menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme NAJhorší zvuk Rádia

32 príspevkov
Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
25.02.2007 13:01
0
0

Peto, ja to ani neporovnavam s inymi, hodnotim to zhladiska toho, ze hraju prevazne elektronicku hudbu, ktora si vyzaduje tvdry zvuk, aby to nebolo rozliate.. Aby sa nestalo, to co u nich, ze maju zahltene stredy.. Ze nie je pocut snare.. Resp. uder na bubon..

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
24.02.2007 20:29
0
0
Palo

No nie celkom. Pokial je kompresia to, na co myslim ja (teda pomer medzi najsilnejsou a najslabsou hodnotou), tak ta mi u _FM vyhovuje. Na vacsinu hudby (elektronika a spol) je (zasa len z mojho subjektivneho dojmu) nastaveny dobre aj limiter a korekcie.Ja nemam velmi z coho porovnavat (mozno 10 stanic), takze neviem povedat az tak globalne.

Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
24.02.2007 13:20
0
0
Peter Kotrcka

Ok, no my to hodotime z dvoch pohladov:) Musim reagovat, na DnB, co si pisal, ze je to huhlanina sama o sebe.. No viem, ked hrali na Fun DnB, tak to ako huhlanina neposobila.. Co sa o FM povedat neda.. Myslim, ze sa da zvuk pri dobrom procesore nastavit, na pestry vyber zanrov.. Take O3 v Rakusku je toho svetly priklad.. Stojim si za tym, ze FM je z hladiska kompresie na tom dost zle.. Co sa tyka korekcii, chapem, ze sa to ludom paci.. :)

Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
24.02.2007 13:12
0
0
Vlado

Vlado: Makkost zvuku = vacsina analogovych procesorov ma makky zvuk, resp. zle nastavene digitalne procaky. Porovnaj si zvuk FUN a trebars Okey, alebo FM. Vsimni si, ako zneje beat (basovy uder) na tej istej pesnicke. Fun ho ma tvrdy, to znamena, sila uderu je za kratky cas, to znamena,ze sa vytvara dojem tvrdeho zvuku, to iste plati aj pri stredoch a vyskach.. Makkost je pocutelna na rozliatom zvuku, ze su jednotlive pasma rozliate a vytvaraju dojem huhlaniny..
Nakomprimovany zvuk, alebo presnejsie silno nakomprimovany zvuk je taky, ktory hra vyrovnane, vo vsetkych frekvencnych pasmach.. To znamena,ze ludovo povedane hra na jednej urovni, ci je ticha, alebo hlasna pasaz.. Takyto zvuk maju u nas Jemne alebo Fun..
Korekcie su o tom, ze rozdiely v radiach su take, ze jedno ma trebars viac vytiahnute stredy, ine basy a podobne.. Priklad, take fun ma silne stredy v porovnani z dajme tomu Okey... Takze asi tak nejak som to v ludovo povedanej reci sa snazil napisat,,,

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
24.02.2007 09:42
0
0
nooooo

Palo: no ani ja nemozem suhlasit. zvuk samozrejme nikdy nie je nastaveny idealne z dovodu toho, ze radio hra pomerne siroky rozsah zanrov. Taky Devin to ma napriklad o dost lahsie (cim nechcem povedat, ze to maju nastavene v poriadku, aspon podla mojho ucha). Inac <humor> DnB je jedna velka huhlanina tak ci tak </humor>. Ale proste zvuk _FM je (z toho, co mozem pocuvat - a hovorim, su tam aj extremy typu Danubius) podla toho, co pocujem o dost lepsi nad konkurenciu. A prave preto som pisal aj aparaturu, lebo ta doda vyslednemu zvuku viac korekcii (samozrejme, nema to vplyv na limiter, kompresiu, ani nic ine) ako ktorykolvek procesor. Bol som raz v studiu (vtedy este) Twistu a s korekciami sa tam hrali. No boli to len take male zasahy, ze boli len tazko postrehnutelne. Ako pisem, keby som to vtedy pocuval na dvoch roznych radiach, tak je ten rozdiel radovo vacsi. Samozrejme sa nechcem hadat o technickych detailoch s niekym, kto s tym robi denne, ja sa zasa do toho az tak nerozumiem. Len pisem, co pocujem. Ale zaklady poznam, viem sa vyjadrit.

Vlado (neregistrovaný, 195.146.142.xxx)
Vlado (neregistrovaný, 195.146.142.xxx)
23.02.2007 12:04
0
0

Palo, tvoje prispevky o zvuku radii tu citam dlhsie, bohuzial, nie celkom im rozumiem. Prosim ta, vysvetli mi pojmy ako makkost, tvrdost, nakomprimovany zvuk, korekcie. Nech rozmyslam ako rozmyslam, nedokazem si to predstavit. Diky

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
23.02.2007 11:12
0
0

Nemozem s tebou suhlasit.. Makkost FM je velmi vysoka a prave na ich styl hudby to vobec nesedi.. Si vypocuj DRUM&BASSovy set na FM. To je jedna zahuhlanina.. A navyse, okrem toho ze je makky, je zle nakomprimovany, to znamena, ze basy zahltia vsetko ostatne a ked nie su, tak stredy neprirodzene vystupia do popredia.. Navyse oni sami hovoria, ze ich zvuk nie je idealny.. Ja s tym dennodenne pracujem,s nastavovanim procakov, takze viem o co pisem... :)

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
22.02.2007 22:43
0
0
zvuk

Palo: nie nie, aj ked to beriem z pohladu kompresie. Zatial pocujem dobre. Na ten styl, aky hraju je ta tvrdost nastavena dost dobre. Makky (vyslovene hnusne, odporne a neviem este ako makky) zvuk ma napriklad madarsky Danubius. A RTI mi hra odporne, ale zasa na tradicnom slovenskom sumitku hra lepsie ako _FM.

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
19.02.2007 09:15
0
0
Peter Kotrcka

No tak ono je presne naopak, ako si napisal, co sa tyka porovnania tych dvoch radii, co si napisal.. Ja neviem z akeho hladiska to hodnotis, ale ak pises, ze FM ma dobry zvuk, tak predpokladam ze z korekcioveho.. Ako oni maju jeden z najhorsich zvukov na Slovensku, najma z hladiska kompresie, je uplne makky a ako som uz tu niekolkokrat pisal, ak nabehne basova linka, tak to vsetko zahlti a naopak. Takto ma vyzerat podla teba najlepsi zvuk? RTI ma naopak jeden z najlepsich na Slovensku, kedze ho maju krasne nakomprimovany, trvdy, korekciovo vyvazeny, co mu dodava vysoku dynamiku.. To, na com pocuvate zvuk je otazka pacenia sa tomu danemu posluchacovi, no nie otazka kvality zvuku..Ak clovek nepocuje nevyvazenost zvuku, ze sa zameriava len na korekcie, tak to moze pocuvat aj na 2 milionovej zostave a stale bude tvrdit nieco ine, aka je realita.. :)

Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
Peter Kotrčka (neregistrovaný, 62.168.84.10.bdsl.xxx)
18.02.2007 23:40
0
0
zvuk

nuz, dnes to uz najma nie je tak zle. Kedysi sa zvuk Twistu prenasal z BA tym sposobom, ze pri linke bol tuner a teda sa prenasal zvuk vysielaca z BA + korekcie nejakeho lacneho tunera. Cize, ked ste v napr. v Kosiciach pocuvali vysielanie z kosickeho studia, zvuk bol v poriadku (ak sa teraz nebudeme bavit o profi korekciach a kompresii). Ale akonahle bolo vysielanie z BA (bohuzial vacsinu casu), tak zvuk znel ako zo zachodu.

A ak sa budeme bavit, ako je to dnes, tak by som povedal, ze to zavisi od toho, na akom zariadeni ten zvuk pocuvate. Su radia, ktore za chvilku roznesiem na ..piiiiip... a pritom na lacnom sumitku nehra zle.

Takze: najhorsie RTI, najlepsie _FM (vela ludi tu hovori, ze nie, ale mne ten zvuk vyhovuje - podotykam, ze pocuvam na Onkyo TX-8211 + Sennheiser HD525 sluchadla, aby ste mali predstavu, aky zvuk pocujem)

Randy Travis (neregistrovaný, 217.67.27.xxx)
Randy Travis (neregistrovaný, 217.67.27.xxx)
04.02.2007 15:06
0
0

Najhorsi zvuk ma radio Cukotka 1047AM........

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
30.01.2007 09:26
0
0

Mas pravdu, maju vazne ubohy zvuk... Tak je to o nastaveni... Ked si sadne clovek ktory v zivote nesoferoval do BMW, tak isto to nebude dobra jazda... To iste je aj v pripade IDT a Duhy...Nemaju to nastavene...

marčelíno (neregistrovaný, 91.127.109.xxx)
marčelíno (neregistrovaný, 91.127.109.xxx)
30.01.2007 08:16
0
0

aj Dúha má IDT procesor a zvuk úbohý

MAJAK (neregistrovaný, 195.91.54.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 195.91.54.xxx)
30.01.2007 03:36
0
0
2: palo

sa nejako vyznas chlapinka :P ty budes asi nejaka hlavicka.. ;D

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
19.01.2007 16:23
0
0

To ze maju korekcie na mixpulte alebo nemaju je nepodstatne. Podstatne je to, ze procesor pri urcitej hlasitostnej urovni danej frekvencie, povedzme ze zoberiem do uvahy cisto len vysky, ich uplne orezava, ked klesnu pod danu nastavenu hlasitostnu uroven. Ta funkcia sa vola Kill zero samples. To znamena, ze ked si pisal o tom, ze ked rozpravaju na Fun radiu, tak nepocujes vysky, tak je to tak schalne, aby nedochadzalo tomu, ze by procak vytiahol do popredia trebars sum, ktory by to cele zarusil. Keby niekto pridal vysky, ako si to pisal, tak by to totiz pri tej limitacii, ktoru ma Fun, ten sum vytiahlo. Takze preto je to nezmysel,aby tam niekto nieco robil s korekciami... Si zapni Fun a vypocuj si ked nahodou nechaju dohrat uplne do minima pesnicku, ako tesne pred koncom zacnu klesat vysky... To technik nerobi, to robi procesor...

Lalo (neregistrovaný, 84.47.38.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 84.47.38.xxx)
19.01.2007 15:39
0
0
Zaujmave ze?

Zaujmave je to ze procesor vytvára efektívny zvuk. Napr, V rádio SRo1 Majú korekcie. Bol som tam a neraz. A mimochodom. v tejto dobe už procesory už obsahujú možnosť prestavenie výstupnej efektivity zvuku. To je čo?

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
17.01.2007 10:36
0
0
Lalo

Podla toho co si napisal, zrejme nevies presne o co sa jedna.. Technik s tym nema vobec nic, vsetko za neho robi procak, tak ako ti tu uz napisali. Procesor je tak nastaveny, ze jednoducho orezava alebo pridavy frekvencie, a teda sa to prejavuje na kompresii a na korekciach.. Co so tyka Fun radia, je prave specificke tym, ze ich zvuk drzi limitaciu na stredobasoch, co je pre vnimanie ludskeho ucha velmi dobre, lebo nedochadza potlaceniu ostatnych frekvencii a clovek ma pocit vyrovnaneho zvuku. To znamena, ze nedochadza k zahlteniu ostatnych frekvencii, ako trebars na radiu FM, na ktorom ked hraju pesnicku, tak to uplne kolise, ze im basy zahltuju vsetko a ked basy nehraju, tak sa im zrazu objavia aj stredy.. Fun radio ma navyse velmi tvrdy zvuk, co je zase dobre a zase za to nemoze technik, ale procak. Takze mily Lalo, tie radia, o ktorych si napisal, ze by si z nich malo FUN radio brat priklad, je to presne naopak, lebo si vymenoval prave radia z najhorsiou kompresiou a s najhorsim zvukom, okrem Vivy. Ale beriem to ako tvoj nazor, kedze sa to nezaklada na realnych faktoch:)))

kuvang (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
kuvang (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
16.01.2007 23:24
0
0

oldman má pravdu zaleži ako je nastavený zvuk.procesor, kompresia...a nie korekcie na mix-pulte, kt. su tam ani neni

oldman (neregistrovaný, 85.216.252.xxx)
oldman (neregistrovaný, 85.216.252.xxx)
16.01.2007 21:48
0
0
TO:Lalo

Za mixom nikto na korekcie nesaha, ani ich tam nema :o) . Funku robi jedinecny zvuk procesor idt http://www.idt-fr.com/
Sro, radio Fm, Viva maju "omniu" http://www.omniaaudio.com/fm.htm
Ci ze nejde o cloveka za mixom, ale toho, ktory nastavoval zvukovy procesor /omnia,idt/

Lalo (neregistrovaný, 91.127.157.xxx)
Lalo (neregistrovaný, 91.127.157.xxx)
16.01.2007 20:03
0
0
Krizava-Funradio

Podľa mňa najhorší zvuk má funko. Priamy vstup moderátorov do vysielania je zo stránky zvukovej strašne dutý. Človek čo je za mixom by mal pridať pre mikrofónové vstupy trocha výšok a znížiť stredy. Basy pridať tak o 1,5 mm do plusu. Hudba je bez basov a výšok. Samé stredy. A na Krížave majú ešte nejaký starý vysielač. Tak na 99,2 MHz to je hrozné. Chytám ich aj na 95,0 MHz a tam je to lepšie. Nech si berú príklad od Expresu, Radia FM, Sro 1, Vivy a iných ktorý majú stredov na minime a basy a výšky potláčajú do plusu. Ale hudbu majú dobrú. No lepšia bi bola v tom HIFI zvuku.

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
11.01.2007 09:25
0
0
Majak

Suhlas, este ku kompresnym by som doplnil Duhu a Okey:)

MAJAK (neregistrovaný, 85.216.178.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 85.216.178.xxx)
11.01.2007 01:19
0
0
--

kompresne: FM, Hey, SiTy, Expres
korekcne: Lumen, BBC World Service

(vyberane spomedzi radii z vysielacov v bratislave)

1210mk2 (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
1210mk2 (neregistrovaný, 213.151.218.xxx)
11.01.2007 00:59
0
0
Najhorsi zvuk Radia

...jednoznacne SITY :) ma otrasny zvuk:)

Palo (neregistrovaný, 193.69.116.xxx)
Palo (neregistrovaný, 193.69.116.xxx)
31.12.2006 19:40
0
0

Môže byť... Ale v tom zozname by mala byť aj Dúha,Okey,FMko a aj Expres. Inak ja to hodnotím z hľadiska kompresie, nie z hľadiska korekcii,lebo predpokladám,že viacerí sem napíšu že sa im zvuk toho daného rádia páči...

Filip (neregistrovaný, 84.245.95.xxx)
Filip (neregistrovaný, 84.245.95.xxx)
30.12.2006 19:37
0
0
NAJhorší zvuk rádia

má podľa mňa LUMEN.

Počúvanosť
streda, 27.3.2024
1.
20,77%   + 0,23%
2.
18,40%   - 0,71%
3.
11,87%   - 0,22%
4.
9,36%   + 0,08%
5.
8,18%   + 0,20%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 27.3.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XI. etapa 2023 - I. etapa 2024
1.
31,5%   ± 0,0%
2.
22,7%   - 0,1%
3.
21,6%   - 0,4%
4.
17,4%   + 0,3%
5.
16,4%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XI.-I./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
12. týždeň 2024 18.03.2024 - 24.03.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Cyril
Stumblin' In
3.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
4.
Album
Teddy Swims
Lose Control
5.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over