menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Dva nové okruhy SRo - Rádio Klasik a Rádio Litera

35 príspevkov
MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
25.02.2010 02:31
0
0
prispevok na rozhlas.sk
Maria (neregistrovaný, 78.98.37.xxx)
Maria (neregistrovaný, 78.98.37.xxx)
17.02.2010 23:48
0
0
Klasika

konečne dostupné milovníkovi vážnej hudby niečo, čo mimo Bratislavy a Košíc má veľmi zriedka.Patrím k tým, čo sú za to vďační- v mladosti som celých 5 rokov štúdia presedela každý štvrtok večer v Redute na koncertoch a v nedeľu dopoludnia v koncertnej sieni Slovenského rozhlasu. Vypočujem všetko-aj to čo ľúbi dnešná mlaď, ale bez tohto by hudba nebola komplet! Vďaka!

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
06.12.2009 11:07
0
0
Klasika & Litera

Uz idu robil kampan na tieto nove digitalne okruhy, ale hlasitost je stale velmi nizka. Od spustenia tychto okruhov sa v tomto smere nic nezmenilo!

gunaaar (neregistrovaný, 85.135.129.xxx)
gunaaar (neregistrovaný, 85.135.129.xxx)
26.11.2009 23:04
0
0
tak tak

Suhlasiiim

l (neregistrovaný, 80.239.242.xxx)
l (neregistrovaný, 80.239.242.xxx)
26.11.2009 22:54
0
0
radiozurnal chýba

skoro 10 kanalov a radiozurnal musime pocuvat cez net...

a ked tie radia sro a regina niekedy davaju rovnaky program, ide ma porazit. :-)

Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
23.11.2009 12:33
0
0
@Eva

No tak na Litere asi nie, no nie som si istý, bolo to na SRo 1 (Slovensko), už dávnejšie sa to presunulo na SRo 2 (Regina), každú nedeľu o 12:30 to býva. Moja mama to počúva, no ja nepočúvam takéto veci. :-)

Eva (neregistrovaný, 129.132.211.xxx)
Eva (neregistrovaný, 129.132.211.xxx)
23.11.2009 11:08
0
0
Kralikovci

Kde sa vysielaju teraz Kralikovci?

Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
03.11.2009 10:49
0
0
Inak

ešte asi stále len v rámci testu vysielajú, čo ?

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
26.10.2009 16:12
0
0
Spravodajsky okruh

Opakujem, SRo ako sol potrebuje zriadit samostatny spravodajsky okruh. Alebo inymi slovami - obnovit vysielanie byvaleho federalneho spravodajskeho okruhu Ceskoslovensko, ktory bol ku dnu rozdelenia CSFR zruseny bez nahrady. V CR pokracuje ako CRo1 Radiozurnal.

Inak prave posluch Radia Ceskoslovensko bolo to, s cim som travil vznik republiky o polnoci z 31.12.1992 na 1.1.1993. Zaujimalo ma, ako sa to prejavi. Spolocne vysielanie bolo ukoncene presne s uderom polnoci. Na SV vysielacoch pokracovalo vtedajsie Radio Slovensko 1 (nasledovnik Radia Bratislava) a na VKV vysielacoch sa preslo na Slovensko 3 (predchodca Reginy). Dovtedy som mohol Ceskoslovensko pocuvat na dvoch kmitostcoh na OIRT. Jeden bol z Kamzika, a povod druheho som nepoznal (nebol Internet, na ktorom by som si to bol mohol jedndoucho zistit). Po rozdeleni vysielania na tom druhom pokracoval Radiozurnal. Dnes viem, ze to bol Kojal.

Toto su moje spomienky na smutny koniec jedneho okruhu verejnopravneho rozhlasu, ktory dodnes nikto neodcinil. Nema zmysel zriadovat mrte digitalnych okruhov. Nech rozhlas zriadi naozaj zivy spravodajsky orkuh, ktory si mozem pustit aj v nedelu dopoludnia alebo vecer. Netrapte uz to Radio Slovensko, z ktoreho nikdy nebude spravodajsky okruh a spravte z neho povodne Radio Bratislava.

Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
Peter (neregistrovaný, 203.208.244.87.in-addr.xxx)
24.10.2009 22:36
0
0
Upresnenie
Peto7 (neregistrovaný, 213.151.208.xxx)
Peto7 (neregistrovaný, 213.151.208.xxx)
24.10.2009 15:49
0
0
Pride dalsi

Spustia dalsi-zatial s nazvom Radio Junior,orientovane pre mladych-zeby take "druhe"FMko?Alebo konkurecia Radia FM? Potom,ze nema rozhlas peniaze na spustanie dalsich okruhov.Oni asi nikdy nebudu mat dost.

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
01.08.2009 09:19
0
0
Re: Už idú FTA v Skylink

Ale so stale rovnako slabou modulaciou. Keby radsej riesili to.

Peter (neregistrovaný, 244.204.244.87.in-addr.xxx)
Peter (neregistrovaný, 244.204.244.87.in-addr.xxx)
01.08.2009 00:41
0
0
Už idú FTA v Skylink

Teda aj bez dekódovacej karty.

Pavol (neregistrovaný, 78.98.83.xxx)
Pavol (neregistrovaný, 78.98.83.xxx)
28.07.2009 12:26
0
0
@David

mas pravdu, to radio je svojou strukturou nenahraditelne, to bol len moj subjektivny nazor, mne by fm nechybalo vobec, ale zas bez slovenska by som neprezil :) mas pravdu, archiv maju bohaty, len zeby aj splnili ucel rozhlasovej stanice - pocuvanost... pretoze neviem, ci to ludia budu chciet.. bude to okruh mozno s nejakym promile pocuvanosti... nedavam tomu velku sancu... ale uvidime, mozno sa mylim :)

David (neregistrovaný, 217.75.73.xxx)
David (neregistrovaný, 217.75.73.xxx)
28.07.2009 09:13
0
0
David

No ja by som bez _FM neprezil. Na Slovensku nemas za takyto format nahradu. Devin ma tiez svojich posluchacov.Radio Slovensko uplny suhlas. V nedelu rano pre mna nepocuvatelne to iste aj vecer cez tyzden po 20,00 hod. Co sa tyka novych okruhov este som ich nepocuval ,ale som rad,ze vznikli. Vysielanie v pohode zaplnia bohatym archivom. Ked spustia DVB-T urcite budu viac menej celoplosne podla dosahu verejnopravneho muxu.

Pavol (neregistrovaný, 78.98.83.xxx)
Pavol (neregistrovaný, 78.98.83.xxx)
28.07.2009 08:03
0
0
@Robert

toto bac! zabavnik mi tiez ide na nervy, podla mna tam nemali co vyberat z archivu nejake predpotopne zabavniky... nastastie to netrva dlho, ale aj tak to je od veci, to je pravda... mas pravdu, devin a fm maju svoj zmysel, inak by tu neboli, ale prezil by som bez obidvoch, pretoze ich nepocuvam nikdy :)

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
27.07.2009 20:54
0
0
@Pavol

Dnes som mal popoludni a podvecer dost dlho zapnute Radio Slovensko. Pokial bezi ako spravodajska stanica, je to velmi prijemne pocuvanie. Ale potom bac! - zase nejaky zabavnik. Uplne od veci. Zda sa, ze programov, ktore tam nepatria, je podstatne viac, ako som si myslel.

Devin a FM maju svoj zmysel. Aj ked pocuvanost je okolo 1-2%. Bez FM by som prezil (aj ked by ho bola skoda), Devin by mi uz velmi chybal.

Pavol (neregistrovaný, 78.98.1.xxx)
Pavol (neregistrovaný, 78.98.1.xxx)
27.07.2009 20:42
0
0
@Robert

mas pravdu, ak na to mas chut, nervy a zaludok, napis do rozhlasovej rady... mozno prave tvoj podnet ich konecne rozhybe... s tymi nosnymi okruhmi je jasne, ze tahunmi SRo su slovensko s reginou.. sak patria medzi najviac pocuvane radia (nastastie)... aj ked tym dakoho mozno urazim, keby devin a fm neexistovali, by mi vobec nechybali :)) to, ze zmizli kralikovci, vobec nevyriesilo problem... teraz tam chodia dajake slovenske rody, ci co... z blata do kaluze

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
27.07.2009 13:57
0
0
@Pavol

Prve dva okruhy (Slovensko, Regina) su nosne a druhe dva (Devin a FM su doplnkove). Vsak si pozri pocuvanost. Tomuto zaciatkom roku 2007 prisposobili aj rozdelenie vysielacov medzi jednotlive okruhy. Ma to logiku. Akurat to cele zostalo nedotiahnute. Radio Slovensko stale nie je spravodajsky okruh, ako kedysi deklarovali. Urcite "precistenie" nastalo zaciatkom 2008 po roku fungovania tychto zmien. Zmizli Kralikovci a pod. Ale potom o tento problem uz nikto viac nezakopol a zostalo to rozbabrane az dodnes. Asi sa konecne rozhybem a napisem rozhlasovej rade.

Pavol (neregistrovaný, 78.98.1.xxx)
Pavol (neregistrovaný, 78.98.1.xxx)
27.07.2009 12:44
0
0
@Robert

myslis ze to budu nosne okruhy??? ze toto ludia budu pocuvat? ja o tom dost silno pochybujem...

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
27.07.2009 12:37
0
0
@Pavol

Vyhadzovanie penazi to nebude, lebo tu diskutujeme o nosnych okruhoch. Devin a Radio_FM su doplnkove okruhy, relativne dobre formatovane, kde netreba nejake zasadne zmeny.

Pavol (neregistrovaný, 78.98.1.xxx)
Pavol (neregistrovaný, 78.98.1.xxx)
27.07.2009 12:30
0
0
@Robert

cesku strukturu nepoznam, aj ked sa s nou tu ludia radi a casto obhanaju... Podla mna je to zbytocne vyhadzovanie penazi, pretoze tie okruhy budu asi take vyznamne ako je teraz devin s neviem kolko promile pocuvanosti... bude to cista strata podla mna... RS treba upratat, to bez debaty o tom... je to nutne...

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
27.07.2009 11:40
0
0
@Pavol

Tie okruhy vitam, hlavne Klasiku, ktora sa vyrovna ceskemu D-Dur. Suhlasim vsak s Tebou, zacali uplne z nespravneho konca. Jednoznacne je nutne upratat Radio Slovensko. Devin a Radio_FM su v zsade v poriadku. Obavam sa vsak, ze bez obnovenia toho zruseneho okruhu to bude dost tazke. Litera aspon ciastocne uvolnuje tento pretlak, ale zase jej dostupnost je prakticky nulova.

Pavol (neregistrovaný, 78.98.199.xxx)
Pavol (neregistrovaný, 78.98.199.xxx)
26.07.2009 21:05
0
0
nerozumiem

vie mi niekto povedat, naco dalsie dva nove okruhy??? radsej fakt poupratovat ten bordel, co je na existujucich okruhoch a trosinku este zmodernizovat hudbu na RS, aby hravali aj najnovsie pesnicky a nedavali take sito na ne :)

Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.40.xxx)
19.07.2009 09:42
0
0
Moj navrh je:

Sro 1 - Radio Slovensko: Cisto spravodajsky okruh, ako cesky Radiozurnal. Ziadne rozrpavky, omse, ziadne zabavniky, ziadne citanie na pokracovanie, ziadne relacie o hudbe mojho srdca a pod.

SRo 2 - Radio Bratislava: Obnovenie okruhu, ktory bol zruseny v priebehu delenia CSFR. Analog ceskeho CRo 2 Praha. Zameranie - rodinny a vzdelavaci okruh. Napln: Vsetky relacie nespravodajskeho charakteru na Radiu Slovensko, ktore tam nemaju co hladat a kde ich je este pozehnane, ako aj cele spojene vysielanie Reginy, ktore vlastne supluje tento neexistujuci okruh.

Urcite typy hudby aj relacie by sa mohli presunut aj z Devina, ktore su tam tiez "odlozene" kvoli tomu, ze nikde inde nie je miesto. Napriklad operety, mozno aj jazz. Takisto umelecke hovorene slovo moze ist tiez ciastocne na tento okruh. V kazdom pripade tu by boli vysielane rozhlasove hry (serialy) ako Kralikovci a pod.

SRo 3 - Devin - bezo zmeny, akurat moze dojst k urcitemu "vycisteniu" vytvorenim toho noveho okruhu.

SRo 4 - _FM - bezo zmeny

SRo 5 - Patria - mal by sa vratit povodny stav pred tou "bordelizaciou" v suvislosti s odchodom zo SV, t.j. cele narodnostne vysielanie na jednom okruhu, ako tomu bolo do konca roku 2008.

Radio Regina - cisto regionalny okruh. Potrebne je dobudovat dalsie regionalne studia v krajskych mestach, minimalne NR, ZA a PO. Ked nevysielaju regiony, najprv by preberal vysielanie od Radio Bratislava. Postupom casu by sa vsak regionalne vysielanie malo rozsirovat a prejst na 24 hodin. Pripadne zaviest regionalnu noc ako v Cechach, kde by prispievali vsetky regionalne studia.

Počúvanosť
štvrtok, 18.4.2024
1.
21,26%   - 0,39%
2.
19,31%   - 0,26%
3.
11,92%   + 0,02%
4.
9,09%   + 0,12%
5.
7,91%   - 0,18%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 18.4.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XII. etapa 2023 - II. etapa 2024
1.
31,3%   - 0,2%
2.
22,2%   - 0,5%
3.
21,6%   ± 0,0%
4.
17,8%   + 0,4%
5.
16,2%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
14. týždeň 2024 01.04.2024 - 07.04.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
3.
Album
Sia
Gimme Love
4.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
5.
Album
Cyril
Stumblin' In
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over