menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Kontraverzné výpovede o predaji Fun radia

| SITA

Akcionári spoločnosti NO Publishing House, ktorí vlastnia denník Národná obroda, dnes zrejme kúpia majoritný podiel Fun Rádia. Informáciu denníka SME potvrdil námestník generálneho riaditeľa Slovenského plynárenského priemyslu Ján Kasper, ktorého manželka je jedným z akcionárov uvedenej spoločnosti. Zároveň pripustil, že jedným z akcionárov spoločnosti NO Publishing House je aj riaditeľ televízie Markíza Pavol Rusko a riaditeľ agentúry Forza Ján Kováčik. Túto informáciu Rusko poprel, ale na otázku, či stojí v pozadí obchodu, reagoval kladne a zároveň pripustil, že v rádiu bude mať vplyv. NO Publishing House chce 60-percentný podiel kúpiť od francúzskej spoločnosti, ktorá stratila záujem o podnikanie na slovenskom mediálnom trhu. Zvyšných 40 percent vlastní spoločnosť GWG, v ktorej štatutárnom orgáne figuruje aj riaditeľ Forzy Ján Kováčik. O kúpe rádia sa rokuje už niekoľko mesiacov, Francúzi si však začiatkom augusta dali podmienku, že údajných 55 miliónov, na ktorých sa s Kováčikom a Ruskom mali dohodnúť, chcú dostať „na drevo“, nie formou splátok. Podľa informácií SME práve v tomto momente do obchodu vstúpila manželka J. Kaspera. Objavili sa špekulácie, že po transakcii by sa riaditeľkou Fun Rádia mohla stať Oľga Záblacká. Speváčka a moderátorka to však pre SME komentovala slovami: „Je to fáma. S nikým som o ničom podobnom nehovorila a ani o ničom takom neuvažujem.“ Záblacká dokonca z Fun Rádia pred dvoma týždňami po ôsmich rokoch pôsobenia odišla. Na otázku, či dôvodom bolo ovládnutie Fun Rádia ľuďmi okolo Pavla Ruska, odpovedala: „Nie. Dôvodom je, že v súčasnosti nahrávam svoje CD. A začala som pociťovať, že už vzhľadom na svoj vek a cítenie chcem oslovovať inú vekovú kategóriu ľudí.“ Ambície Pavla Ruska na ovládnutie čo najširšieho mediálneho trhu sú známe už dávno. Svojho času pre Markízu uviedol, že chce „svojej dcére zanechať silné mediálne impérium“. Pre SME ešte dodal, že „keď sa niekto vyzná v mäsopriemysle, nech obchoduje s mäsom a keď sa vyzná v médiách, nech svoj talent upatňuje tam. Ja som odborník na mediálny priestor, mám výsledky a chcem mať priestor“. [SME - dam]

V ten istý deň vyšla aj takáto informácia:

Všetky informácie o tom, že francúzska spoločnosť SERC, ktorá je majoritným vlastníkom FUN Rádia, predáva svoje podiely, sú nechutnými pokusmi o destabilizáciu rádia. FUN Rádio je nielen značka, ale aj určitá pozitívna, všeobecná, slobodná a vždy nová myšlienka, uviedla dnes vo svojom stanovisku pre agentúru SITA Veronique Caret, zástupkyňa spoločnosti SERC a predsedníčka Správnej rady FUN Rádio Združenie, ktoré je prevádzkovateľom rádia. V. Caret pripustila, že firmu kontaktovalo niekoľko spoločností. Podľa jej slov tí, ktorí budú vyhlasovať, že kupujú podiely spoločnosti SERC vo FUN Rádiu, nerobia nič iné ako rozosievajú klamlivé informácie a poškodzujú značku FUN Rádia.
SERC chce ostať v slovenskom mediálnom sektore a bude chrániť "farbu a značku" svojho rádia, ktoré vlastní a za ktoré nesie zodpovednosť, uvádza sa ďalej v stanovisku.
Denník SME dnes napísal, že akcionári spoločnosti NO Publishing House, ktorí vlastnia denník Národná obroda, dnes zrejme kúpia majoritný podiel Fun Rádia. Túto informáciu denníku SME potvrdil námestník generálneho riaditeľa Slovenského plynárenského priemyslu (SPP) Ján Kasper, ktorého manželka je jedným z akcionárov uvedenej spoločnosti. Zároveň pripustil, že jedným z akcionárov spoločnosti NO Publishing House je aj riaditeľ televízie Markíza Pavol Rusko, čo však Rusko poprel. Na otázku, či stojí v pozadí obchodu však reagoval kladne a zároveň pripustil, že v rádiu bude mať vplyv. [SITA]

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 24.4.2024
1.
21,46%   + 0,29%
2.
18,45%   - 0,10%
3.
12,08%   - 0,05%
4.
9,73%   + 0,06%
5.
7,77%   - 0,03%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 24.4.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
1.
16,07%   - 0,08%
2.
14,06%   - 0,09%
3.
9,85%   + 0,31%
4.
8,52%   + 0,30%
5.
7,62%   - 0,40%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2023 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
XII. etapa 2023 - II. etapa 2024
1.
31,3%   - 0,2%
2.
22,2%   - 0,5%
3.
21,6%   ± 0,0%
4.
17,8%   + 0,4%
5.
16,2%   - 0,2%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, XII.-II./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
16. týždeň 2024 15.04.2024 - 21.04.2024
1.
Album
Dua Lipa
Houdini
2.
Album
Cyril
Stumblin' In
3.
Album
Sia
Gimme Love
4.
Album
Ofenbach
Overdrive Ft. Norma Jean Martine
5.
Album
Kygo Ft. Ava Max
Whatever
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over