Diskusia k téme Rádio_FM

:D :D :D nevadi
aspon sme sa pobavili
ja sa s výsledkami tvojho exkluzívneho prieskumu nestotoznujem pretoze si vymyslas vlastnu realitu

Cieľ: Cieľom monitoringu bolo zistiť, či je záujem rádií o podporu slovenských piesní zvýšením počtu hraných slovenských piesní alebo vytváraním príležitostí - v čase korona vírusu, kedy speváčky, speváci a kapely nemôžu koncerovať.
Zhrnutie z monitoringu diskusného fóra Radio FM na radia.sk
1. Diskutujúci považujú súčasný stav, t.j. počet hraných piesní slovenskej pôvodnej tvorby za dostatočný
2. Diskutujúci v debate nevyjadrili názor, žeby súčasná situáciu s korona vírom mala negatívny dopad na komunitu alebo že treba interpretov, autorov a hudobníkov nejako podporiť a nie4o vzlep3ova5
Poznámka: prieskum bol časovo ybrzdený tým, že diskutujúci otvárali iné témy, ktoré nie sú súčasťou prieskumu. Týkalo sa to napr. nedostatkov súvisiacih s hlasovaním v hitparáde Demovnica (podpora komerčného Facebooku), alebo otázkami marketingu a formátovania rádia FM (samozrejme, nie je povinnosťou diskutujúcich sa v týchto veciach vyznať ).

mas pravdu, myslel som “Redaktora”. Jozef bol preklep, ospravedlnujem sa ;)

v tomto Jozefovi krivdis. On je tu "stalica" a jeho IP je rozdielna od @Monitor, lepsie si pozri tie ciselne rady ;) Jozef je Orange a Redaktor a.k.a. Monitor je PresNet Presov.

zaradilo do playlistu od tohto tyždna vitazku hitparady Starter(česka obdoba demovnice)len 16-ročnu popovu divu buducnosti ktora vystupuje pod menomTERRA a singel sa vola HAZY každy si tu piesen môže vypočut na youtube a urobit si nazor,ale je zaujimave že v radiu Wave nemaju jedneho hudobneho dramaturga a novu hudbu tam do playlistov vybera viac ludi.Napriklad v radiu fm je velmi malo hip-hopu.V novinkach radia wave je vždy minimalne jedna rapova novinka,lebo ju tam nasadi človek čo počuva prave tento žaner.Napriklad novinky na tento tyžden vybrali: Judita cisarova,Kuba Kaifosz(ten ma na starosti starter),Karel Vesely a Jiri Spičak.

IP ADRESA: 178.143.8.xxx zaujímavo rovnaka pri oboch :D Tak toto uz je koniec

Ty sa sam chvalis a odpovedas si ako monitor?nemusis menit meno a dokazovat aky si blb ked ip adresa je stale rovnaka.tak sa zobud.tot vsjo

Monitor teraz veľmi jasne vysvetlil, že slovenské kapely to majú veľmi ťažké, nielen preto, že ich málo vysielajú, no keby si chceli urobiť marketing formou reklamného spotu, tak na to kapely nemajú, lebo to ide nad desaťtisícky EUR.
Kto nečíta povrchne a má zdravý sedliacky rozum, tak to pochopí a jeho ekonomický podklad je správny. Čiže odpoveď si musíte pýtať nie u neho ale u agentúry, ktorá na začiatku roka akciu vyhlasovala v živom vysielaní.

Prepáč za nesprávne 5ulo.
a) poukázal som na to, že slovenské kapely to majú ťažké a nemajú prostriedky na zaplatenie reklamných spotov, kedy sa to pohybuje aj okolo 15 tis. EUR - to je fakt
b) uviedol som, že 15 tis. EUR sa týkalo hovorenej ponuky v živom vysielaní na prelome januára
b) časť si to pomýlila s tým, že ide o platbu za zahratie pesničky alebo DEMA
c) nerozumiem, či ste štátni zamestnanci alebo ste sa nemuseli živiť a síce, že cenová ponuka sa vystavuje na varianty, rovnako ak si kupujete pohovku, tak cena kolíše podľa farby poťahu a rôznych vyhotovení
d) cenovú ponuku vždy vystavuje nejaká spoločnosť/firma: uviedol som vám na ňu link - viacerí to popreli, že to nie je link
e) čiže jedine z RTVS (mediartvs) môžu objektívne povedať, či 15 tis. EUR bola cenová ponuka za reklamný spot, neviem na aký čas si to klient objednával
f) keďže ste neveriaci Tomášovia, tak som vám našiel cenník, ktorí majú na stránke. Aj zo stránky vyplýva, že cenník je podkladom pre cenovú ponuku a tie položky bez DPH sú napr. 12 tis. EUR, 10 tis EUR alebo trebárs Pozor zákruta myslím okolo 1500 EUR. Pozor ale - to nie sú cenové ponuky na reklamné spoty. To je iba cenník, aby ste sa zorientovali, že aké vysoké ceny sú za reklamu a že je to pre kapely ťažké, ak by chceli reklamovať v Rádiu FM.
Ak nie ste štátny zamestnanec, tak to každý pochopí. No podstata môjho komentára bola, že slovenské kapely si nemôžu dovoliť ani len reklamné spoty a že to majú veľmi ťažké. Miesto toho sa diskusia zvrtla na cenníky.

Odporucam ti nastudovat si termin "dyslexia", pretoze mam podozrenie, ze nerozumies pisanemu textu.. alebo si über-mega-troll :) vyber si.
Sam si tu pisal o tom, ze kapely maju moznost si za 15tisic zaplatit promo v radiu FM. Prilozil si nam cennik. Z cennika je jasne len to, ze v radiu FM si mozes objednat len promo oznam pred a po relacii ALE na radiu Slovensko v rannej relacii si mozes zaplatit komplexny PROMO balik plny reklamy za 12tisic >>> toto ta pravdepodobne pomylilo - tyka sa to len SRo1! V tom cenniku ale mozes najst aj cenu reklam na druhom okruhu slovenskeho rozhlasu.. nikde ani zmienka o tom, ze ak si kapela, mozes si zaplatit demo.
A znovu pridavam male PSko, lebo evidentne si prve upozornenie bud ignoroval, alebo stale nepochopil - nie som Sulo (šula mas v trenkach), ale 5ulo. Vidis ten rozdiel? :)
Tymto sa odpajam od tejto nezmyselnej diskusie do ktorej som sa nechcel miesat, ale stalo sa. A budem rad, ked sa vsetky diskusne vlakna precistia od hejtov a zostanu tam len vecne fakty.

No doteraz som si myslel, že rádiá aspoň u nás na Slovensku musia platiť SOZE za to, že používajú vo vysielaní nejaké diela. Ty si však prišiel s tým, že celé hudobné vysielanie vo všetkých rádiách je vlastne reklama. Keď si pozrieš zákon o vysielaní a retransmisii, určite tam nájdeš, koľko minút, možno percent z hodiny môže vysielateľ venovať reklame. No a keďže podľa Teba je hudobné vysielanie reklama, tak daj sťažnosť že všetci vysielatelia prekračujú limit na reklamu. Keďže podľa Teba je hudobné vysielanie reklama. No a v tej sťažnosti nezabudni uviesť, že hudobné vysielanie nie je zreteľne oddelené od ostatného vysielania

Povedz mi jediný dôvod, prečo by som mal pred Tebou niečo obhajovať. Tu je nejaká cenzúra alebo voľná diskusia? Žiadam od Teba alebo druhých, aby si niečo dokazoval?
Uviedol som jednoducho sumu, ktorú mi povedal klient a je mi jedno, či tomu veríš alebo nie. JA Ti Tvoj názor neberiem. Skús však rešpektovať iný názor a neútočiť, ak nie je zhodný s Tvojím

skusim este raz ale uz naposledy lebo to nema vyznam... ty si vyslovil informaciu, ze radio FM pyta za “hudobny spot” 15 000€ a viac. Este raz, hudobny spot nie reklamu. 15 000 a viac. nie 10 ani 12 000.
A tvoja jedina odpoved na zdroj tejto informacie je, ze mame kontaktovat RTVS a dat si vypracovat cenovu ponuku aby sme si to my overili? Ak je tvoja odpoved ano, tak uz potom nic :) je to zavadzajuca informacia, ktoru si nepodlozil a nedokazes si ju obhajit

Neviem, odkiaľ si prišiel na to, že Tebe niečo dokazujem? Ja som jasne napísal sumu a kde sa to dá overiť - ale Sulovi nie Tebe :-)
Čiže ak chceš dokazovať niečo Ty mne, zavolaj si na reklamnú agentúru, čo zabezpečuje všetky zložky RTVS a potom môžeme diskutovať.
Ak to bude menej kľudne sa Ti ospravedlním.

Akosi si sklzol z 15000€ za SKLADBU k cenniku za komercnu reklamu. To je trosku vacsi rozdiel, nie? Nepoznam kapelu na Slovensku (okrem "Slager"kapiel), ktore by si platili takuto formu reklamy na svoju tvorbu. A uz vobec nie na rozhlasovych okruhoch RTVS. Ak teda "monitorujes" pre tak skvele kapely, nemal by pre ne byt problem ziskat si priestor aj bezplatne. Len tak mimochodom, Fallgrapp, Katarzia, Archivny chlapec, Modre Hory, Billy Barman, Ultrazvuk, poznas vobec? To nie je kvalitna hudba? To len co ma za par sekund napadlo... Mozem menovat kopec dalsich, ktore dostavaju priestor bohuzial len na fmku

Máš pravdu, že sa nedá overiť linkom, ale jedine cenovou ponukou! Daj si ju vypracovať a uvidíš, koľko to bude. Bráni ti v tom niečo?

Uvedená suma je za reklamný spot, nie za zahratie pesničky - to je zakázané!
Reklamný spot je najlacnejšia forma reklamy, že môžeš dať na pár sekúnd informáciu, trebárs, že si vydal album alebo máš koncert tam a tam a to rotujú určitý čas dookola.
Zahratie pesničky v rámci reklamy je zakázané!!!

Kliknite si a čítajte riadne:
http://cdn.srv.rtvs.sk/a542/file/item/sk/0002/slov…
Spoločnosť Media-rtvs robí reklamu pre všetky rádiá vrátane Rádia FM. Na základe požiadavky klienta podľa položiek cenníka mu zostavia cenovú ponuku, Takže ja som napísal, že obyčajný spot stojí OKOLO 15 tis. EUR a potom, že min. 10-15 tisíc EUR. V tom je zahrnutá aj cena DPH, lebo kapela nemá účtovníctvo. A spot sa nerobí na 1 deň, takže suma sa môže aj navýšiť, ak by ste to chceli na mesiac.
To je jedna vec. Neverili ste tomu, chceli ste link. Ja som slušne napísal, že ponuka bežala koncom januára a do rádia sa nehovoria ani linky ani ceny. Danú sumu mám z hodnoverného zdroja. A kto neverí, musí sa spýtať agentúry! A nie hádať sa so mnou.
Takže keď chcel myslím Sulo link, tak som si skočil na tú stránku spoločnosti, čo centrálne zabezpečuje reklamu na RTVS a našiel som tam cenník RTVS, kde boli uvádzané sumy za rôzne balíky. V cenníku mali rôzne ponuky, takže informatívne je z neho vidieť, že jeden deň stojí rôzne podľa položiek, čo chcete. A na ilustráciu som uviedol o.i. aj že tam majú ponuku za 12 tis. EUR. Ináč s prirátaním DPH a nahratím je to približne 15 tis. EUR. Napr. je tam: ŠNÉ RÁNO DO VYSIELANIA.
DEŇ
2’ REKLAMNÝ ROZHOVOR
O 842
1x2’ 3.160 €
30“ KOMERČNÁ UPÚTAVKA
V REKLAMNOM BLOKU OD 600 DO 2000 10x30“ 4.150 €
10“ SPONZORSKÝ ODKAZ
PRED A PO ANKETÁCH V RUBRIKÁCH O 609 | 635 | 723 | 840 8x10“ 4.690 €
NEKOMERČNÁ ANKETA
REDAKČNE SPRACOVANÁ O 609 | 635 | 723 | 840
4x FREE
TOTAL NET 12.000 €
V kalkulácii nie je zaúčtovaná výroba upútavky a sponzoringu. Uvedené ceny sú bez DPH.
Výroba sponzoringu je spoplatnená sumou 160 €.
Media RTVS, s.r.o. si vyhradzuje právo na zmeny. Ponuka platná od 1.9.2019.
Táto ponuka je pritom len na 1 deň. Na reklamné spoty sa zostavuje ponuka zvlášť. Toto bolo na ilustráciu, ako to majú kapely ťažké.
Vy si myslíte, že Rádio FM to dáva oveľa lacnejšie? Pochybujem. No opakujem - hádajte sa s nimi a nie so mnou. Alebo si myslíte, že ja som povinní písať, že Jakub. Martin a Sulo s tým nesúhlasia a že sa to netýka Rádia FM? Na to vám môže dať odpoveď jedine agentúra, takže sa hádajte s nimi, ak neveríte.

“Kolko mas rokov ked nevies, ze na hovorene slovo v relacii nie su linky? Pre istotu som napriek tomu link nasiel staci ked na to kliknes lavym tlacidlom mysi”
> vyzyvas tu na slusnu diskusiu a sam uz schadzas niekam do urazania ked nemas argument.
> z 15 000 si spravil neskor 12 000, potom 10 000 a zrazu sme prisli na to ze v prilozenej prezentacii ktoru si tu uviedol sa to tyka Radia Slovensko a nie radia FM. Navyse ako spomenul 5ulo, je to obycajny cennik sponzoringu a tvoj zdroj (dokaz) na povodnych 15 000 v radiu FM za “hudobný spot” je len hovorene slovo, ktore sa neda overit.

Takze... Z 15000€ za skladbu je celkom hodnotny balik reklamy ako pise 5ulo:-)) Normalne ma bavi tato "diskusia", ked si niekto dokazuje svoju pravdu. A takto vznikaju hoaxy...:-) Estw ma tak napada, par Tvojich prispevkov dozadu si tu pisal, ze aj Ty si posluchac fmka a dnes pises, ze ti "niekto dal tip, ze je aj NEJAKA Demovnica"... Monitor, zaloz si agenturu na prieskum trhu, urcite zarobis:-))

Takze ta suma 12.000 plati iba pre "Tema dna na dnesne rano" na radiu Slovenko a obsahuje:
1x 2min reklamny rozhovor
10x 30s komercna uputavka
8x 10s sponzorsky odkaz
4x nekomercna anketa ZADARMO
Kde tam vidis informaciu 12tisic EUR o zaplateni si za odohratie skladby?
V skratke - to, co si sem linkoval, je len obycajny cennik sponzorskych odkazov pred/po relacii a par vynimocnych reklam.

Kolko mas rokov ked nevies, ze na hovorene slovo v relacii nie su linky? Pre istotu som napriek tomu link nasiel staci ked na to kliknes lavym tlacidlom mysi

1. Ponuku RTVS pravidelne opakovali na Rádiu Slovensko a týkala sa všetkých staníc RTVS - detaily si pýtaj na
https://www.rtvs.org/media-rtvs
> takze ty nieco povies a ked sa niekto spyta na zdroj, tak tvoja odpoved je zisti si sam? to je teda uroven diskusie ked dokazne bremeno tvojho vymyslu hodis na druhych :)
> ale aspon sme sa dozvedeli ze kapela, ktorej robis “monitoring” zrejme neuspela v Demovnici tak preto tolko vyhrad k jednemu radiu.

1. Ponuku RTVS pravidelne opakovali na Rádiu Slovensko a týkala sa všetkých staníc RTVS - detaily si pýtaj na
https://www.rtvs.org/media-rtvs
2. Pozeral som však ich stránky a majú tam ponuku na 12 tis. EUR alebo sponzorský na 10 tis. EUR - čiže rôzne varianty http://cdn.srv.rtvs.sk/a542/file/item/sk/0002/slov…
**** no zrejme aj toto nejak vyvrátiš :-)
3. Ja nerobím monitoring na Demovnicu. Robím monitoring pre partiu, ktorá tvrdí, že má dobré pesničky (hrávajú ich aj rádiá) a chce ich dostať do rádií. Čiže monitorujem aj rádio FM a tam niekto dal tip, že je nejaká hitparáda DEMOVNICA. No a keď som to pozeral ta som zistil:
a) že technicky nemajú ošetrené hlasovania a že z bežného mailu nemôže nik na Slovensku hlasovať - na to niekto napísal - "No a čo keď?"
b) zistil som však, že akože robia hitparádu, no úspešné piesne so slovenským textom nevysielajú
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň









