menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Rádio Devín - 90,8 MHz (Veľká Javorina)

27 príspevkov
Pali (neregistrovaný, 188.167.49.xxx)
Pali (neregistrovaný, 188.167.49.xxx)
17.03.2013 08:05
0
0
@xy

Walter, ja sa tu s tebou hadat nemienim, lebo to naozaj nema zmysel ale toto musim uviest na pravu mieru - 9.55 kW je uvedene v danom zozname od zaciatku, tj. od pridania frekvencie do zoznamu v oktobri 2012. Naozaj nechapem preco to robis, ale vedome klames a vymyslas si. Vlastne ty to robis dlhodobo na svojich strankach. Asi diagnoza...

xy (neregistrovaný, 78.98.238.xxx)
xy (neregistrovaný, 78.98.238.xxx)
11.03.2013 03:12
0
0
@Ajgormy

a ty never zasa nickom typu Pali, keď pred mesiacom tvrdil. že Sitno 93.3 je blokovaný výkon 20 KW a už 10 rokov pri tom nie je, potvrdili mi to na Telekomunikačnom úrade! a tu som to aj napísal, že nie je a klamár Pali sa k tomu už nevyjadril, už bol ticho... a mám stiahnutý VKV zoznam zo stránky Telekomunikačného úradu z januára 2013 a je tam uvedené 90.8 Veľká Javorina 10 KW. Kľudne Ajgormy sa spýtaj p. Vavra na Telekomunikačnom úrade, kedy a prečo to zmenili s 10 KW na 9.55

a inak walter má na stránke power.szm.sk uvedené 9.55 KW :)

Ajgormy (neregistrovaný, 88.80.246.xxx)
Ajgormy (neregistrovaný, 88.80.246.xxx)
10.03.2013 21:13
0
0
@Pali

Som z Myjavy a tu hrá Javorina dobre,mne skôr išlo o to, prečo keď povolia 10 kW, tak to u každej stanice nepatrne znížia. Ale asi máš pravdu, škoda to riešiť, kedže do každého smeru je ten výkon iný. Fakt je, že keď som šiel autom na Morave severne od Javoriny cca 10-15 km a Javorina na dohľad a ručné rádio s teleskopickou anténou (nie autorádio) tak niekde v zákrytoch to miestami aj zašumelo, čo ma prekvapilo, keďže som to porovnával s asi rovnako od vysielača vzdialenou Myjavou ale vzhľadom na to potlačenie výkonu na sever to dáva zmysel.

Pali (neregistrovaný, 188.167.49.xxx)
Pali (neregistrovaný, 188.167.49.xxx)
10.03.2013 19:19
0
0
@Ajgormy

Ci 9.55 alebo 10kW je uplne jedno, rozdiel nezistis, na antene je to zanedbatelny rozdiel 0.2 dbw. Pre teba je dolezite info, ze max vykon sa uvadza v nulovej rovine. Ak sa vysiela so smerovym obmedzenim, v niektorych smeroch to moze byt potlacene na par Wattov. Napr. 90.8 Javorina vysiela plnym vykonom len v uzkom vyseku smerujucom na vychod a na JZ a JV je to potlacene na 400W ak si dobre spominam. Cize velmi zalezi na mieste kde dany vysielac prijimas.

P.S.: nikde nic vo februari nedopisovali, nickom typu xy never, Walter je notoricky klamar.

barka (neregistrovaný, 85.71.231.xxx)
barka (neregistrovaný, 85.71.231.xxx)
10.03.2013 11:24
0
0
Dokrývače

Všechno je to tím , že se nešlo správnou cestou. V hornatých
zemích má být na každém kopci bublák se 100 watty a je po problému. Prohlédněte si seznamy Rakouska a Německa.

Ajgormy (neregistrovaný, 176.106.191.xxx)
Ajgormy (neregistrovaný, 176.106.191.xxx)
08.03.2013 08:46
0
0
Aha

@xy: Tak to ma to napadlo teda riešiť v správnom čase, lebo predtým by som sa asi ničoho teda nedopátral :)
@Pe3k: Aha ďakujem, už tomu rozumiem, takže u vysielačov je to viacmenej také nejaké prevýšenie vzhľadom na nejaké referenčné mesto(mestá)v okolí.

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
08.03.2013 07:53
0
0
@Ajgormy

Efektivna vyska predstavuje skutocnu vysku anten nad okolitym terenom - napr. v zastavbe na panelaku bude nadmorska vyska anten napr. v ZA 400 m n.m. (360 m n.m. je mesto + vyska nad zemou), no efektivna len tych 40 metrov. Pri vysielaci Krizava (1451 + stoziar napr. 30 = 1481 m n.m. je nadmorska vyska vysielaca a efektivna je minus 360 /nadm. vyska najblizsieho mesta/ = 1121 metrov.)

xy (neregistrovaný, 78.98.238.xxx)
xy (neregistrovaný, 78.98.238.xxx)
08.03.2013 02:56
0
0
90.8 JAVORINA

to dopísali len teraz vo februári predtým tam bolo rok napísané 10KW

Ajgormy (neregistrovaný, 176.106.191.xxx)
Ajgormy (neregistrovaný, 176.106.191.xxx)
07.03.2013 11:27
0
0
Maximálna efektívna výška

Reagujem na túto staršiu tému:
Tiež som sa snažil dopátrať, či Devín z Veľkej Javoriny vysiela skutočne 10 kW, keď ostatné stanice vysielajú menej, ale v tabuľke TÚ SR je uvedených 9,55 kW. Neviete, prečo vysielajú všetky stanice z Veľkej Javoriny o niečo menej ako je pridelených 10 kW?
A druhá otázka v súvislosti s tou tabuľkou na TÚ SR( http://www.teleoff.gov.sk/index.php?ID=293 ), čo znamená údaj maximálna efektívna výška? Čo som pozeral tak tuším vždy je to menej ako je nadmorská výška lokality, kde je vysielač.

Peter (neregistrovaný, 94.229.45.xxx)
Peter (neregistrovaný, 94.229.45.xxx)
07.07.2012 21:01
0
0
@favorit

Mrkni tu. ;-) http://goo.gl/amEH0

favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
07.07.2012 20:57
0
0
Devín 10 kW?

Skutočne sa vysiela plných 10 kW? V zozname TÚSR ešte 90,8 nie je. Myslel som si, že na VJ majú nastavené vysielače a antény iba na 8,8 kW pre E2 a 8,5 pre JM a SRo. Majú aj rôzne smerové vyžarovanie a aj pre ne je koordinácia 10 kW.

Peter (neregistrovaný, 94.229.45.xxx)
Peter (neregistrovaný, 94.229.45.xxx)
07.07.2012 19:49
0
0
Dnes 90.8 Devín pred Kauflandom v BB s RDS

Tak dnes večer som v B. Bystrici na dolnom parkovisku pred Kauflandom Devín chytil krásne s RDS..tých 10 kW cítiť, ostatné Rádiá s nižším výkonom z V.J. boli len so STEREO, RDS nenabehlo..keď som porovnával 98.5 E2 so 106.0 E2, tak na 98.5 išla reklama na Hornbach a na 106.0 veľmi krátko pesnička, po skončení reklamy už bolo vysielanie identické na oboch frekvenciách, inak na 106.0 BB je to cca sekundu pozadu oproti 98.5 V.J. a potom som ešte zistil, že Jemné Melódie na 88.0 (z V.J.) sú asi 0.5 sekundy pozadu oproti 87.7 BB. :-)

Peter (neregistrovaný, 94.229.45.xxx)
Peter (neregistrovaný, 94.229.45.xxx)
05.07.2012 17:51
0
0
Veľká Javorina v BB pred Kauflandom

Inak ja som dokonca pred Kauflandom v BB na hornom parkovisku chytil rádiá z V.J. s RDS ! Je tam otvorený priestor, čiže podmienky sú celkom ideálne.

favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
05.07.2012 16:40
0
0
david

Koľko takých lokalít je? Dolina priamo pod vysielačom Nad Oborou príp. niektoré časti TN? Tam by stačil nízkovýkonný dokrývač. NO určite nemá SV smerom významnejšie pokrytie, pretože sú tam o dosť vyššie kopce takže doliny sú hluché.

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.184.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.184.xxx)
05.07.2012 13:23
0
0
Pali

Keď znížia výkony,tak viac ušetria...a keď SRO1 bude vysielať v DCA s menším výkonom a v TN nebudú vysielať,tak prečo by to isté nemohol urobiť aj DEVIN?

david (neregistrovaný, 212.47.19.xxx)
david (neregistrovaný, 212.47.19.xxx)
05.07.2012 10:57
0
0
TN vs VJ

Lenze su aj lokality pre ktore su primarne urcene tieto vysielace a nezachytis tam obidva naraz.

Pali (neregistrovaný, 188.167.45.xxx)
Pali (neregistrovaný, 188.167.45.xxx)
05.07.2012 10:56
0
0
vykony

To co je za chory napad znizovat vykony na zenevach? Co tym dosiahnes? To ze ty byvas v miestach, kde sa prekryva viac vysielacov este nie je dovod na znizovanie ich vykonov. Predstav si, ze existuje znacna cast TN kraja, kde hra iba vysielac TN Nad oborou a ziadny iny. Trosku menej hladiet na seba by nezaskodilo...

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.184.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.184.xxx)
05.07.2012 09:55
0
0
opr. chybu

uroblo=urobilo

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.184.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.184.xxx)
05.07.2012 09:53
0
0
favorit

bývam v Ilave a idú mi dobre naladiť všetky frekvencie z NM z Javoriny:E2,SRO1,REGINA,JEMNE,DEVIN,pri všetkých mi ide aj RDS,taktiež v Ilave chytám Devín na 3 frekvenciách 97,2 ZA,97,8 TN a 90,8 NM,s SRO1 taktiež na 3 frekvenciách 103,5 ZA,95,9 TN a 103,2 NM

REGINU si v pohode naladím z Javoriny a čoskoro bude aj v TN REGINA na 95,9 namiesto SRO1,SRO1 bude v DCA na 92,2 po FUNRADIU,takže to je najlepší spôsob ako to uroblo SRO1,len potom zas budú vedľa seba 2 silné vysielače REGINY,mohli by aj DEVIN z TN dať do DCA a znížiť výkon a neskôr aj REGINU

favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
04.07.2012 22:59
0
0
Vrátiť všetky,

samozrejme okrem 101,2 Rádia FM

favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
04.07.2012 22:56
0
0
@xxxxxxxxxxx

Kde bývaš? Signál Kiss Hády zo Znojma pred spustením Javoriny 90,8 nemohol doletieť ďalej ako do Senice, potom už by bol veľmi slabý. Je to už predsa cca 100 km a vysiela sa 500W z nijako vysokej kóty.

Javorina v TN: Absolútny súhlas! Naladil som v meste na kus drôtu pohodený na zemi čisto VJ. Mohli by vrátiť všetky frekvencie a dokryť problémové oblasti, napr. Záhorie SRo 1 a 2

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.181.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.181.xxx)
04.07.2012 14:02
0
0
90,8

bývam na prízemí a 90,8 Devín z NM mi hrá dobre,mono ide čisto a strereo v pozadí šumí a ide aj RDS ale 90,9 Kiss som nechytal

dxsi (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
dxsi (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
03.07.2012 15:30
0
0
90,9 vs 90,8 MHz

Pokial bývaš v na výškovom dome na samom vrchu a byt máš otočený opačne od javoriny smerom na CZ Hodonín tak problémy sú ako v mojom pripade.
Keby si pred spustením 90,8 Mhz naladil 90,9 Mhz Kiss tak by si určite prešiel do Kutov na diaľnicu bez problémov

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.128.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.128.xxx)
03.07.2012 14:59
0
0
a silná TN frekvencia je zbytočná

v Ilave sa v pohode dá ladiť Devín na 97,2 zo ZA,a v DCA a v TN 90,8,tak isto ako E2 98,5,Regina 100,7 či SRO1 103,2...97,8 TN by mohli presunúť na vysielač DCA-Kremenica a znížiť výkon,E2 98,5 má 8,8kW signál z NM a nemajú ďalší 10kW vysielač v TN,ďalší je až v PB a v Ilave a okolí všetci počúvajú v pohode 98,5 z NM,tak prečo Devín 90,8 by sa nemohol dať v pohode počúvať?Dva 10kW vysielače jedného rádia vzdialené 15-20 KM sú zbytočné

favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
favorit (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
30.06.2012 14:21
0
0
Devin má navrch??

Myslel si Znojmo - Deblínek?
ZN je od SI 85 km a 90,9 má 500W.
Na teleskop je tam iba šum. A s poriadnou anténou sa mi tam pretlačí omnoho silnejší 90,8 (nemyslím upravené filtre). Väčšie problémy môže spôsobiť 90,6 Proglas - Hostýn.
Ja mám ale na rádiu Panasonic úplne čistý príjem 90,8 aj 90,6 keď trochu pootočím teleskop, čo ma celkom prekvapilo.

Počúvanosť
streda, 17.4.2024
1.
21,65%   + 0,23%
2.
19,57%   - 0,19%
3.
11,90%   + 0,03%
4.
8,97%   - 0,24%
5.
8,09%   - 0,03%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 17.4.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XII. etapa 2023 - II. etapa 2024
1.
31,3%   - 0,2%
2.
22,2%   - 0,5%
3.
21,6%   ± 0,0%
4.
17,8%   + 0,4%
5.
16,2%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
14. týždeň 2024 01.04.2024 - 07.04.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
3.
Album
Sia
Gimme Love
4.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
5.
Album
Cyril
Stumblin' In
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over