menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Výsledky jesenného výberového konania

32 príspevkov
Niecze (neregistrovaný, 85.135.166.xxx)
Niecze (neregistrovaný, 85.135.166.xxx)
22.11.2015 10:15
0
0
@ Pe3k

Ak by aj dali Patriu na sieť Devínu na Špaňom Laze tak by som aj tak mohol ešte počúvať Devín z 2 vysielačov: B.Štiavnica-Sitno , a z problémami aj Poprad - Kráľova Hoľa

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
17.11.2015 11:36
0
0
@R

Smerové obmedzenie vyžarovania výkonu by tomu pomohlo. Minimálne v ZA však Úložisko nemá žiadnu šancu, tam by problém nebol a takmer všetky mestské vysielače z MT vyžarujú najmä južným smerom, takže to rušenie by bolo minimálne. Ale zrejme kľúčovým faktorom bola tá ekonomika a možno verejný záujem - verejnoprávny rozhlas. Každopádne je škoda, že sa vytrácajú regionálne rádia z týchto kót, ktoré vedeli pokryť celé regióny. Pamätáme Forte, N, DCA, Family, Flash... :( Súčasné multiregionálne /akože/ žánrovo naformátované rádiá na regionálne info zvysoka...

R (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
R (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
17.11.2015 04:51
0
0
Krížava utiahnutie / kolízie

94.5 dali aj preto RTVS lebo vedeli, že to finančne utiahnú 20 KW Krížavu. Už asi nechceli riskovať, že sa bude opakovať to čo mnohokrát predtým že rádia to neutiahli. Keby to dali iným tak by sa muselo vraciať a meniť množstvo frekvenčných listov a meniť licencie a zasa vytvárať nové frekvenčné listy a licencie, proste by sa to muselo upravovať až by im bolo špatne (niektoré rádia by vrátili možno aj 5 frekvencií). A vznikali by problémy typu že ak by dajme tomu Anténa vrátila 98.7 ZI a MT ale v RK by zostala vysielať na 98.8 proste by vznikali kolízie

Seth (neregistrovaný, 185.42.4.xxx)
Seth (neregistrovaný, 185.42.4.xxx)
16.11.2015 08:28
0
0
Výsledok

Ja som ohľadom 94.5ky maximálne spokojný

Pe3k, plne s tebou súhlasím

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
15.11.2015 12:22
0
0
@Niecze

K danému kroku sa zrejme pristúpilo, keď _FM malo nižšiu počúvanosť a z dvoch možností zvolili túto. Teraz, keď spustia Krížavu, bude opäť číslo vyššie a tak by bolo možno vhodné rozprúdiť diskusiu o presune Patrie na sieť Devínu a _FM nechať vysielať celodenne. To by si však možno vyžadovalo nejaké zmeny frekvencií, ale ak by sa aspoň diskutovalo, stúpli by šance na úspech. Myslím, že alternatíva má neporovnateľne väčšiu poslucháčsku základňu, než Devín.

Niecze (neregistrovaný, 85.135.138.xxx)
Niecze (neregistrovaný, 85.135.138.xxx)
15.11.2015 10:47
0
0
Patria

Pre mňa ako nemaďarsky hovoriaceho poslucháča je hore uvedený okruh asi zbytočný a aj pre ostatných ktorý nevedia po maďarsky , a radšej by som prijal 24. hod. verziu FM rádia ako toto čo vysielajú teraz , mohli radšej dať verziu keď už tak chceli aj Patriu - (Patria / Devín) , ktorý aj tak nepočúvam ale nie oni museli zvoliť veriu ktorú zvolili a bez dlhodobej náhrady . koordinácie doplnkových frekvencií ( napr. pre národnostné vysielanie ) nemá RTVS v pláne.

david (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
david (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
11.11.2015 19:15
0
0
re:Ajgormy

bolo to myslené čisto pre _FM
Pre _FM bolo po výmene lukratívnych frekvencií dosť frekvencií individuálne koordinovaných. No ostalo dosť hluchých miest kam sa doteraz nevrátilo. Najviac chýba asi krajské mesto Nitra potom celý juh,kde je cez deň Patria

Ajgormy (neregistrovaný, 88.80.246.xxx)
Ajgormy (neregistrovaný, 88.80.246.xxx)
11.11.2015 16:03
0
0
@R

Že by RTVS nedostali za posledných 8 rokov žiadne frekvencie nie je pravda: 2011- 90.8 Devin Veľká Javorina, 92.2 Sro1 Dubnica
. 2010 - 94.2 Devin Kráľova hola
Zamagurie, Bardejov...a možno aj iné, stačí pozrieť históriu tu
Iba ak by bolo myslené konkrétne Rádio FM.

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
11.11.2015 15:40
0
0
a...

Bytča, Považská Bystrica, Púchov, Trenčín, no v tejto situácii dôležitejšie, že aj Turčianske Teplice, Handlová, Prievidza, Nováky, Partizánske a Bánovce. Práve druhá polovica menovaných miest nie je pokrytá vôbec, resp. len nedostatočne signálom _FM.

Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
11.11.2015 10:23
0
0
Nejaké čísla a fakty

Frekvencia 94,5 MHz zasahuje vďaka svojmu výkonu až 23 percent územia Slovenska. „Obslúžiť“ dokáže široké okolie miest Žilina, Ružomberok, Martin, Čadca či Liptovský Mikuláš.

Vďaka prideleniu frekvencie by malo Rádio_FM zlepšiť pokrytie v oblasti o 4,7 percenta, uviedol na pondelkovom vypočutí generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

evosonic (neregistrovaný, 91.219.133.xxx)
evosonic (neregistrovaný, 91.219.133.xxx)
11.11.2015 07:18
0
0
@R

Ano, su to celkom rozumne argumenty a da sa s nimi suhlasit. Avsak s jednou vyhradou - RTVS za tie roky nevygenerovala ani jednu vlastnu koordinaciu pre _FM, takze nariekat, ze za poslednych 8 rokov im nebola udelena ziadna frekvencia je take... kadejake. Tento isty problem maju v Cadci s radiom Slovensko. Ziadna snaha, nic ... a sukromni vysielatelia tam medzicasom stihli skoordinovat tusim 2 kmitocty. V principe som rad, ze _FM bude vysielat z Krizavy, zasluzi si to. Ale stavim cokolvek na to, ze zostavajuce frekvencie naozaj nebudu vyuzivane. Cize plytvame frekvencnym spektrom. O nejakom posune o desatiny MHz mozeme iba snivat. Ved uz pozname, ako to na Slovensku chodi (frekvencia 95.4 Cadca po radiu Expres).

R (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
R (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
11.11.2015 05:44
0
0
94.5 MHZ ZI

Ja som tu skôr (pred cca 2-3 týždňami) písal, že by to malo dostať Rádio_FM, takže mi to vyšlo... A viete, čo asi boli hlavné dôvody, že to dostalo Rádio_FM:

1. Ak by to dostal niekto iný, tak by boli riadne cirkusy s tým vracaním a menením už pridelených frekvencií

2. Za RTVS sa platia koncesie, takže ich programy by mali byť dostupné pre čo najviac poslucháčov

3. RTVS ako spomínali zástupcovia nedostala posledných osem rokov žiadnu frekvenciu

Takže si myslím že väčšina ľudí je spokojná (aj tí čo nie sú, tak doprajú ostatným :)
A tí čo majú v obľube Rádio_FM v CZ a na Morave tak sa tešia tiež, aspoň čo som čítal iné diskusie

P. S.: Tie kmitočty po Rádiu_FM ZI + MT sa dajú možno posunúť o pár desatín MHz a použiť pre iných

ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
ja (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
10.11.2015 23:29
0
0
re david

ano ale napríklad aj v kubíne je FM na 91,7 a teraz ked bude aj 94,5 tak prakticky bude hrať to isté z dvoch vysielačov čo dosť dobre nechápem tak mali vrátiť aj tú 91,7 alebo máme platiť to isté 2 krát ?

David (neregistrovaný, 195.91.21.xxx)
David (neregistrovaný, 195.91.21.xxx)
10.11.2015 22:45
0
0
Re: Ja

Daju sa pouzit no s obmedzením. Pre pokrytie samotného mesta ZA,MT...

Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
Robert (neregistrovaný, 78.141.77.xxx)
10.11.2015 22:33
0
0
@Pe3k

"Berme to tak, že keby RTVS neskoordnovalo ZA a MT, neboli by tieto frekvencie používané nikdy = o čom sa tu bavíme?!"

Lepsie sa to povedat neda. Niektori akosi stale nevediapochopit.

. (neregistrovaný, 188.167.31.xxx)
. (neregistrovaný, 188.167.31.xxx)
10.11.2015 22:14
0
0
Od témy - SITY

Teraz trochu od témy ale v Bratislave sa mi na 107,0 Sity bilo so 106,6 Jemné. Bude to pravdepodobne preto, že 107 je nízko výkonná frekvencia a nedokáže pokryť celú BA.

TNT (neregistrovaný, 213.215.83.xxx)
TNT (neregistrovaný, 213.215.83.xxx)
10.11.2015 21:47
0
0
RE: kuvang

Naprosto súhlasím!

JA (neregistrovaný, 78.99.97.xxx)
JA (neregistrovaný, 78.99.97.xxx)
10.11.2015 21:16
0
0
Pre Davida

Ty si uplny PACO vobec sa tie frekvencie nedaju pouzit ,ked tomu nerozumies tak ne...daj.

Peter (neregistrovaný, 151.236.224.xxx)
Peter (neregistrovaný, 151.236.224.xxx)
10.11.2015 21:09
0
0
Považská Bystrica - CR1 R.I.P.

Ktorý blbec v Považskej Bystrici povolil 95,1MHz? Obstojne mi tu hrá Český rozhlas!!! Jediná stanica ktorá dáva prúd informácií a hudby pre dospelých. SRO1 je s jeho hudobným výberom niekde medzi Fun Radiom a Expresom, veľmi sa to počúvať nedá

David (neregistrovaný, 195.91.21.xxx)
David (neregistrovaný, 195.91.21.xxx)
10.11.2015 20:23
0
0
Správne rozhodnutie pre 94,5

Pre samotné mestá Za,Mt,Cadca sa dajú frekvencie po FM použiť. Funguje už teraz aj 90,8.

V BA sa bije na okraji mesta 106,1 RR vs. Radio Modra a 98,5 Sity vs. E2.
Vo svojich záujmových oblastiach hrajú v pohode.

Škoda že v Nitre to tiež takto neurobili. 95,2 by bola ideálna pre FM.

kuvang (neregistrovaný, 95.102.99.xxx)
kuvang (neregistrovaný, 95.102.99.xxx)
10.11.2015 20:10
0
0
prideľovanie frekvncii

Osobne tento cirkus ohladom pridelovania frekvencii beriem už trochu s nadhladom lebo to aké čudesné rozhodnutia RVR vyprodukovala aj v minulosti ma teraz vobec neprekvapuje....zaujimave to začne byť ked sa kompletne prejde na digitalne vysielanie a taktiež sa zmení spôsob akym sa prideluju frekvencie.... dovtedy sa nemá dôvod o čomkolvek baviť lebo zatial to tu funguje tak ako keby tu zastal cas.... :) niekde v roku 1980

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
10.11.2015 19:34
0
0
u mna +

Podľa mňa je zo žiadateľov jedine RTVS schopné zaplatiť tú predraženú Krížavu. Berme to tak, že keby RTVS neskoordnovalo ZA a MT, neboli by tieto frekvencie používané nikdy = o čom sa tu bavíme?! Každé iné rádio by tento vysielač zabil, preto buďme radi, že to dopadlo takto. Veď ak si dokázala nájsť RR 15 kmitočtov, každý jeden vysielateľ by to dokázal tiež, keby chcel. Na druhej strane, ak bola schválená v ZA 90,8 s 1 kW, potom využiť na lokálne pokrytie oboch miest tieto frekvencie s napr. 200 W by nemuselo byť nemožné. Čudujem sa v tej súvislosti, prečo RTVS nepožiadalo ešte o 94,5 v CA, príp. o 103,4 s nejakými 50 W pre mesto... Ale možno sa ľady pohnú aj v RTVS a niekto nájde odvahu na efektívnejšie rozdelenie frekvencií pre okruhy.

^ (neregistrovaný, 37.48.53.xxx)
^ (neregistrovaný, 37.48.53.xxx)
10.11.2015 18:59
0
0
ZA 94,5

Urcite je RTVS najlepsia volba. Ked si to male komercky spocitaju, budu urcite spokojnejsie s malymi vysielacmi mimo Towercom. A nakoniec aj posluchaci, ved si spomenme z akeho drotu vysielala jeden cas E2 zo Zobora.
Nepoznam situaciu priamo pod Krizavou, ale ak by frekvencie po FMku v ZA a MT posunuli napr. o 0,1 alebo 0,2 MHz, nebolo by mozne ich dalej pouzit?

Vlado (neregistrovaný, 178.143.164.xxx)
Vlado (neregistrovaný, 178.143.164.xxx)
10.11.2015 18:53
0
0
kocurkovo

Parada! Ako pre koho, hnus poslovensky, no koment.Rtvs to mali teda komu dat...Jedine pocuvatelne od rtvs je sro1 ,ostatne Skoda FM kanalov...

evosonic (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
evosonic (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
10.11.2015 18:46
0
0
@Robert

Prepac, ale comu nerozumies v ramci vzniknutej situacie? Vec sa ma tak, ze martinska aj zilinska frekvencia, ktore teraz uvolni Radio_FM, nebudu moct byt dalej vyuzivane. Na takej iste frekvencii vysiela v nedalekom Namestove prave Radio_FM a tieto 3 kmitocty sa navzajom doplnali. Keby teraz pridelili v MT a v ZA na uvolnenych frekvenciach licenciu inemu vysielatelovi, dochadzalo by v prienikovych pasmach k ruseniu prave s namestovskou frekvenciou. Takze v MT a ZA zostane na frekvenci 91.8, resp 91.9 navzdy ticho - prisli sme o 2 frekvencie.

Počúvanosť
streda, 27.3.2024
1.
20,77%   + 0,23%
2.
18,40%   - 0,71%
3.
11,87%   - 0,22%
4.
9,36%   + 0,08%
5.
8,18%   + 0,20%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 27.3.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XI. etapa 2023 - I. etapa 2024
1.
31,5%   ± 0,0%
2.
22,7%   - 0,1%
3.
21,6%   - 0,4%
4.
17,4%   + 0,3%
5.
16,4%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XI.-I./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
12. týždeň 2024 18.03.2024 - 24.03.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Cyril
Stumblin' In
3.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
4.
Album
Teddy Swims
Lose Control
5.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over