menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rasťo Bečaver: Rádio Melody osloví súčasných i nových poslucháčov

Rasťo Bečaver: Rádio Melody osloví súčasných i nových poslucháčov
Rádio Jemné sa zmení už 5. apríla na Rádio Melody. To chce lepšie využiť potenciál existujúceho pokrytia. O pripravovanej zmene sme sa rozprávali s Rasťom Bečaverom, programovým riaditeľom Bauer Media Audio Slovakia.

Prečo ste sa rozhodli pre zmenu značky? Aká bude primárna cieľová skupina?

Zmenou značky a úpravou hudobného formátu vychádzame v ústrety očakávaniam súčasných poslucháčov a zároveň chceme osloviť nových. Potenciál rádia ešte nebol naplnený. Primárna cieľová skupina sú poslucháči, ktorí preferujú hudbu pred hovoreným slovom, ale zároveň hľadajú kvalitný obsah a profesionálne spravodajstvo. Sú to ľudia, ktorí zažili hity 70tych až 90tych rokov, radi si ich vypočujú aj v súčasnosti a majú silný vzťah k slovenským a českým piesňam.

Ako vznikal “nový brand” a formát? Testovali ste viacero názvov?

Úprava formátu vyšla z mapovacej štúdie, ktorá potvrdila, že rádio má väčší potenciál ako ukazujú aktuálne výsledky počúvanosti. Názov Melody bol jedným z našich kandidátov, ktorých sme otestovali na cieľovej skupine poslucháčov a jasne vyhral. Nový slogan „hity vášho života“ presne vystihuje playlist rádia Melody.

Kde vznikal obal stanice?

Spevy sme nahrávali v našich produkčných štúdiách a obal vznikol v holandskej spoločnosti Pure Jingles.

Takto bude znieť zvukový obal rádia Melody:

Pripravujete k spusteniu kampaň?

Áno, nové rádio Melody budeme komunikovať aj prostredníctvom kampane.

Aký bude hlavný rozdiel medzi Jemnými a Rádiom Melody, a to po hudobnej stránke, v spravodajstve a informačnom servise a prípadne v moderátorskom obsadení?

Našim cieľom nebolo preformátovanie rádia ale rebranding, ktorý okrem zmeny názvu prinesie aj pozitívne zmeny vo vysielaní. A bolo pre nás dôležité, aby si rádio zachovalo to najdôležitejšie, kvôli čomu ho počúvajú jeho súčasní poslucháči. Nemeníme cieľovku, ale ju rozširujeme. Takže sme nerobili žiadne zmeny bezdôvodne.

Kľúčovou zmenou je, že v playliste sa prejaví väčšia pestrosť. Ďalej nasadíme správy raz za hodinu aj v čase 10:00 - 14:00, kde doteraz neboli a po 18:00 zaradíme do programovej štruktúry formát Československé hity vášho života, kde budeme hrať len slovenské a české pesničky. Postupne budeme vysielanie ďalej dopĺňať o prvky atraktívne pre cieľovú skupinu.

Zmena sa robí určite s očakávaním lepších výsledkov ako existujúci projekt. Kde by malo byť Melody po etablovaní, povedzme o rok?

Máme interne stanovené ciele, ktoré chceme dosiahnuť. Tým dlhodobým cieľom je využiť potenciál tohto formátu a získať nových poslucháčov.

Hlavným konkurentom Melody podľa zacielenia bude Rádio Vlna prípadne verejnoprávny rozhlas? Komu by malo brať poslucháčov?

Nerobíme rozdiely, noví poslucháči rádia Melody môžu prísť odkiaľkoľvek a vždy budú vítaní.

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 4 príspevky

Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx)
Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx) 07.04.2022 00:06

Napíš podnet na protimonopolný úrad. Súhlasím s tim že to čo predvádza bauer media je na prešetrenie protimonopolnému úradu. Podlá mňa im ide o to aby obsadili všetky frekvencie a zbavili sa konkurencie a aby SRO nemohol rozširovať pokrytie svojich rádií keďže SRO I. Antala tak strašne neznáša. Ja počúvam SRO1, Reginu, rádio FM zo súkromných počúvam regionálne radia a BA The End rádio. Expres, Fuj rádio, Europu 2, Je..le-Melody atd. taký odpad nepočúvam. :)

KarolTrencin (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
KarolTrencin (neregistrovaný, 85.237.234.xxx) 05.04.2022 14:28

Protimonopolny urad na vas! To co robite cele bauer media je zlocin!

TX (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
TX (neregistrovaný, 85.237.234.xxx) 29.03.2022 18:45

funguje nejspolehlivěji. ;-)

LiborV (neregistrovaný, 78.102.219.xxx)
LiborV (neregistrovaný, 78.102.219.xxx) 29.03.2022 13:50

Změnu názvu a úpravu formátu jsem po změně majitele Rádia Jemné očekával (Pro mě bylo nejzajímější ještě na začátku s formátem soft AC). Změnu jsem však čekal až o něco později. Již ze zvukového obalu od Pure Jingl je vidět, že do změny značky investovaly mnoho peněz. Předpokládám, že veliké peníze šly i do testování hudby a přípravy hudebního formátu. Melody je nejen název rádia, ale i formátu. Jde o tu nejznámější hudbu ze 70.tých - 90tých let s velkým množstvím domácí hudby. Tento formát velmi dobře funguje v západní Evropě.

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 18.5.2022
1.
20,96%   - 0,08%
2.
19,98%   - 0,57%
3.
14,34%   - 0,62%
4.
12,88%   + 1,54%
5.
5,17%   + 0,07%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 18.5.2022
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2021 (kĺzavé dáta)
1.
16,50%   - 0,19%
2.
14,32%   - 0,04%
3.
10,30%   + 0,03%
4.
7,46%   - 0,13%
5.
6,88%   - 0,08%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2021 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
I. - III. etapa 2022
1.
34,4%   ± 0,0%
2.
25,1%   + 0,2%
3.
23,0%   ± 0,0%
4.
18,0%   - 0,1%
5.
16,5%   - 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, I.-III./2022
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
19. týždeň 2022 09.05.2022 - 15.05.2022
1.
Album
Alle Farben
Alright (Feat. Kiddo)
2.
Album
Imagine Dragons
Enemy (Feat. Jid & League Of Legends)
3.
Album
Glockenbach
Brooklyn (Feat. Clockclock)
4.
Album
Ofenbach & Ella Henderson
Hurricane
5.
Album
Camila Cabello
Bam Bam (Feat. Ed Sheeran)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over
Hosting pre vaše podnikanie. Pre vás.
×