menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rádio Max

V Rádiu Max ste od jeho vzniku. Bolo ťažké koncom 90-tych rokov, kedy už v éteri kraľovali mnohé rozhlasové stanice rozbehnúť takýto projekt? Pred vami bolo v Nových Zámkoch Rádio Star, ktoré však zaniklo a udelená bola licecia i Rádiu Mystic, to však nespustilo vysielanie. Vás to napriek tomu vtedy neodradilo a išli ste do toho...

Mali sme vôlu rozbehnúť tento projekt, našli a skoordinovali sme novú frekvenciu, ziskali štartovacie investície a mali sme šťastie. Podarilo sa nám spustiť nízkorozpočtové rádio, ktoré práve vďaka veľmi nízkym nákladom vysiela piaty rok. Klasické rádio s bohatým programom nemá zatiaľ šancu prežiť v tomto regióne Slovenska, čo aj bolo pravdepodobne príčinou zániku, resp. nespustenia spomínaných rádií...

Máme za sebou rok 2003. Aký bol pre vaše rádio po stránke počúvanosti, či obchodnej?

Je pre nás povzbudzujúce, že zatiaľ každý rok bol po obchodnej stranke lepší ako predchádzajúci, čo je jedným z dôvodov pokračovať v tejto činnosti. Meranie počúvanosti malých rádií na celoplošných vzorkách je síce diskutabilné, ale zatiaľ jediné a posledné prieskumy nás veľmi nepotešili. Je proste čas na zmenu, keďže vysielanie je z malými obmenami v podstate piaty rok rovnaké a slovenský éter sa mení v podstatne kratších intervaloch.

Ako vidíte rok 2004? Je ešte takmer celý pred nami, čo od neho očakávate?

V roku 2004 nás neminú avizované zmeny, či už pokrytia (ak sa podarí koordinácia novej frekvencie), alebo vysielania. Ale viac by nás tešilo robiť zmeny vysielania kvôli udelenej novej frekvencii.

Od posledného nášho rozhovoru uplynulo vyše roka. Vtedy ste sa vyjadrili, že uvažujete nad tým, rozšíriť pokrytie. Je to stále aktuálne? Nechceli by ste z malého rádia urobiť veľké?

Nemáme megalomanské ambície, ani to nie je reálne, chceli by sme iba vylepšiť niektoré oblasti pokrytia, kde síce máme signál, ale na hranici počúvateľnosti. Od minulého roku máme podanú žiadosť o skoordinovanie novej frekvencie pre mesto Nitra. Ak by sa nám podarilo tú frekvenciu získať, zmeníme nielen pokrytie, ale vypracujeme úplne novú štruktúru vysielania.

O vašom vysielaní je známe to, že je svojim spôsobom u nás netradičné. Reklamy nevysielate v blokoch, ale po jednej i moderovaného vysielania je menej ako sme zvyknutí z iných staníc. Fajn, že aj u nás v éteri sa dá naladiť niečo odlišujúce sa od drvivej väčšiny rádií. Ako na váš program reagujú poslucháči?

Pri dnešnom počte rádiových staníc chýba väčšia variabilita hudby a programu; rôznorodosť, aby poslucháči, ktorí dnes väčšinou preľaďujú a "surfujú" po frekvenciách, vedeli k čomu sa vracajú; čím je to ich rádio charakteristické. Naše rádio je pre našich poslucháčov charakteristické hudbou bez zbytočných rečí, a majú ho väčšinou naladené poslucháči, ktorí možno presurfovali frekvencie a už nechcú byť rušení nadmerným množstvom informácií.

Môže si i jedno z najmenších rádií dovoliť investovať do selfpromotion? Aké formy propagácie stanice na jej zviditeľnenie využívate?

Na svoju propagáciu väčšinou využívame bartrové dohody v našej lokalite.

Vo vašom meste existuje aj regionálna TV Nové Zámky. Spolupracujete?

Zatiaľ sme s TV Nové Zámky nespolupracovali.

Na vašom webe sa človek dozvie o rádiu takmer všetko. Chýba však programová štruktúra, popísané sú len niektoré aktuálne relácie, ktoré nájdeme pod odkazom "novinky" i "program". Zverejníte i kompletnú programovú štruktúru? Plánujete do budúcnosti internetové vysielanie?

Zmeny v roku 2004 určite zasiahnu aj našu webovú stránku, ktorej údaje sa budú meniť v závislosti na dosiahnutých výsledkoch pri zmene pokrytia vysielania. Od toho zavisí aj zmena programovej štruktúry, aj prípadné internetové vysielanie.

Ďakujem za rozhovor.

Materiál pripravil Bohuš Mäsiarčik.

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
3. + 4. vlna 2018
1.
18,53%   - 0,18%
2.
16,50%   - 0,16%
3.
10,59%   - 0,16%
4.
7,30%   - 0,23%
5.
7,06%   - 0,11%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2018 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
marec 2019
1.
12,41%   - 1,11%
2.
10,75%   - 0,21%
3.
9,41%   - 0,20%
4.
7,82%   + 0,10%
5.
5,96%   + 0,53%
Počúvanosť cez aplikáciu Radia.sk - marec 2019
% celkovej počúvanosti
XII.-II. etapa 2019
1.
33,2%   - 0,7%
2.
27,0%   - 0,1%
3.
23,2%   ± 0,0%
4.
17,0%   ± 0,0%
5.
15,3%   + 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2019
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
20. týždeň 2019 13.05.2019 - 19.05.2019
1.
Mark Ronson
Nothing Breaks Like A Heart (Feat. Miley Cyrus)
2.
Ava Max
Sweet But Psycho
3.
Calvin Harris
Giant (With Rag’n’bone Man)
4.
Imagine Dragons
Bad Liar
5.
David Guetta
Say My Name (Feat. Bebe Rexha & J Balvin)
20. týždeň 2019 20.05.2019
1.
Lil Nas X Feat Billy Ray Cyrus
Old Town Road
2.
Taylor Swift Feat Brendon Urie
Me!
3.
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Daddy Yankee Feat Snow
Con Calma Remix
5.
Jonas Brothers
Sucker