menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku V prieskume počúvanosti si najviac polepšili Jemné Melódie

64 príspevkov
Anonym (neregistrovaný, 82.119.110.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 82.119.110.xxx)
24.02.2007 19:56
0
0

tak Ikser sa tu už prejavil viacerými perlami....matematika základnej školy mu nič nehovorí, má pred očami tú svoju krvavú hmlu, ale asi ako každý, kto sem prispieva....

Ikser (neregistrovaný, 84.47.64.xxx)
Ikser (neregistrovaný, 84.47.64.xxx)
24.02.2007 19:26
0
0
@

Neviem, co presne povazujes za nezmysel. Mozno ta posledna veta je trochu krkolomna, ale myslim, ze z kontextu sa da pochopit, co som tym chcel povedat.

O nepresnosti prieskumov ta asi nepresvedcim, ale to nevadi. Kazdy ma pravo verit tomu, comu chce. Ja sa s tebou o tom nebudem hadat.

@ (neregistrovaný, 91.127.55.xxx)
@ (neregistrovaný, 91.127.55.xxx)
24.02.2007 18:09
0
0
Ikser

Uvazuj aky nezmysel si napisal... A púrecitaj si clanok o tom, ako sa prieskumy robia.

Ikser (neregistrovaný, 84.47.64.xxx)
Ikser (neregistrovaný, 84.47.64.xxx)
24.02.2007 17:44
0
0
@

To nema logiku, co si napisal. Ved ak sa nepresnosti ukazu uz pri malych radiach, tak je len logicke, ze pri velkych radiach budu tie nepresnosti este vacsie. NEMOZE TO BYT NAOPAK. Predsa ak je v danom meste len zanedbatelny pocet respondentov, tak je este zanedbatelnejsi vzhladom na cele Slovensko.

@ (neregistrovaný, 91.127.55.xxx)
@ (neregistrovaný, 91.127.55.xxx)
24.02.2007 17:02
0
0

Prieskum nie je presny pri lokalnych a regionalnych staniciach. Cim mensie radio, tym menej presny je vzhladom na to, ze v danom meste je len zanedbatelny pocet respondentov. Multiregionalne stanice meria ale spolahlivo. Nakoniec na temu merania malych radii hovoril aj sef medianu v rozhovore: http://radia.sk/?zobraz=citaren&id=1 015

Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
24.02.2007 16:56
0
0
Isker

Suhlas, ten prieskum je znacne nepresny:))

Ikser (neregistrovaný, 84.47.64.xxx)
Ikser (neregistrovaný, 84.47.64.xxx)
24.02.2007 15:49
0
0

O urovni tohoto prieskumu jasne hovoria aj nasledujuce cisla:

české stanice 7 24 13 52
N Rádio 29 14 36 40
Rádio Adut / G3 17 15 13 30
Rádio Patria 24 36 13 29
Rádio Hey! 10 24 40 27
Rádio Dúha 32 16 42 23
rakúske stanice 13 5 33 17
Rádio Frontinus 13 28 36 13
Rádio Hit FM 14 13 3 11
Rádio Max 5 12 5 11
Rádio SiTy 5 0 0 7
Rádio Žilina / Zet 12 18 18 6

Tie styri cisla za radiom su styri najnovsie prieskumy. Sami si mozete vsimnut, ako tie cisla skacu. Vybral som len tie najvacsie extremy. GodeeJay a One radsej do prieskumu ani nezaradili. Tak sa pytam: Da sa brat takyto prieskum vazne?

Anonym (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
24.02.2007 14:46
0
0

Je to vsetko podvod, ako cela organizacia MEDIAN.

billg (neregistrovaný, 84.47.77.xxx)
billg (neregistrovaný, 84.47.77.xxx)
24.02.2007 13:50
0
0
to :)

zbytocne je podla mna hovorit o naformatovanom regionalnom radiu na slovensku - niektore celoplosne radia doteraz pouzivaju intuitivne programovanie, neviem o regionalnom radiu, ktore by si davalo robit mapping study...

:) (neregistrovaný, 91.127.167.xxx)
:) (neregistrovaný, 91.127.167.xxx)
24.02.2007 13:05
0
0

Celé prieskumy sú v podstate výsledky pre celoplošky a nie pre regionálne rádia, nakoľko vzorka pre región je nedostačujúca. Najhoršie na tom je to, že čísla potrebujete pre agentúry ktoré dodávajú reklamu do médii, a dostávame sa k meditu problému kde idú peniaze z reklamy a prečo... Môžete mať super naformátované regionálne rádio , počúvané v regióne keď vás dehonestuje takto zmeraný výskum a nie len tento... horší je ešte tzv. výskum slov. rozhlasu...veď všetko to záleží iba na tých anketároch a ich rozloženie v priestore..., keď úplne malé rádio dostane pár hlasov hneď je exportované na zaujímavé číslo...o tomto sa dajú písať rozsiahle sťate, ale je to zbytočné................

oppl (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
oppl (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
24.02.2007 11:49
0
0

No peniaze robia dnes divy :-))) aj z 0% je zrazu 5%

billg (neregistrovaný, 84.47.10.xxx)
billg (neregistrovaný, 84.47.10.xxx)
24.02.2007 11:48
0
0
to Boris

o tom, ako dlho ludia pocuvaju jednotlive radia, vypoveda podiel na trhu (share)

Boris (neregistrovaný, 91.127.166.xxx)
Boris (neregistrovaný, 91.127.166.xxx)
24.02.2007 10:24
0
0
vzorka

Je to skutočne tak, že tie prieskumy sú často len povrchné a niekedy zavádzajúce. Stačí si zobrať vzorku na ktorej sa robí, teraz neviem presne koľko to je, napr. 800 - 1000 respondentov. V Bánovciach bude vysielať nové rádio. Aká je šanca, že ten jeden, alebo dvaja respondenti z Bánoviec sa trafia do cieľovej skupiny tohto lokálneho rádia?
Ďalší príklad - kedysi bolo na Regine prenášané slovenské vysielanie BBC. Regina mala počúvanosť 8% a výsledky BBC sa približovali hraniciam štatistickej chyby. To znamená, že keď na Regine začala relácia BBC, tak všetci hromadne prelaďovali?
Tieto výskumy sú nevýhodné pre malé lokálne médiá, takisto nevypovedajú nič o tom, aký dlhý čas trávia poslucháči počúvaním rádia. Niekto si naladí vysielanie len počas 20 minútovej cesty do práce, iný ho má zapnutý celý deň. Takisto pri výskume sa vás pýtajú najprv na tie počúvanejšie stanice a až potom sa opýtajú, či počúvate aj niečo iné. Každý si hneď nespomenie, takže tak to potom aj vyzerá. Preto beriem tieto prieskumy s rezervou.

Anonym (neregistrovaný, 82.119.110.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 82.119.110.xxx)
24.02.2007 09:19
0
0
romanko z nitry

ty si ale fakt pekne mimo...skus www.spovednica.sk a tam sa zo svojich problemov vyžaluj.Ked tomu nerozumieš, tak nad tým nemedituj...

roman nitra (neregistrovaný, 62.197.201.xxx)
roman nitra (neregistrovaný, 62.197.201.xxx)
24.02.2007 08:22
0
0

Už som tu raz napísal, že kto si ako zaplatí, takú má počúvanosť.Len nechápem, ako možu merať počúvanosť rádií všeobecne, keď jedno rádio ma 20vysielačov a druhé iba 1, prípadne 2maličké, čo pokryjú ledva humno.Vysvetlite mi to niekto

SDX (neregistrovaný, 85.216.193.xxx)
SDX (neregistrovaný, 85.216.193.xxx)
24.02.2007 07:10
0
0

Preco Vas tak sokuju JM? Vsak su vynikajuco naformatovane a presne sa formatu drzia..

Gigel (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
Gigel (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
24.02.2007 04:01
0
0
A kde je v tabulke radio ONE?

prosim vas toto radio nemerali?

oppl (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
oppl (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
24.02.2007 02:30
0
0

Median ..firma podvodník a spol :-))

oppl (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
oppl (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
24.02.2007 02:28
0
0

zaplate mi a dostanete každý nejaké percento ... tak to chodí neééé ?

billg (neregistrovaný, 91.127.86.xxx)
billg (neregistrovaný, 91.127.86.xxx)
23.02.2007 23:40
0
0
spat k teme:)

mna prekvapila stagnacia fun radia a velky narast jemnych melodii. rovnako som ocakaval pokles pocuvanosti radia fm a radia viva.

ad. funradio: zeby bol potencial pocuvanosti formatu CHR len na urovni 10%? nebo soudruzi z NDR porad nekde delaji chybu?

Ikser (neregistrovaný, 91.127.15.xxx)
Ikser (neregistrovaný, 91.127.15.xxx)
23.02.2007 16:45
0
0
biscuit

Otvoril si vela tem naraz, takze skusim na to postupne reagovat:
1. Vyraz "totalitna demokracia som pouzil ako slovnu hracku. Chcel som tym poukazat na to, ze media maju velky vplyv na myslenie ludi. Ty tvrdis, ze to nie je jednoznacne dokazane. Ale ja som videl niekolko vedeckych studii, ktore jasne potvrdili, ze napr. reklamy, alebo nasilie v mediach maju vplyv na to, ako sa ludia spravaju.
2. Je pravda, ze medii je pomerne vela a teda mala by byt dostatocna roznorodost informacii. Ale realita je taka, ze mnohe media maju velmi podobny sposob a aj obsah informacii. Samozrejme, ty tam asi vidis viac rozdielov, ako ja :-)
3. Suhlasim aj s tym, ze media sa snazia ludom ponukat to, co chcu. Spravne si to prirovnal k predavaniu tovaru v obchodoch. Ale ja tam vidim aj trochu inu suvislost: V obchodoch ponukaju tovar takym sposobom, aby zaujali zakaznika (obal, akcie). Ale ked im tam pride kontrola, tak najde skazene maso. A taketo "skazene maso" sa da najst aj v mediach.
4. Globalizacia moze mat rozne podoby. Ja nie som proti globalizacii, ak pomaha k tomu, aby ludia mohli kvalitnejsie zit. Globalizacia vsak moze byt aj o tom, ze mala skupina ludi bude ovladat vacsinu. A k tomu mozu byt zneuzite aj media.

SDX (neregistrovaný, 85.216.193.xxx)
SDX (neregistrovaný, 85.216.193.xxx)
23.02.2007 16:02
0
0

Podla ocakavani JM ubrali Expresu..

biscuit (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
23.02.2007 16:02
0
0
@liaana

Ano, suhlasim s Tebou :)))

liaana (neregistrovaný, 212.5.198.xxx)
liaana (neregistrovaný, 212.5.198.xxx)
23.02.2007 15:59
0
0

Pokial manipulacia suvisi s ovplyvnovanim, tak media ovplyvnuju a ciastocne formuju myslenie a vnimanie cloveka,je to dokazatelne, ale su faktory, ktore su ovela silnejsie a podstatnejsie - napr. osobna skusenost.
Ak niekto na zaklade sofistikovanych metod dokaze odhadnut spravanie spotrebitela a vyuzit ziaducim smerom je to len o sikovnosti a moznosti. Moznosti = demokracia

biscuit (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
23.02.2007 15:51
0
0

Ked chces argumenty tu su: demokracia a totalita sa navzajom vylucuju, takze pojem totalitna demokracia ma dost rozosmial :) To, ze media manipuluju s povedomim cloveka sa neda az tak jednoznacne dokazat, sukromne media su napr. dost tvrdo proti Ficovi a napriek tomu aku ma velku podporu. Navyse vzdy tu bude viac nez len 1 elektronicke a 1 tlacove medium, kazde ma inych majitelov, takze kazde bude mierit na trochu inu skupinu ludi a navyse vzdy sa z roznych zdrojov informacii ziskanych od roznych medii bude dat spravit "triezvy" nazor na danu problematiku.
V zistovanii vkusu posluchacov a ich navyku na spotrebitelske chovanie nevidim nic zle. To mas ako v obchode, predavaju tam hlavne tie vyrobky, ktore ludia kupuju a tie ktore im ostavali na sklade, tak sa zrusila zmluva s dodavatelom a uz ich nepredavaju. Je to trhovy mechanizmus, ktory funguje vo vsetkych vyspelych krajinach.
Mimochodom, demokracia ma aj tu vyhodu, ze ked nie si spokojny so sucasnou globalizaciou, nik Ti nebrani zaliezt trebars spat do jaskyne :))))

Počúvanosť
utorok, 8.10.2024
1.
21,40%   + 0,27%
2.
17,98%   - 0,28%
3.
12,61%   + 0,29%
4.
10,06%   - 0,10%
5.
8,07%   + 0,36%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 8.10.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VI. - VIII. etapa 2024
1.
30,2%   - 0,2%
2.
21,2%   - 0,5%
3.
21,2%   - 0,1%
4.
18,4%   - 0,4%
5.
15,4%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VI.-VIII./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
39. týždeň 2024 23.09.2024 - 29.09.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Eminem
Houdini
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
5.
Album
Glockenbach & Chris De Sarandy
Magic Moment
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over