menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rádio Piešťany: Chceme vyplniť priestor, ktorý tu je

Len na konci novembra prezentovala pred Radou pre vysielanie a retransmisiu svoj projekt lokálneho rádia pre mesto Piešťany spoločnosť Winter média. Tá vydáva dlhé roky Piešťanský týždeň a aj svoju redakciu novín chce využiť pri projekte Rádia Piešťany. Zamerané má byť na hudbu 60tych až 90tych rokov. O tom, čo prinesie nová stanica na frekvencii 90.2 MHz sme sa porozprávali s riaditeľom spoločnosti Winter média - Martinom Kovalikom.

RADIA.SK: Kedy vznikla myšlienka založiť v Piešťanoch rádio?

Martin Kovalik: Dozrievalo to pomerne dlhý čas, dá sa hovoriť nie o mesiacoch, ale skôr o rokoch. Kým sme sa totiž dostali tam, kde sme dnes, strávili sme veľa času pri záväzných aj menej záväzných diskusiách. O tom, čo spraviť preto, aby sa nám podaril historický krok - dať Piešťanom a okoliu vlastné rádio. Stretli sme sa s množstvom podnetov, ktoré nás presvedčili o tom, že môže mať šancu na úspech.

RADIA.SK: Ako dlho trvala samotná koordinácia frekvencie a prípravy projektu, kým ste sa dostali pred licenčnú radu?

Martin Kovalik: Môžem povedať, že išlo o tvrdú niekoľkomesačnú prácu. Každému z brandže je isto jasné, čo obnáša proces koordinácie, rovnako ako príprava projektu, ktorý sme chceli prepracovať do najmenšieho detailu tak, aby mal šancu na úspech. A to nielen pred licenčnou radou, ale predovšetkým u poslucháča.

RADIA.SK: Na verejnom vypočutí ste spomínali, že využijete ľudí z redakcie Piešťanského týždňa, ktorý vydávate. Vyrábať budete spoločný obsah, hľadať témy aj pre rádio, aj pre Piešťanský týždeň?

Martin Kovalik: Áno, čiastočne využijeme aj novinárov, ktorí pre nás pracujú v terajších periodikách. Ale žiaden spoločný obsah. Viete, Piešťanský týždeň, to je dlhá tradícia rešpektovaného a najčítanejšieho regionálneho periodika. Pracujú v ňom šikovní novinári a nevyužiť ich potenciál, to by bol hriech. Priestor dostanú aj noví ľudia. Píšuci redaktori však môžu pomôcť rádiu svojou investigatívou, overovaním informácií.

RADIA.SK: Teda plánujete konkurzy a hľadanie nových talentov?

Martin Kovalik: Určite áno. Rádio Piešťany chce dať šancu tým, ktorých láka rozhlasová práca. Môžeme sa však oprieť aj o ľudí s veľmi slušnými skúsenosťami s prácou pre elektronické médiá. A v neposlednom rade, v neďalekej Trnave je napríklad vysoká škola, ktorá sa venuje masmédiám.

RADIA.SK: Prečo práve hudba 60-90 rokov?

Martin Kovalik: Vyplýva to z nášho zamerania. Na najnovšie hity sú iní hráči. My sa nehanbíme za to, že chceme byť lokálnou stanicou. Skôr naopak, to je naše veľké plus. Informáciami doslova zo susednej ulice či obce chceme osloviť poslucháča každého veku. A podľa toho volíme aj hudobnú dramaturgiu.

RADIA.SK: Môžete nám priblížiť pripravovanú programovú štruktúru? Koľko hovoreného slova a spravodajstva ponúknete?

Martin Kovalik: Programové plány odrážajú charakter Rádia Piešťany ako už spomínanej lokálnej stanice. Chceme hlavne aktuálne informovať a dobre hrať. Čo sa týka spravodajských informácií, tie by mali mať takmer pätinové zastúpenie vo vysielaní. Chceme sa venovať napríklad aj osobnostiam a rodákom z nášho regiónu.

RADIA.SK: Odkiaľ budete vysielať a kedy plánujete spustiť vysielanie? Čo všetko vás v tomto období príprav čaká?

Martin Kovalik: Ak dovolíte, tu by som z pochopiteľných dôvodov  zatiaľ nešiel do prílišných podrobností. Vysielanie však chceme spustiť skôr, ako hovorí podmienka udelenej licencie. Veríme, že všetko pôjde tak dobre, aby frekvencia 90.2 MHz ožila už na jeseň budúceho roka.

RADIA.SK: Kde vidíte svoju pozíciu na miestnom trhu po etablovaní stanice a povedzme roku vysielania?

Martin Kovalik: Chceme vyplniť priestor, ktorý tu je. Ak sa nám podarí vybudovať dobre fungujúcu stanicu, ktorá zaujme obyvateľov regiónu, budeme veľmi spokojní.

RADIA.SK: Aké sú vaše ďalšie plány do budúcnosti? Dá sa predpokladať, že rozširovanie vzhľadom na lokálne zameranie zrejmé už z názvu stanice neplánujete...

Martin Kovalik: Nechceme súperiť s celoslovenskými stanicami, ale ponúknuť alternatívu. Dať poslucháčovi veľmi rýchlo to, čo mu nedá stanica vysielajúca z hlavného mesta - informácie o tom, čo má nové jeho sused, mesto či dedina, v ktorej žije. To je zmysel lokálneho rádia a dôvod prečo sme sa pustili do projektu Rádia Piešťany.

O projekte Rádia Piešťany budeme na radia.sk informovať.

pridať príspevok  Diskusia k článku: 7 príspevkov

mc (neregistrovaný, 95.102.232.xxx)
mc (neregistrovaný, 95.102.232.xxx)
10.12.2009 17:28
0
0

hadam ta nezabije ked sem hodis tri cisla - xy.z alebo ulicu

Jaro -Strekov -Šaľa (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
Jaro -Strekov -Šaľa (neregistrovaný, 213.151.217.xxx)
09.12.2009 11:34
0
0

AJ tak je to chvályhodné, ak vzniká na Slovensku lokálne rádio.Prajem nech je to dobré rádio a nech sú srádiom spokojný aj píštanci.Len sa tak trochu čudujem, prečo nie sú aj lokálky v takých mestách ako je Martin,Zvolen.Trnava ...

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
08.12.2009 17:12
0
0

A to je ten problem. Lepsie, ked sa lokalky robia bez suhlasu mesta, aby nemali zviazane ruky pri informovani o diani v meste a na radnici.

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
08.12.2009 15:51
0
0

Skoda ze nemozem verejne pisat o jednej veci, ale nie je to nic nove v PN :)

JzL (neregistrovaný, 195.91.87.xxx)
JzL (neregistrovaný, 195.91.87.xxx)
08.12.2009 15:34
0
0

pripadne neskutocne dobre.

Aktuálne články

Počúvanosť
piatok, 19.4.2024
1.
21,24%   - 0,02%
2.
18,73%   - 0,58%
3.
12,44%   + 0,52%
4.
9,01%   - 0,08%
5.
7,62%   - 0,29%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 19.4.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XII. etapa 2023 - II. etapa 2024
1.
31,3%   - 0,2%
2.
22,2%   - 0,5%
3.
21,6%   ± 0,0%
4.
17,8%   + 0,4%
5.
16,2%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
14. týždeň 2024 01.04.2024 - 07.04.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Thirty Seconds To Mars
Seasons
3.
Album
Sia
Gimme Love
4.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
5.
Album
Cyril
Stumblin' In
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over