MEDIAN SK
radia.sk menu
vyhľadávanie

RADIA.SK Google

Inzerujte na RADIA.SK
RADIA.SK na Facebooku RADIA.SK na Twitteri RADIA.SK na Google+
Ikonka RADIA.SK
na vašu webstránku:
RADIA.SK - slovenský FM éter online
SITA
SLEX99 - Online verzia krátkeho slovníka SJ
ATLANTIS WEBHOSTING - Dôverujte najlepším!
mediálne.sk - vedieť vidieť
FitWAY
Profivodic.sk - stránka profesionálov za volantom

Diskusia k téme:

Čo je legálne a čo je pirátske?

26 príspevkov
@PALO
12.02.2012 18:01, biscuit [ip-109-80-204-88.o2isp.cz]
No ved EU povodne vznikla len kvoli volnemu obchodu a volnej pracovnej sile. To, ze behom niekolkych rokov sa z toho stal byrokraticky superstat, ktory nariaduje vsetko od povoleneho zdvihu u radii az po zakrivenie bananu je uz ta odvratena stranka.
@PALO
12.02.2012 15:09, Peter_CA [adsl-dyn-170.95-102-210.t-com.sk]
Aby sa EÚ starala o záujmy bežných obyvateľov - to by si chcel príliš. Napr. som na jeseň sledoval v Test magazíne cyklus reportáží o kvalite potravín v rôznych krajinách EÚ a došla reč aj na to, že nadnárodné koncerny vozia na východ pod známymi značkami väčšinou výrobky 2. (3.) kategórie kvality (a ani sa tým netaja - viď rozprávky o regionálnych chutiach). A hádaj, kto sa ich najhlasnejšie zastal - komisár EK pre ochranu spotrebiteľa. Podľa neho je v poriadku, ak má výrobok rovnakej značky iné zloženie a inú (=nižšiu) kvalitu, stačí, že to výrobca uvedie na obale.
@biscuit
12.02.2012 13:18, PALO [adsl-dyn-183.95-102-233.t-com.sk]
predstavujem si jednoducho....no, ale potom ta Unia je na prd...na jednej strane, chú zjednocovať legislatívu, nariadenia atd...ale ked chces nieco kupit, tak uz bude zalezat, kde sa kupit bude dat a kde nie. Bud vsetko alebo nic, nielen to, co sa niektorym skupinam uzda za vhodne. Potom treba vsetko nechat na kazdej krajine zvlast....a mat spolocne len nejake zakladne veci.
-jo, ja by som tiez nemal nic proti ACTA , mne vadi len ta pripadna kontrola.Samo, ze tvrdia, ak nemas nic nacierno, tak sa nemas coho obavat, ale ide o sukromie. A niektori by to riadne zneuzivali.
@LuboTs
11.02.2012 15:55, biscuit [gprs11.vodafone.cz]
Nie, veci zakupene cez iTunes idu vyhradne na Apple zariadeniach, prip. aj na PC s Win, pokial tam mas samozrejme nainstalovane iTunes. Ako je to s Amazonom neviem, ten som zatial nepouzil.
@SUDi
11.02.2012 15:51, biscuit [gprs11.vodafone.cz]
Mal som na mysli klasicke sledovanie filmov v kine a predaj klasickych DVD ci inych nosicov, tam je pokles extremny dokonca aj u nas prave vdaka rapidshare etc... Ako je to v pripade PM a jeho vyrobkov, netusim, nefajcim a cigarety by som najradsej zakazal uplne. A este 1 podstatna vec, tym ustupom nizsie spominanych nemyslim ten nas slovensky pidi-absurdistan, ale globalnu vyspelu ekonomiku hlavne USA a EU. U nas je skorumpovane vsetko a este sme aj statisticky bezvyznamny trh :)
...
11.02.2012 13:48, LuboTS [z46-10.opera-mini.net]
Amazon a mp3 z neho už ide aj na Slovensku? A ešte ma zaujíma či hudbu kúpenú v iTunes dostanem na USB kľúč a do akéhokoľvek zariadenia, napríklad do môjho mobilu, alebo len do zariadení od Jablka.
@biscuit
11.02.2012 12:30, SUDi [dial-95-105-151-138-orange.orange.sk]
ak som dal zle priklady tak nehnevaj sa ale asi nemas vobec sajnu co rozpravas. Co sa tyka tabakoveho odvetia zrejme nesi v obraze a ani nemas predstavu ako PhillipMorris vdaka lobbingu u nasich politikov (np. zasponzoroval vozidla celej colnej sprave, vsak zisti si sam ake podmienky musi splnit akakolvek konkurencna firma aby mohla vobec zacat vyrabat cigarety na SK, momentalne je to priam nemozne po tom ako sa sprisnili zakony po zmenach presadenych ludmi PM) nedosiahol by tu trhovu poziciu aku ma teraz. A to sa dialo pred niekolkymi rokmi, este ked tendencia spotreby cigariet nebola vyrazne klesajuca. Ak podla Teba je na ustupe aj zaujem ludi pozerat filmy tak potom prepac, ale asi zijes v inom svete ako ja :) ACTA je prave o tom, obrovske korporacie a spolocnosti diktuju ceny a stanovia zakony a chamtivi politici ich v tom este podporuju.
@PALO
10.02.2012 23:48, biscuit [ip-109-80-204-88.o2isp.cz]
No ved dufam, ze tie sporne ustanovenia, typu prezerania osobnych mobilov a notebookov z toho vypadnu a bude snad po probleme.
No a s tym EU trhom si to predstavujes az moc jednoducho. Ked vydavatelstvo alebo samotny autor nechce, aby jeho nahravky boli publikovane napr. mimo uzemie UK, nic s tym neurobis, je to jeho rozhodnutie.
@SUDi
10.02.2012 23:43, biscuit [ip-109-80-204-88.o2isp.cz]
Davas velmi zle priklady. To, co spominas, su vsetko odvetvia, ktore su prave na ustupe ( v pripade fajcenia chvalabohu ), preto sa nechavaju skupovat tymi vacsimi, lebo inak by neprezili. Porovnaj to, aka je konkurencia v segmente mobilov, tabletov a inych elektronickych zariadeni. To iste, dalsie trendy napr. v stravovani. V Plzni je teraz X Sushi restauraci. No a klasicky hudobny a filmovy priemysel je na ustupe prave kvoli novym trendom v hudbe, vid iTunes, Amazon, "radia on demand" typu last.fm Niektore odvetvia uz tak nelakaju ako v minulosti, to je ten vyvoj trhu. O co je zaujem, tam konkurencia je, kde zaujem klesa, sa zmensuje aj konkurencia.
@biscuit
09.02.2012 11:33, PALO [deibp9eh1--blueice4n0.emea.ibm.com]
zle si ma asi pochopil.....tu nejde o to kto koho sleduje, lebo je jasne ze sa vsetko sledovat neda..ale si predstav, ze budes nejako verejne cinny ci budes niekomu nepohodlny a sup-ideme ta sledovat,takze aj bezny slusny obcan to riesit bude musiet ci chce alkebo nie.Takze o ziadne konspiracie vobec nejde.Ak by ti mohli hocikedy skontrolovat telefon ci mp# prehravac a hlavne zarazajuce je, ze by malo byt nelegalne si urobit kopiu pre vlastnu potrebu z nosica, ktory si si legalne kupil.Na taku chatu brat original je niekedy riziko..hlavne ak mas male deti.
Pod pojmom "nenazrane" vydavatelstva som skor mal na mysli, ze nie vzdy vsetko co sa vyda npr. v UK ci Nemcku je k dostaniu aj u nas.Pritom v ramci EU by mal mat kazdy z nas rovnaky pristup ku vsetkym takymto zalezitostiam.Aj o tom ta Unia je resp. by mala byt. A v mnohych pripadoch CDcko v UK ci D resp. A je lacjesie ako u nas, aj pri nizsej kupyschopnosti obyvatelstva/A nakoniec ti "nenazrati" masiari atd..to uz zaivaju na vlastnej kozi..kedze ludia uptrednostnia konkurenciu.
-konieckoncov ak bby to aj preslo, tak je otazkou casu ze sa opat nieco vynajde.
@biscuit
09.02.2012 09:10, SUDi [dial-95-105-151-138-orange.orange.sk]
Nie-e, nenazrate vydavatelstva myslim tie, ktore dnes drzia v rukach vacsinu trhu v danej oblasti, ktore vdaka svojej moci stanovia ceny pravne regulacie, np. ukaz mi konkurenciu pre Hollywood - zeby Bollywood? :) alebo cesky filmovy priemysel? Ak si fajciar, zamysli sa kedy si na posledy fajcil cigaretu od ineho vyrobcu ako PhilipMorris, ktory mimochodom znicil vsetku konkurenciu a zmonopolizoval trh v celej strednej Europe (tyka sa to aj SK, CZ a PL) a nie len v tejto casti sveta. Aj o tom su tie protesty (mladych) ludi po celom svete, dnesny kapitalizmus uz ne je ten isty system co bol po 2 svetovej vojne, proste privela mocy a financneho kapitalu sa nahromazdilo v rukach jednotlivcov a jednotlivych obrovskych korporacii.
@PALO
09.02.2012 00:02, biscuit [ip-109-80-204-88.o2isp.cz]
Myslim, ze bezny slusny obcan nemusi riesit, ci ho niekto sleduje alebo nie. Pokial nema co skryvat... a pochybujem, ze budu kontrolovat kazdeho jedineho cloviecika na planete, to je nemozne :)
Skor rozni konspiratori s ich nahlavu postavenymi teoriami sa v tejto problematike vyzivaju :)
Inak tiez by som meral slova typu "nenazrane" vydavatelstva. To mozeme potom hovorit aj o nenazranych pekaroch, masiaroch atd...
@Sudi
08.02.2012 22:36, PALO [bband-dyn145.95-103-124.t-com.sk]
presne tak. Keby sa jednalo len o sťahovanie hudby či filmov a všeobecne o značkových veciach, aby sa nefalšovali- tak som za všetkými desiatimi. Tu však ide práve o nenažranosť vydavateľstiev a tzv. "star"/ale aj to by som akosi prežral/ no najviac ma štve túžba niektorých politikov o totálnu resp. čo najväčšiu kontrolu obyvateľstva...preto by som uvítal aby sa to ešte riadne doriešilo
konecne mudra rec
08.02.2012 21:34, SUDi [dial-95-105-151-138-orange.orange.sk]
uplne suhlasim s nazormi ivana. Najviac kricia ti ktory doteraz web pouzivali hlavne na stahovanie vo velkom hudby a filmov bez ohladu na zakony. Ludia za posledne roky si zvykli ze na webe vsetko je spristupnene zadarmo a stacilo iba vediet kde hladat. Zrazu ked postupne zacalo sa obmedzovat tieto zdroje niektori sa buria ako ze vraj sa im zamedzuje slobodu. Smerovalo to k totalnej anarchie, dalo sa cakat ze narodi sa nieco take ako ACTA. Na druhej strane beriem aj to ze za tymto zakonom stoja nenazrate vydavatelstva, celebrity ktore nevedia prezit jediny mesiac za skromnych par tisiciek eur, prsty vtom maju takiez politici ktory snivaju o uplnej kontrole obcanov. Takze je to tazky oriesok...
@PALO
08.02.2012 20:28, biscuit [gprs11.vodafone.cz]
Len taky maly dodatok, ACTA nie je len o hudbe, ale napr. aj o pancovanom znackovom obleceni, liekoch a dalsich veciach...
mnoooo...
07.02.2012 15:35, PALO [deibp9eh1--blueice4n0.emea.ibm.com]
;na jednej strane by vraj kopia kupeneho diela namala byt porusenim, na strane druhej vraj ano...tazko sa z toho vysomarit.Kupim si npr.CD ci DVD a ak pojdem na chatu, tak by som si poriadil kopie pre vlastnu potrebu.resp.ked su male deti, ktore by mohli oroginal ponicit.
-v mnohych pripadoch ide aj o to, ze mnohi si stahuju len hudbu ci diela, ktore nie su u nas dostupne...v tomto je tiez bordel. lebo ak je to dostupne v jednej krajine EU, tak by to malo byt dostupne v celej EU.Vsetko sa tlaci do Bruselu, ale na zakaznika-konzumenta sa uz nehladi.Len co im pasuje. A hlavne, trena kvalifikovaneho a dobreho prekladatela, ktiry by cely dokumnet prelozil a potom sa moze diskutovat. Momentalne mi to len pripada ako akcia nenazratych umelcov. Vsetko treba jasne a zrozumitelne definovat a hlavne zabezpecit legalnu dostupnost jednotlivych zalezitosti v ramci EU.
legalne nelegalne
06.02.2012 20:45, ivan [chello085216176019.chello.sk]
ani raz. pouzivam itunes, amazon...
@Ivan
06.02.2012 19:12, k [bband-dyn245.178-40-178.t-com.sk]
Mňa by len zaujímalo že koľko krát si ty sťahoval z podobných serverov, keď sa tu tak oháňaš zákonmi?...
legalne a nelegalne pre vsetkych dole
06.02.2012 13:16, ivan [188-167-62-103.dynamic.chello.sk]
Treba si hned na uvod uzrejmit co tym autorsky zakon myslel, ked bol schvaleny pred davnymi rokmi. V tom obdobi kralovali LP platne a zacinali sa objavovat prve magnetofony. Takze formulacia v aut. zakone umoznovala tomu, kdo si uz raz kupil platnu si urobit kopiu pre vlastnu potrebu zo zdroja, za ktory uz raz zaplatil. Teda z legalneho zdroja. To co sa dnes deje je cista anarchia a odvolavat sa na autorsky zakon v situaciach, kde sa za obsah neplati autorovi je scestne. Takze spocitane, vsetko co sa deje na serveroch Rapid, Uloz to, torentoch atd. je nelegalne akokolvek prekrucate autorsky zakon vo svoj prospech. Legalne je to kupit na Itunes, Amazon, zaplatit za to a potom si to pre vlastnu potrebu dat do PC, mobilu, tabletu atd. Vsetko ostatne je NELEGALNE!!!!! Teraz sa vsade ohana slovom SLOBODA a SLOBODNY INTERNET , ale sloboda neznamena KRADNUT. Podla tejto teorie ak vam niekdo ukradol auto s pred domu ho vlastne neukradol len ho s vami sharuje pretoze bolo volne zaparkovane pred domom a on ma zariadenie/moznosti si ho bez vasich klucov aj odniest. Podobne ak si bude niekdo s Vami sharovat vas ukradnuty mobil, alebo byt. Tym, ze neziskal VAS suhlas ako MAJITELA/AUTORA sa vsak z neho stava ZLODEJ podla nasich zakonov. Ak vy ziskavate akykolvek autorsky obsah bez suhlasu autora ste rovnaky ZLODEJ. Nech je ulozeny kdekolvek na internete.
Myslim, ze celkom neplati
06.02.2012 12:39, Robert [chello085216245178.chello.sk]
ze co nie je legalne, to je piratske, a naopak. Ak si spravne pamatam, definovane je to nasledovne:

legalne: stahovanie a vytvaranie kopii pre svoju vlastnu potrebu
piratske: sirenie cudzich veci za uplatu

Stahovanie z rapidshare a podobnych sluzieb je teda legalne (ale nie je legalne tam tan obsah umiestnit).

Stahovanie z torrentov nie je legalne, pokial si stahovac nenastavi svojho klienta tak, ze nic neposiela ostatnym leecherom (ak sa to vobec da).
   1  2  
RADIA.SK neručí a nenesie zodpovednosť za obsah diskusných príspevkov, diskusie nemoderuje ani nerediguje. Diskusné príspevky vyjadrujú názor ich autorov. RADIA.SK si vyhradzuje právo odstrániť celé príspevky alebo časti diskusných príspevkov, a to najmä také, ktoré odporujú dobrým mravom, porušujú platné zákony SR (napr. obsahujú vulgárne výrazy, rasistické, xenofóbne či šovinistické narážky), poškodzujú dobré meno RADIA.SK alebo obsahujú reklamu.
rádiá

Základné informácie
o slovenských rádiách:

on air
Springfield Dusty
In Private
najčítanejšie články za posledný mesiac
anketa

Okrem klasického FM vysielania počúvam rádiá aj:

cez internet
73 %

cez satelit
4 %

cez internet aj satelit
9 %

len FM vysielanie
13 %

Celkom hlasov:  7775

Aukro.sk