menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Ktorá dekáda bola najlepšia v hudbe?

71 príspevkov
Szekeres (neregistrovaný, 87.197.184.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 87.197.184.xxx)
21.02.2019 15:07
0
0
Szekeres

posvaetna bazen ocakavania prichodu kralovnej vrcholi...a nic na tom nezmenia ani cenzorske praktiky na tomto ubohom serveri

Michal a Ján (neregistrovaný, 142.44.193.xxx)
Michal a Ján (neregistrovaný, 142.44.193.xxx)
13.02.2019 10:43
0
0
Hudba

Dnešná hudba skutočne za veľa nestojí, možno preto ma nikdy neoslovuje také rádio expres, ktoré dokáže zahrať za 5 minút zbuchanu súčasnú shitnu pesničku_aj typu Adele, Justin beaber a podobne sracky, nasledovanu hitom rokov minulých.
Alebo to poviem ináč, myslim, že v tejto dobe je dobrých pesničiek ozaj pomenej v porovnaní s minulosťou.
Kedysi keď som mal nejaký album, počúval som všetky, alebo väčšinu pesničiek, dnes +áno priznavam keď si stiahnem z internetu nový album, lebo za takého beabera ci tu Adele ci rytmus.. album by som nedal cent, to poväčšine skočí tak, že ho vymazem..

Szekeres (neregistrovaný, 87.197.184.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 87.197.184.xxx)
12.02.2019 11:04
0
0
ad. .best...azbest? (neregistrovaný, 84.245.121.xxx) 10.02.2019 03:43

Chvalabohu!!!

Szekeres (neregistrovaný, 87.197.184.xxx)
Szekeres (neregistrovaný, 87.197.184.xxx)
12.02.2019 11:02
0
0
ad. Stano (neregistrovaný, 176.102.105.xxx) 10.02.2019 21:07

Ale to je tvoj problem!... ze nerozumies hudbe

VIVA & Ellie Goulding fan forever (neregistrovaný, 178.253.157.xxx)
VIVA & Ellie Goulding fan forever (neregistrovaný, 178.253.157.xxx)
12.02.2019 08:17
0
0
@Satno

akákoľvek teda aj 2000? Alebo iba 50s-90s? Z terajšej patrí medzi výnimku aj Ellie Goulding, Adele alebo Jess Glynne?

Stano (neregistrovaný, 176.102.105.xxx)
Stano (neregistrovaný, 176.102.105.xxx)
10.02.2019 21:07
0
0
Čokoľvek

Akákoľvek dekáda, okrem terajšej.
Dnešná hudba ma absolútne neoslovuje, vôbec ničím. Česť výnimkám.

. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
10.02.2019 03:43
0
0
Best

Najlepšie boli 70., 80. a 90. roky, to sa už nikdy nevráti

Peter (neregistrovaný, 88.212.43.xxx)
Peter (neregistrovaný, 88.212.43.xxx)
09.02.2019 10:48
0
0
TO NAJ V HUDBE...

Podla mna jednoznacne 70's and 80's..Boli to dekady,inspirujuce aj dnesnu hudbu. Pestre zanre,romanitost hudobnych stylov....to vsetko tam bolo...Hlavne zivy element - hranie na hudobnych nastrojoch..Aj dnes sa to dobre pocuva a neomrzi to cloveka,,,,Dnesok je to uz len technicky remaster toho,co tu uz bolo...az na par vynimiek..Hudby je dnes velmi vela,ale kvalita akosi ustupuje...

jana (neregistrovaný, 176.101.176.xxx)
jana (neregistrovaný, 176.101.176.xxx)
09.02.2019 10:29
0
0
"najlepsie roky v hudbe"

...pre mna su to roky 70.te + prvá polovica rokov 80. tych.hoci som bola v 70.tych rokoch este dieťa,mnoho piesní /našich,zahranicnycha bez rozdielu štýlu/ mi zostalo v pamati a dnes je len vzacnostou počuť ich alebo najst aspon na YT...samozrejme z kazdej dekady sa dá nieco vybrat,ale je to velmi induvidualne...

Eeve
Eeve
06.02.2019 10:37
0
0
pripájam sa ku grupe milovníkov 80tych rokov

Ahojte, pripájam sa ku grupe milovníkov 80tych rokov, ktorí v tej dekáde ani nežili :) Resp. v mojom prípade len prvé dva roky môjho života. Argumentov, prečo práve 80te roky, tu už bolo popísaných neúrekom, pridám len svoj vlastný skromný názor, vytvorený z počúvania aj "novej" hudby 2000+ (keďže pracujem na pracovisku s rádiom, nedá sa jej vyhnúť).
Samozrejme v každej dekáde, v každom žánri sa nájdu dobré pesničky, to bez debaty. 2000+ ale podľa môjho názoru najviac vystihuje slovo "repetetívnosť", teda opakovanie.
V prvom rade texty - neviem či ste si všimli, resp. či viete po anglicky, ale čím staršia pesnička, tým (väčšinou) bohatšie a hlbšie texty. Keď si porovnáte 80te roky, tam toho textu bolo že požehnane - teraz sa bežne, a veľmi často stáva, že počas celého songu sa opakuje len pár slov, furt to isté dookola, poprípade refrén pozostáva len z nejakých vzdychov, výkrikov a podobne. Prázdne nádoby.
V druhom rade samotná hudba - moja babka to svojho času vystihla, že tie nové pesničky, to je jak verklík (ak neviete čo to je, tak to je tá mašina, kde sa otáča dookola kľukou a tá hrá furt to isté). Tak asi tak vnímam aj tieto rádiovky, veľmi často muzika od začiatku do konca songu to isté bez akéhokoľvek zmyslu, resp. niečoho, čo by fakt pripomínalo kvalitnú hudbu.
No a do tretice, opakovanie - samotné hranie songov v rádiách - najmä tie naše "najúspešnejšie" rádia, Europa 2, Expres, Fun, jak je celý deň dlhý, to isté - za 8 hod v práci počujem tú istú pesničku aj 4krát, každý deň, aj pol roka v kuse - tým pádom aj keby sa nám niečo z toho zapáčilo, to tak znechutí počúvanie, že až. Žiadna variabilita.
Pre toto všetko, ak si mám vybrať niečo z tejto novej éry, siaham skôr po alternatíve v rôznych žánroch, kde mám zaručené neopočúvané, často originálne a zaujímavé kúsky.
Toť môj názor :)

Darina (neregistrovaný, 213.168.178.xxx)
Darina (neregistrovaný, 213.168.178.xxx)
28.11.2018 03:14
0
0
Naj sú ...

... 80 te roky. Nič lepšie nie je.

rastaman
rastaman
04.11.2018 22:44
0
0
@LuboTS

Nepísal som môj osobný rebríček, ale slávne mená, ktoré stále sú hrávané - a bol to VEĽMI STRUČNÝ výber! Studnica 1980. rokov je priam bezodná...

Za MILLI VANILLI https://en.wikipedia.org/wiki/Milli_Vanilli stál producent FRANK FARIAN https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Farian , pričom album Girl You Know It's True https://en.wikipedia.org/wiki/Girl_You_Know_It%27s… získal ocenenie Grammy Award for Best New Artist https://en.wikipedia.org/wiki/Grammy_Award_for_Bes…

Napr. skladbu Girl You Know It's True https://www.youtube.com/watch?v=RdSmokR0Enk zložili Bill Pettaway jr., Sean Spencer, Kevin Lyles, Rodney Hollaman a Ky Adeyemo. Skutočnosť, že vo videoklipoch sa objavuje niekto iný než skutoční speváci, HUDBE NA KVALITE NEUBERÁ.

Mimochodom, skutoční speváci neskôr - po tom, ako jeden z nich vyzradil "tajomstvo" médiám - založili THE REAL MILLI VANILLI https://en.wikipedia.org/wiki/The_Real_Milli_Vanil…

"Falošní" Milli Vanilli ROB PILATUS https://en.wikipedia.org/wiki/Rob_Pilatus a FAB MORVAN https://en.wikipedia.org/wiki/Fab_Morvan však tiež založili vlastnú skupinu pod názvom ROB & FAB https://en.wikipedia.org/wiki/Rob_%26_Fab.

The Ten Most Infamous Lip Sync Incidents in Pop History
https://www.billboard.com/articles/columns/pop/764…

Nielen dnešná hudba je však PRÁZDNA - pozri sa na dnešných "hercov" https://img.joj.sk/r1010x570n/95b7e5f41be15171675d… - nepôsobia ako ANDROIDI Z VOSKOVÉHO MÚZEA?

LuboTS
LuboTS
04.11.2018 21:00
0
0
@rastaman

Nedá mi ešte aby som nedal pár faktov. Česká sieť Hitrádií, ktorá má podobnú cieľovú skupinu ako náš Expres, nie tak dávno z vysielania takmer načisto vypustili 80-te roky. Vraj im v prieskumoch vyšlo, že to je pre ich cieľovú skupinu staré a preto pri nich majú potrebu prelaďovať. Napríklad formát Hot AC v Británii v Heart tiež 80-te roky nemá. V USA sú v Hot AC obmedzené aj 90-te roky, ale sú tam v nejakom zastúpení. V čistom AC sú aj 80-te roky, ale tiež ich už nie je toľko čo bývalo. U nás v Hot AC rádiu v Exprese 80-te roky celkom slušne bežia. A samozrejme ide o kvalitnejšie skladby ako ponúka z tohto obdobia Vlna. Koniec 80-tych rokov a aj celé 90-te som reálne zažil, veľa z toho sa mi aj páči, teda viem zhruba čo sa vtedy hralo a čo z toho sa zahrá aj dnes. Teda aspoň v určitých médiách

LuboTS
LuboTS
04.11.2018 20:47
0
0
@rastaman

Spomenúť Modern Talking ako nejakú legendu to snáď ani zo srandy nemôžeš. Ďalej také Milly Vanilly, neviem či to náhodou neboli už 90-te roky, ale nepodstatné vzhľadom k tomu, že Ti uniklo, že to boli len obyčajný podvodníci a ich zvukové nosiče po prevalení všetkého boli hromadne likvidované. Ich hádam tiež nebudeme nazývať legendami. Čo tam bolo ďalej? A-ha. To je jedna z nedocenených skupín, lebo dnes sa snáď okrem Take of Me už takmer nič nezahrá, aj keď boli skladby, ktoré sa mi svojho času páčili oveľa viac. Taký Karel Gott u mňa bez komentára, nie je to moja šálka kávy. Elán? U mňa majú rešpekt, to čo dokázali za socializmu, všetko si museli vybudovať, u mňa to je legenda. Tak isto aj iný slovenskí umelci. Bolo to iné ako české umelé hviezdy. No a zo súčasných umelcov spomenúť medzi tých naj ako Shakiru... Je to len Tvoj vkus, to je v poriadku, ale ona určite nebude tá o ktorej sa bude hovoriť ako o legende. Sú tu lepší

rastaman
rastaman
04.11.2018 14:52
0
0
AC/DC - Highway to Hell
rastaman
rastaman
04.11.2018 14:48
0
0
80s - POSITIVE VIBE

Ako napísal xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.202.xxx), 80. roky sú výnimočné DOBROU NÁLADOU (angl. voľne: POSITIVE VIBE).

Už som tu niekde spomínal PARADOXné príklady PROTESTNEJ (PUNKOVEJ) HUDBY 80. rokov:

SEX PISTOLS https://www.youtube.com/watch?v=yqrAPOZxgzU
THE CLASH https://www.youtube.com/watch?v=BN1WwnEDWAM

Dnes tieto skladby znejú priam ako NARODENINOVÉ TANCOVAČKY - a pritom je to vyjadrenie (vtedajšieho) nihilistického postoja "NO FUTURE"!

rastaman
rastaman
04.11.2018 14:42
0
0
@LuboTS

Prečo mi podsúvaš niečo, čo som nepovedal/nenapísal? :-)

Napísal som (v reakcii @AndrejH): "... dnes to DOBRÉ je skôr VÝNIMKOU potvrdzujúcou pravidlo - zatiaľ čo do konca 20. storočia tomu bolo opačne."

Kľudne Ti tu odkážem dobrú súčasnú POP hudbu (zopár príkladov):
https://www.youtube.com/channel/UCYLNGLIzMhRTi6ZOL…
https://www.youtube.com/channel/UCxNKVc2pE3IDRge9d…
https://www.youtube.com/channel/UCqKLLizvLLomNBwB9…

V 80. rokoch som ruku do ohňa nedával - lebo som bol sotva niekde v zárodkoch :-). Ale už ako malému sa mi páčili The Beatles a Elvis Presley - Elvis už pritom bol po smrti (žiaľ), Lennon tiež (Vieš o tom, že existuje podozrenie na politický atentát? https://www.john-lennon.com/theassassinationofjl.h… a skupina neexistovala.

80. roky stále o sebe dávajú vedieť - medzinárodne i lokálne:

ELÁN, MIRO ŽBIRKA, HELENA VONDRÁČKOVÁ, DALIBOR JANDA, MICHAL DAVID, PETER NAGY, TUBLATANKA, ROBO GRIGOROV (MIDI), DARINA ROLINCOVÁ, KAREL GOTT, RICHARD MULLER (BANKET), MARIKA GOMBITOVÁ...

MICHAEL JACKSON, MADONNA, MODERN TALKING, A-HA, PET SHOP BOYS, DEPECHE MODE, QUEEN, MILLI VANILLI, CHER, MEN AT WORK...

A mnoho ďalších. Nalaď si BEST FM (najlepšie oldies rádio v SR) https://www.radia.sk/radia/best-fm/frekvencie a počúvaj a sleduj playlist https://www.radia.sk/radia/best-fm/playlist - budeš v šoku z tej PESTROFAREBNOSTI!

Zo súčasných ja by som dal ruku do ohňa jedine za SHAKIRU - inak všetko pod bodom mrazu, o rok o tie "hviezdičky" nikto ani nezakopne (Kde sú Eminem, Robbie Williams či Black Eyed Peas?).

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.202.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.202.xxx)
04.11.2018 14:22
0
0
Hudba

Ja som zas 1996 ročník a taktiež počúvam hudbu okolo 80. rokov. Na oldies party na Vlne sa vždy teším. Pripájam sa tak na stranu Rastmana a Dávida. Najviac sa mi páči pestrá veselá prirodzená hudba, pri ktorej sa viem odreagovať od starostí a zlepšiť si náladu. Tomu mi moc súčasná moderná hudba (po roku 2010) nepomôže. Do tých 2010 sa to dalo ešte počúvať ale potom čím ďalej, tým viac mi príde tá hudba taká umelá, neprirodzená, konzumná, skrátka taká, aká je táto doba. Proste nemám potrebu ju počúvať a nechýba mi. Ďalej mi príde, že v tej modernej hudbe sú texty o smutných, negatívnych veciach. Je síce tanečná, do rytmu, ale nie je veselá, pestrá, nezlepší náladu. Teraz spieva 1 interprét a predtým skupiny.

Samozrejme aj u mňa sú výnimky, ale je to malá časť z tej modernej hudby. V 0. rokoch napr. James Blunt - You're Beautiful alebo Bob Sinclar - Love Generation. Potom taká Shakira - Waka waka a z tých najnovších napr. The Strumbellas - Spirits alebo spomínaný Ed Sheeren - Perfect. To sú všetko u mňa pekné pesničky, ktoré si rád vypočujem. A ešte ďalšie.

MTV & VIVA Fan (neregistrovaný, 178.253.171.xxx)
MTV & VIVA Fan (neregistrovaný, 178.253.171.xxx)
04.11.2018 01:08
0
0
@LuboTS

A čo Ellie Goulding???

LuboTS
LuboTS
04.11.2018 00:11
0
0
...

Samozrejme že Adele, tak sa to píše, musel som však dať túto opravu, lebo aj na to by si bol schopný dať niekoľko odkazov že sa to píše tak a nie onak :-)

LuboTS
LuboTS
03.11.2018 23:58
0
0
@rastaman

Za koho si dával ruku do ohňa Ty v 80-tych rokoch? Ak za Madonnu či Michaela Jacksona, tak Ti to mohlo vyjsť že v roku 2018 ich bude každý poznať. Ale určite je veľa interpretov ktorí sa v 80-tych rokoch hrávali, vtedy sa o nich hovorilo akí sú skvelí a dnes sa o nich takmer nič nevie. Lenže vtedy nikto nevedel kto bude ten o kom sa hovoriť bude. Myslím však že aj dnes sú skvelé osobnosti. Ruku však do ohňa nedám, ale myslím že napríklad na Adelle či Eda Sheerena sa tak rýchlo nezabudne. Je veľa skvelej hudby z minulosti, o tom vôbec nepochybujem. Ale nebudem súhlasiť s názorom že dnes dobrá hudba nevzniká. Aj keby si mi tu dal 10 rôznych odkazov

Anjel 777 (neregistrovaný, 185.4.203.xxx)
Anjel 777 (neregistrovaný, 185.4.203.xxx)
03.11.2018 23:51
0
0
80'

Kylie Minogue,Jason Donovan,Kaoma,Rick Astley, A-ha,Depeche Mode, C.C.Catch, Falco,Alphaville- legendy a nadrozmerne hity ktore sucasna hudba nema sancu zatlacit do uzadia

Dávid (neregistrovaný, 195.91.5.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.5.xxx)
03.11.2018 18:43
0
0
80. roky sú najlepšie

Napríklad ja som ročník 2000 a milujem hudbu 80. rokov. Môžem povedať, že to bolo najlepšie obdobie čo sa týka hudby. Nie že by dnešná hudba nebola dobrá, ale aj tak to sa nedá porovnať. Ja proste počúvam hudbu všetkých čias a viem o čom hovorím. 80. roky boli pestré a vynikajúce. Nepoznám iné desaťročie, kde by vzniklo toľko skvelých hitov. A mimochodom všetky možné články, ktoré som čítal, tak tvrdili, že najlepšia hudba bola v 80. rokoch. Čiže úplne súhlasím s Rastamanom.

rastaman
rastaman
03.11.2018 17:23
0
0
KIDS REACT TO THE BEATLES

https://www.youtube.com/watch?v=_M9US-cXJMo

Potrebuješ viac, @LuboTS? ;-)

Nie, môj názor určite nie je ten jediný správny. A áno, v 90. rokoch fičali aj Nirvana a heroín, ale tiež Bon Jovi, Rednex, Alanis Morissette, Scatman John či Red Hot Chili Peppers. Áno, 90. roky boli (ešte stále) pestré - nie tak, ako 80., ale z dnešného pohľadu priam neuveriteľne pestré.

Daj aspoň 1 (JEDNU) súčasnú OSOBNOSŤ, za ktorú dáš ruku do ohňa, že o 10, 20 či 50 rokov bude LEGENDOU!

LuboTS
LuboTS
03.11.2018 16:13
0
0
@rastaman

Je v poriadku mať názor a dať ho tu, veď o tomto tu je. Ale je v poriadku prezentovať svoj názor ako jediný správny? Je v poriadku že sa Ti súčasná hudba nepáči. Ale napríklad skús pustiť 80-te roky mladému človekovi ktorý sa narodil niekedy okolo roku 1998. Bude mať na túto hudbu iný názor ako Ty. No a samozrejme nesúhlasím s Tvojim hodnotením 90-tych rokov, veď vtedy letelo toľko rôznych štýlov... V Tvojej pamäti zostal len zlomok z toho. Možno taký istý, ako niekomu zostane o 20 rokov pri hodnotení súčasného desaťročia. Nezatracuj súčasnú hudbu, je v nej veľa dobrého a je veľa ľudí, ktorí si dokážu v súčasnosti nájsť, čo sa im páči. Bez ohľadu toho, že sa to páčiť nebude Tebe

Počúvanosť
štvrtok, 28.3.2024
1.
20,47%   - 0,30%
2.
17,26%   - 1,14%
3.
11,49%   - 0,38%
4.
8,90%   - 0,46%
5.
8,86%   + 0,68%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 28.3.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XI. etapa 2023 - I. etapa 2024
1.
31,5%   ± 0,0%
2.
22,7%   - 0,1%
3.
21,6%   - 0,4%
4.
17,4%   + 0,3%
5.
16,4%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XI.-I./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
12. týždeň 2024 18.03.2024 - 24.03.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Cyril
Stumblin' In
3.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
4.
Album
Teddy Swims
Lose Control
5.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over