k EBU [Európskej vysielacej únii] postavený na osobných kontaktoch a dlhoročnej spolupráci a istá štábna kultúra. Je to viac administratívna funkcia ako tvorivá, napriek tomu ho zaujala," dodala pre agentúru SITA Zemková.

Konkurz bol vypísaný po odchode Ladislava Szeitla, dovtedajšieho riaditeľa kancelárie. Repčík bol generálnym riaditeľom televízie Markíza do februára tohto roka, do médií sa tak vrátil po necelom tri štvrte roku.

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
nedeľa, 28.4.2024
1.
23,50%   + 1,81%
2.
13,05%   - 0,81%
3.
11,17%   + 0,08%
4.
7,37%   + 0,21%
5.
6,41%   - 1,17%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 28.4.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
I. - III. etapa 2024
1.
31,4%   + 0,1%
2.
21,8%   - 0,4%
3.
21,7%   + 0,1%
4.
18,1%   + 0,3%
5.
16,1%   - 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, I.-III./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
16. týždeň 2024 15.04.2024 - 21.04.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Cyril
Stumblin' In
3.
Album
Sia
Gimme Love
4.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
5.
Album
Kygo Ft. Ava Max
Whatever
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over