menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Rádio Regina

181 príspevkov
Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.37.141.xxx)
Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.37.141.xxx) 08.12.2020 10:34
:-(

Sa cítim trápne, lebo ma ani nenapadlo mi, že je to ako pri regionálnych odpojovákov počas regionálnych reklám.
Ďakujem za odpovede.

Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
Leimon (neregistrovaný, 62.197.243.xxx) 08.12.2020 00:03
@Rasťo (z Prešova)

Nie je to nič zložité, je to rovnaký princíp ako sa používa pri odpájaní regionálnych reklamných blokov. Dokáže to mnoho systémov. Ak si to počul na Blaníku, tam používajú Zenon, u nás je najpoužívanejší Epos od Sepia Systems, ktorý to dokáže tiež.

ČSFR (neregistrovaný, 77.111.247.xxx)
ČSFR (neregistrovaný, 77.111.247.xxx) 07.12.2020 23:11
@Rasťo (z Prešova)

Dalet https://www.dalet.com/solutions/radio-production/ je sieťový systém, takže regióny dokáže tak zlučovať, ako aj rozdeľovať - môže odbavovať globálne správy a do nich vkladať lokálne zvučky.

Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.37.141.xxx)
Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.37.141.xxx) 07.12.2020 18:31
Peter_CA

Neviem či ste si to všimli, ale české regionálne stanice aj počas spoločného vysielania majú jingle daného regionálneho štúdia cez ktoré počúvam spoločné vysielanie. Neviem ako to majú technicky vyriešené.

Seth
Seth 06.12.2020 22:17
Re: PeterDX

Áno, lebo Regina Z na frekvenciách Regina S a V ide priamo z konkrétnych štúdií. To znamená že čistý signál Regina Z ide trasou do spomínaných štúdií a rovnaký čistý signál sa vracia do BA, kde sa procesuje a ide trasou ako MPX signál na príslušné vysielače. Takže sa ten signál raz otočí

PeterDX (neregistrovaný, 46.34.238.xxx)
PeterDX (neregistrovaný, 46.34.238.xxx) 06.12.2020 16:24
Oneskorenie signálu

REGINA_Z je zhruba sekundu pred REGINA_S a REGINA_V (súvisí to s distribúciou signálu), porovnával som freq. 91,7 Štúrovo a 101,5 BB. REGINA_S a REGINA_V idú synchrónne. FM vysielač Modrý vrch sa dá zachytiť i v BB.

Peter_CA
Peter_CA 01.12.2020 11:45
@Robert

České regióny majú spoločné vysielanie od 19:30 do 5:00 a aj cez deň viacero spoločných programov (Xaver a host, Pochoutkový rok, Humoriáda, Mezi nebem a zemí, teraz v advente Vánoční pohlazení). Takže až taký rozdiel oproti Regine to nie je a Dvojka je tam "navyše".

PeterDX
PeterDX 01.12.2020 09:24
Rusínskej vysielanie

Rusínske pesničky majú priaznivcov po celom Slovensku a údajne to má dosť poslucháčov i mimo východného Slovenska.

PALO (neregistrovaný, 78.98.214.xxx)
PALO (neregistrovaný, 78.98.214.xxx) 30.11.2020 18:59
Ako Čadca o Reginu prišla

Už tu bolo mnoho krát spomínané o zlom príjme RTVS na FM pásme.Kedysi bol v Čadci vysielač na AM 864kHz. Po opustení AM pásma mesto a blízke okolie prišlo o Regionálne vysielanie SRo. Jedine si na 91.8FM urobili takmer synchron.z Námestovom(91.9) na Radio_FM. Na Rádio Slovensko a Regina sa prizabudlo a hľadali sa len výhovorky.Neskor Expres uvoľnil frekvenciu 95.4, určitý čas bola blokovaná,ale keď sa na jar 2020 uvoľnila, uchádzal sa o ňu SRo pre Reginu.Keby žiadali o pol roka skôr ,tak ju dostanú a dnes by asi v Čadci hrala Regina.No ja jar podľa nového zákona vraj táto frekvencia je určená pre súkromníka a až keď sa v dvoch kolách o ňu nikto nebude uchádzať,tak môže žiadať aj RTVS

. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx) 30.11.2020 05:25
@ Robert

Rushnaki sú ako veľká voda

Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx) 29.11.2020 00:04
@David

Regina v sucasnej forme je hybrid. Predtym boli regionalne odpojovaky od vysielania Radia Slovensko. Tieto neskor dostali samostatny FM okruh a casom rozhlas na tomto okruhu nahradil preberany program Radia Slovensko samostatnym spolocnym programom, ktory sa vysielala v case, ked sa nevysiela z regionalnych studii. Velmi dobry krok. Co vsak povazujem za nestastne je to, ze toto spojene vysielanie sa rovnako oznacuje Regina ako samostatne vysielanie jednotlivych regionalnych studii. Takto posluchac nevie, kedy ide spojene vysielanie a kedy samostatne regionalne vysielanie. Spojene vysielanie by podla mojho nazoru malo dostat samostatne oznacenie, napr. podla vzoru CR Radio Bratislava alebo Dvojka. Regina su vlastne dva okruhy v jednom - jeden celoplosny a druhy regionalny. Co sa hudby tyka, v CRo to ma vyriesene tak, ze Dvojka vysiela tie tvoje oldies a ludova hudba ide len na regioalnych okruhoch. Mozno tak je to riesenie aj na slovenskej Regine, ale som to neanalyzoval.

Podla mojho nazoru dalsi logicky krok je oddelit uveden dva okruhy a zacat prevadzkovat celoplosne aj regionalne vysielanie 24 hodin denne alebo aspon po vacsinu dna. Cez silne vysielace, ako napr. Kamzik, Kralova Hola, Krizava a pod. pustit celoplosne vysielanie a regionalne vysielanie zabezpecit cez nizkovykonne vysielace pokryvajuce presne potrebne uzemie. Alebo celoplosne vysielanie pustit aspon cez DAB. Moznosti je viacero. Problem je vsak ten, ze rozhlas zjavne velmi setri na obsahu a mali by zrejme problem zaplnit taky priestor. Vidno to aj na Radiu Slovensko, kde sa imho hra prilis vela hudby a malo rozprava. Dalsi propblem je nedostatok regionalnych studii - ako absolutne minimum by mali vzniknut studia aj v NR, ZA a PO.

Narodnostne vysielanie na Regine je tiez dost nestastna kapitola. Nema tam co hladat. Rozhlas ho tam presunul na naliehanie rusinskych organizacii, ktore sa ohradzovali proti tomu, ze rusinske vysielanie sa strieda s madarskym a ze sa to musi streidat s Reginou, comu rozhlas ustupil a vlastne rozbil dovtedy jednotny okruh Patria. Navyse rusinske vysielanie bezi v ramci spojeneho vysielania, pricom by stacilo na Regine KE.

Dávid (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.16.xxx) 28.11.2020 21:12
Palec

To určite. Pokojne by stačilo aj jedno jediné na celom Slovensku keby bolo poriadne. Ale zas je rozdiel medzi štátnym a súkromným. A to ktoré rádiá si myslel? Jedno celoplošné a dve regionálne?

palec (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
palec (neregistrovaný, 46.34.226.xxx) 28.11.2020 20:18
@Dávid

máme tu jedno celoplošné a dve regionálne oldies rádia. Myslím si, že stačí.

Dávid (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.16.xxx) 28.11.2020 19:34
MarekPO

Je to tak ako píšeš. Určite aj Regina má svojich poslucháčov. Viem aj to, že RTVS stanice nikdy nezaniknú. Skôr som myslel, že keby sa vytvorilo rádio len s oldies zameraním, tak by sme tu mali ten formát naisto, keďže verejnoprávne stanice sú tu natrvalo a súkromným sa hocičo môže prihodiť. Aj keď Patria je trocha iné rádio ako Regina ale aj tak by sa to mohlo spojiť, keďže Regina preberá program Patrie vrámci niekoľkých hodín. Takže tam sa to prekrýva čo nechápem, že prečo. Čiže buď by sa to malo spojiť alebo vytvoriť jedno úplne iné rádio len na oldies. Keďže máme tu Rádio Slovensko, kde sa hrá prevažne novšia hudba a skoro nič iné sa tam nemieša tak by za zišlo aj rádio so staršou hudbou, kde by sa tiež nič iné nemiešalo.

MarekPO (neregistrovaný, 92.245.5.xxx)
MarekPO (neregistrovaný, 92.245.5.xxx) 28.11.2020 17:53
@David

Rádio Regina nezanikne, nestratí licenciu, lebo je to verejnoprávne rádio. Jedine, žeby sa toho chcel zbaviť sám RTVS (čo nepredpokladám). Ale teraz k tvojmu príspevku. Takže tými všetkými úpravami, ktoré si tam spomenul, vlastne chceš úplne iné rádio. Pretože, ak by hrali čisto oldies, nevenovali sa menšinám (s čim vehementne nesúhlasím, regina nie je o menšinách ale je to regio vysielanie), nedavali by náboženské programy, veľa hovoreného slova, automatický si to rádio preformátoval (čo už nezodpovedá jej cieľovej skupine, čím ty evidentne nie si - vysvetlím neskôr). To čo si ty spomenul je vlastne žáner Oldies AC (tým je napríklad Bestko - žiadne hovorené slovo, malé rotácie a oldies). Čim teda regina rozhodne nie je a ani sa nikdy nesnažila byť. Regina je určená skôr staršej a produktívnej generácií, zameraná na dianie v regione a to čo teraz robí reginu reginou by sa stratilo. Poslucháči tohto rádia majú záujem práve o hovorené slovo, folkór, regio dianie (a.k.a. tvoje menšíny) apod. Takže v prvom rade prepáč za mierny ironicky podtón (inak sa to ale napísať nedalo), lenže to čo ty chceš urobiť je vlastne úplne iné - odlišné rádio, čiže až tak ako to píšeš ti ta regina nevyhovuje a nie si jej cieľovka.
K tej Patrií, to je úplne iný formát ako Regina - Patria je zamerané na naozajstné menšinové vysielanie, hlavne HU.
Teda záver, sám Reginu nepočúvam (tiež nie som cieľovka), ale určite tento formát ma svojich poslucháčov.

Juraj (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
Juraj (neregistrovaný, 85.237.234.xxx) 28.11.2020 17:51
@Dávid

Tiež si myslím, že Rádio Patria rozbíja počúvanosť Rádiu Regina. Nie je to zrovna šťastné riešenie. Zrejme je málo frekvencii v FM pásme na to, aby bolo možné vybudovať dve samostatné siete pre Rádio Regina a Rádio Patria.
Skôr si myslím, že vysielanie v digitálnom systéme DAB by mohlo byť riešenie tohoto problému. V systéme DAB by sa mohlo vysielať 100% Rádio Regina a v analógovom systéme FM kombinácia Rádio Regina/Patria. Tak, ako to bolo kedysi niekedy okolo roku 2007. V FM systéme bolo tiež vtedy 100% rádio Regina a v AM systéme kombinácia Regina/Patria. Keď sa zrušilo vysielanie v systéme AM, tak táto kombinácia Regina/Patria prešla len do systému FM. A tak je to až doteraz.

Dávid (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.16.xxx) 28.11.2020 15:08
Rádio Regina

Škoda, že Rádio Regina nie je len čisto na oldies formát, ale hrajú aj folklórnu hudbu, venujú sa aj menšinám, náboženským programom a majú príliš veľa hovoreného slova. Takéto veci by stačili, keby boli len na Rádiu Patria. Veď predsa na to je to rádio určené. Mohlo by to byť v štýle ako to majú Rakúšania - Rádio Niederösterreich alebo Wien. Bolo by to skvelé, lebo zas na druhej strane na Regine majú dobrý playlist, lebo majú nízke rotácie. Takže dalo by sa to tak spraviť a bolo by jedno isté rádio, ktoré nikdy nezanikne, nestratí licenciu a pod.

PeterDX
PeterDX 06.10.2020 11:08
Juraj Turis

Aktuálne moderuje na Regine západ.

PeterDX
PeterDX 03.10.2020 08:44
Už je to opravené

RDS PS je už REGINA_S

PeterDX
PeterDX 03.10.2020 06:53
100,1 MHz - ZA

RDS PS je stále _REGINA_

Seth
Seth 12.09.2020 20:46
Re: Peter_CA

Áno, potvrdzujem, včera mala 100,1 MHz nejaké problémy, lebo rádio v robote (stará Tesla) okolo poludnia dosť často odlaďovala cez AFC a signál vypadával.

Alo (neregistrovaný, 85.248.25.xxx)
Alo (neregistrovaný, 85.248.25.xxx) 12.09.2020 16:21
re:peter_ca

vcera mala regina krizava niekolko kratkych vypadkov, mozno nieco ako sa hovori, pojalo

FORTNITE PRO GAMER (neregistrovaný, 213.81.149.xxx)
FORTNITE PRO GAMER (neregistrovaný, 213.81.149.xxx) 12.09.2020 15:13
ZMENA

Správy na Rádiu regina (východ) v pracovné dni:
6:00 pôvodne z SRO1 - nové vlastne správy r regina (spoločne pre všetky)
Sobota
9:00 pôvodne z SRO1 - nové vlastné správy (spoločne)
10:00 pôvodne z SRO1 - nové vlastné správy (spoločne)
Správy zo SRO1 sú zachované v pracovné dni o 5:00 a rádiožurnály o 7:00 a 12:00 a cez víkend v sobotu o 6:00 a rádiožurnál o 12:00 a popoludní o 15:00 a 17:00 a v nedeľu o 6:00 a vybrané týždne aj 9:00 ako preberajú sv omšu z SRO1 a potom ešte rádiožurnál o 12:00 a správy popoludní o 15:00 a 17:00. K zmene došlo od Septembra.

Peter_CA
Peter_CA 12.09.2020 09:42
RDS PS

Dnes ráno som si v pri ceste autobusom všimol, že PS je iba " REGINA " namiesto "REGINA S" (Krížava). To sa nejako strieda pri spoločnom a regionálnom vysielaní (ale v sobotu ráno by mali vysielať regióny), alebo majú chybu na RDS kóderi?

Tvoja Manka (neregistrovaný, 46.34.228.xxx)
Tvoja Manka (neregistrovaný, 46.34.228.xxx) 02.02.2020 17:26
@Palec01

Lebo v Hráme jubilantom z KE nehrajú Jakublbca a podobné kreatúry a moderátori sú celkom dobrí, nie jak na E2, Jeblych či Exprese :-)

Počúvanosť
nedeľa, 17.1.2021
1.
20,15%   - 0,30%
2.
14,39%   - 0,63%
3.
12,57%   - 1,29%
4.
6,84%   - 0,33%
5.
5,04%   + 0,23%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 17.1.2021
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2020 (kĺzavé dáta)
1.
17,36%   - 0,28%
2.
14,95%   - 0,08%
3.
10,16%   - 0,03%
4.
8,11%   + 0,15%
5.
7,35%   + 0,34%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2020 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
X.-XII. etapa 2020
1.
34,3%   + 0,1%
2.
24,9%   + 0,4%
3.
23,8%   + 0,1%
4.
19,1%   + 0,4%
5.
16,7%   + 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII./2020
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
1. týždeň 2021 04.01.2021 - 10.01.2021
1.
Kygo & Donna Summer
Hot Stuff
2.
Joel Corry feat. Mnek
Head & Heart
3.
Vize & Tom Gregory
Never Let Me Down
4.
Twocolors
Lovefool
5.
Ofenbach & Quarterhead feat. Norma J. Martine
Head Shoulders Knees & Toes
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Katy Perry
Never Really Over