Diskusia k článku Tvoja šanca v rádiu: Získaj skúsenosti v Bauer Media Slovakia!

S tým rozdielom, že za nočnú šichtu musíš moderátorovi zaplatiť, zatiaľ čo AI je v podstate zadarmo, čo pri menších rádiách zohráva dosť dôležitú úlohu.....

"AI by sa dala využiť minimálne na spravodajstvo, počasie a dopravný servis a aj na nočné vysielanie...."
Čiže nič, čo by nezvládol človek (pri nočnom vysielaní prižmúrim jednu mihalnicu).

Expres je jednotkou len preto, lebo nemá priamu konkurenciu.
AI by sa dala využiť minimálne na spravodajstvo, počasie a dopravný servis a aj na nočné vysielanie....

Aj na Exprese sa už objavil DJ Robo, keby chceli, nasadili by ho aj na úplne bežné vysielanie. Ja však na rozdiel od teba razím názor, že rádio má byť v prvom rade spoločník. Nie púšťač hudby, nie nejaká chladná umelá inteligencia, ktorá môže znížiť náklady, ale úplne obíde hlavnú funkciu dnešného moderného rádia, byť spoločník. Expres je preto tak veľmi skvelý, lebo je skvelým spoločníkom pri vstávaní, pri práci, pri odchode z práce či relaxu doma alebo voľnočasových aktivitách... To jednoducho Spotify či podcasty nikdy... No dúfam že veľmi dlho nenahradia. A toto v Exprese veľmi dobre vedia a preto sú tak veľmi skvelí...

A tie správy vyberá a pripravuje AI, alebo je za tým aj človek?
České ExpresFM vysielalo v noci kompletne na AI bez toho, aby tam vedľa stál človek a kontroloval ju.
Fínske rádiá dostávali predpripravené správy, ktoré sa automaticky zaradili do vysielania.

Pises o Baueri a ceskych radiach, ale take Trnavske radio uz davno bezne vysiela prispevky do sprav cez AI.

Dovolím si nesúhlasiť s názorom, že rádio pre mladých je dinosaurus.
Len treba vedieť, čo ich baví, aké informácie chcú počúvať a hlavne akú hudbu by radi počuli. S takým rádiom je potrebné pracovať dennodenne a neustále hľadať nové nápady. A na to je potrebné nájsť človeka, ktorý je kreatívny a vie presne identifikovať potreby mladých. Hovoríme o cieľovej skupine 15 - 29 rokov. Áno, mladí chcú počúvať podcasty, ale tie sa predsa dajú zakomponovať do programovej štruktúry, kde by sa vysielali v premiére a s odstupom dňa alebo dvoch by sa objavili na obvyklých miestach.
Čo sa týka spravodajstva, odcitujem jeden názor z tohtoročných Radiodays v Aténach
-- "Samozrejme že mladí chcú správy. Stoja o ne viac ako predchádzajúce generácie. Len chcú aby im ich hovoril kamarát. A v každej správe chcú mať nádej. My sme na tom postavili biznis" - Tav Klitgaard, šéf fenoménu Zetland. Nejde o to či, ide o to ako. --
AI pomaly príde, preberie určité činnosti ako napríklad čítanie správ. Napríklad vo Fínsku v rádiách spoločnosti BAUER sú správy dodávané od tamojšej tlačovej agentúry a sú už priamo tam nahovorené AI. Myslíš si, že my máme takú agentúru?
Len tak mimochodom, české rádio ExpresFM už testovala AI vo vysielaní
-- Jde o první verzi stále ještě testovací moderátorky. V nočním vysílání bude Hacsiko mluvit jako běžný moderátor, komentovat dění ve světě i odehrané písně. Každé její vystoupení ovšem posluchači poznají díky jinglům a oznámení před a po konci vysílání, které upozorňuje na fakt, že vstupy zpracovala umělá inteligence. --

Ja sa necudujem, radio je pre mladych uz dinosaurus, zastarane medium ktore uz davno nahradili Spotify a podcasty. Aj studentske radia (IRSka) jedno za druhym krachuju, dnes je ich uz len ubohych 6, ak dobre ratam. Nehovoriac o tom, ze v kurze je uz aj umela inteligencia co ti dokaze nahovorit celu knihu za par minut. A takto to bude pokracovat dalej, pokrok nezastavite bohuzial.
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň









