MEDIAN SK
radia.sk menu
vyhľadávanie

RADIA.SK Google

Inzerujte na RADIA.SK
RADIA.SK na Facebooku RADIA.SK na Twitteri RADIA.SK na Google+
Ikonka RADIA.SK
na vašu webstránku:
RADIA.SK - slovenský FM éter online
SITA
SLEX99 - Online verzia krátkeho slovníka SJ
ATLANTIS WEBHOSTING - Dôverujte najlepším!
troky.sk | webdesign for everyone
mediálne.sk - vedieť vidieť
Profivodic.sk - stránka profesionálov za volantom

Diskusia k článku:

Fun Rádio sa novou kampaňou pustilo do Expresu

82 príspevkov
Regionálne rádiá
24.04.2010 14:32, Julo [bband-dyn34.178-40-116.t-com.sk]
@Laco - Licenčná rada nelikviduje regionálne rádiá, tie sa likvidujú samé. Nezarobia na seba. Si zober, že mesačná prevádzka NR 95,2 MHz / 10 kW odhadujem že môže byť tak cca 7-10 tis €. No ako má malá regionálka, ktorá mesačne zinkasuje sotva 3000 € aj to iba ak z Radionet-u, uživiť takúto frekvenciu? Dobre, je tu zopár malých lokálnych rádií - Yes, Wow, L-Radio, Frontinus, Rádio Prešov, Rádio Košice, ale ako žijú? Dostávajú ich zamestnanci a spolupracovníci vôbec nejaké peniaze? No tak teraz si dajme otázku - dá sa a oplatí sa a má význam trebárs v 30-tisícovom Lučenci robiť malé lokálne rádio? Ja osobne som názoru, že teoreticky áno: Skoordinovať malú 200 W frekvenciu (neni problém), a postaviť malý vysielač aj s veľmi sparťanskou technikou dokopy za cca 10-15 tis €. Prevádzkovať to ako samohrajku. A zohnať na externú spoluprácu dva hlasy - jeden hlas by bol na nahrávanie lokálnych správ a jeden na čítané reklamy. A nič iné, iba hudba. Mesačné náklady odhadujem na cca 3000 €. Hovorím teoreticky. Či by to fungovalo aj prakticky, to nemám zaručené, preto nemám odvahu do takéhoto niečoho sa pustiť.
SK Rádiá
19.04.2010 16:57, Laco [dup-dyn36.87-197-161.t-com.sk]
Otázkou je, kam by Adela a Sajfa mohli odísť. Napadli ma dve mená: Expres a E2. Expres má silnú rannú show a nemyslím si, že A&S by zapadli do formátu Expresu. A E2 - pokiaľ sa nezobudia a nezačnú na sebe pracovať, A&S tam nikdy nevkročia...
Okrem toho, odchod tejto dvojice z FUNka by toto rádio položil...



Ale, skúsil som si predstaviť Adelu v rádiu Lumen. To by ľudia moji bola veľká sranda :-()
@biscuit
19.04.2010 15:15, hemendex [adsl-dyn170.95-103-89.t-com.sk]
No ja som hemendexoval uz v nebohom radiu Family, kde som sa chlapcom furt pchal za mixpult, az ma stade jeden velmi neprijemny pan Jan vyrazil, co bolo dost pochopitelne, kedze som tam nebol zamestnany :) Ale prapovodne ta prezyvka vznikla presne v tom roku ’93, kedy teda aj Radio Family a ja v ramci svojej adolescentnej infantility som sa potreboval odlisit od ostatnych Martinov tymto vysokointelektualnym pseudonymom :) A kedze som sa vtedy denne pchal hemendexami (skrz co mam teraz pravidelne v lekarskej sprave zaskrtnute policko - zvyseny cholesterol), nenapadlo ma nic poetickejsie :)
No ja som celkom rad, ze som nakoniec nesiel do vysielania, pretoze ja som akoze velmi zhovorcivy v anonymnej tajomnosti diskusnych prispevkov, ale zaroven obrovitansky tremista :)
A vlastne radio uz mam niekolko rokov, aj ked teda dosah je len do vzdialenosti reprakovych kablov :)))
@hemendex
19.04.2010 14:29, biscuit [ip-89-103-254-142.karneval.cz]
No vidis, ked uz sme pri tom, odkial mas vlastne ten nick, pretoze sii pamatam, ze si pod nim vystupoval uz davnejsie a ovela skor, nez X spustilo tu ich "pseudo-rannu show" pod tymto nazvom :)
Skoda, ze ten vstup s Tebou nakoniec nenahrali, mohol si uz byt slavny a trebars si zalozit vlastne radio :)
ranna show
19.04.2010 14:24, hemendex [adsl-dyn170.95-103-89.t-com.sk]
Tiez si nemyslim, ze A+S niekedy prejdu ku konkurencii, hoci by to urcite ozivilo vysielanie ktorehokolvek radia, ale myslim si, ze toto je skutocne dost nerealne. Myslim, ze okrem platoveho ohodnotenia ich tam drzi aj nejaky ten lokalpatriotizmus a co je najpodstatnejsie, nepoznam na Slovensku radio, ktore by ich dokazalo cimkolvek zlakat. Mozno STV so svojim rannym magazinom :))))
Dramaturgie rannych vysielani su "omantinelovane" viac, nez by sa mohlo zdat. Netusim ako je to vo Fun Radiu, ale v Exprese maju na ranne vysielanie cely tim ludi, ktori sa staraju o jeho scenar. Tiez som si dlho myslel, ze to vsetko pripravuju Dodo a Noro, ale ked mi raz zavolali z Expresu nejaki programovi manazeri s ponukou o zivy vstup (slo o to, ze mam domenu identicku s nazvom rannej relacie a dost casto mi chodia maily adresovane do hemendexu - len s prehodenymi nazvami pred a za zavinacom), tak sa mi ozvali asi traja nezavisli ludia, ze kedy mi zavolaju, co sa ma budu pytat a co mozem a co nemozem spomenut :) Az to bolo smiesne, lebo tesne pred vstupom mi volali asi 3-krat a asi minutu pred vstupom do vysielania - kedy som uz drkotal nervozne zubami s vidinou medialneho hviezdenia - mi zavolali, ze im to zatrhol programovy riaditel a nic sa nekona :)))) Takze tu aspon vidno, ako vazne sa v niektorych radia beru tieto prime-time relacie :) Ktovie, kolko ludi obskakuje vysielaci tim Adela+Sajfa a zhana im temy do Rannej show...
Riso, myslim, ze po hypotetickom odchode A+S z Funka by rano mohli aspon na cas zastresit Junior+Marcel (dobre si spominam?) a popoludnie by zase vyplnil kolovratok empétrojek. Alebo by preplatili z Vivy Alexandra Stefucu :)
RE:
19.04.2010 13:55, biscuit [ip-89-103-254-142.karneval.cz]
Laco:100% suhlas, konecne nejaky dalsi nazor pragmatika, uz som sa bal, ze tu ostanem jediny :)
Hemendex: Jasne, ze mantinely su, Ranna show je ich strategickym programovym prvkom, preto je produkcne dopredu velmi precizne pripravena, pretoze akykolvek aj drobny exces A+S by im mohol naburat renome... S vyberom hosti je to zlozite, nie kazdy je vtipny ako Lasica alebo Meky Zbirka ( ktoreho "helium" asi zostane dlho neprekonane). Myslim, ze priestor dostavaju zaujimavi hostia a nie kazdy z nich ale dokaze zaujat ludi pocuvajucich radio, je to vzdy subjektivny pocit. No a k odchodu A+S ku konkurencii-to je asi taka pravdepodobnost ako Koniec sveta v r. 2012 :-D
Riso: Z coho by ich E2 prosimta zaplatila? :) Ked nema ani na to, aby si dala vypracovat profi mapping study, dala vyskolit moderatorov profesionalom (skolil ich Boucek, ktory sam by potreboval aspon rok skolenia) a nechala si urobit kampan slovenskou agenturou, ktora dokaze lepsie odhadnut slovensku mentalitu. Plat pre A+S by asi zruinoval ich rocny rozpocet :-D
Re: hemendex
19.04.2010 08:55, Rišo [icm218138-orange.orange.sk]
Načrtol si zaujímavú možnosť, ktorá podľa mňa nemusí byť až taká nereálna ako sa na prvý pohľad zdá a to prechod Adely so Sajfom a ich Rannej show ku konkurencii. Myslím, že by sme našli minimálne jednu stanicu ktorá by ich brala všetkými desiatimi (myslím tým Europu 2 ktorých ráno je momentálne skutočná bieda) nastáva však otázka - a pre Fun podľa mňa jedna obrovská dilema - koho by postavili ráno namiesto nich. Ako náhle by sa toto stalo realitou, Fun by podľa mňa okamžite padlo v počúvanosti na nízke čísla a mohli by sa rozlúčiť s pozíciou trhovej trojky. Iste, mohli by siahnuť po svojom bývalom kolegovi Slavovi Jurkovi ktorý bol veľkodušne vyhodený z bývalého Rádia Okey keď sa vo veľkom naberali ,,talenty" z regionálnych staníc do Europy 2 (podľa mňa aspoň jeho tam mohli nechať) ale to by im zrejme veľa poslucháčov neudržalo. Ale nemyslím si, že Adela by toto FUNRADIU urobila, keďže práve oni boli tý ktorý ju objavili a postavili na nohy.
...
18.04.2010 23:53, hemendex [213.151.234.238]
Adela so Sajfom su jednoznacne lidri moderatorskych dvojic na Slovensku a na tom sa urcite zhodneme vsetci. Pravda je ale taka, ze mnohym z nas uz lezu na nervy. Nemyslim si ale, ze je to prave ich opocuvanostou, resp. dochadzanim napadov, tych maju urcite dost, ale zrejme su vytvorene v radiu mantinely, ktore nemozu prekrocit. Vsimol som si ich debaty mimo eter, ked ich teda este brali ranne kamery TV JOJ a mnohokrat som sa na nich pobavil lepsie ako ked sa pustilo vysielanie. Oni dvaja maju neskutocny potencial, len... tiez ich podla mna nenadchyna playlist FR alebo tie nezmyselne ranne horoskopy, ci hostia, ktori uspavaju posluchacov... Neviem ci su priamo oni autori tych rannych receptarov, ale tie maju podla mna prudko kvalitnu uroven :) Mozno by prave pomohlo, keby tu rannu show nieze ukoncili, ale moderovali v inom radiu, ale to by uz Fun radio stratilo aj ten posledny zbytok zabavy, ktoru si vtislo do svojich sloganov.

Laco, vo vsetkych Tebou spominanych mestach radia boli alebo su. Zial, nech uz boli priciny krachu akekolvek, vacsina tychto miest uz nema vlastne stanice, len vysielace "silnych hracov". Spomenme si na trnavske Radio T, neskor Forte, Nitrianske dve radia - Radio Nitra a N-radio, Presovsky Flash, Popradske Radio Tatry (prva Europa 2 na Slovensku), ci trencianske Radio HIT, resp. Radio DUHA. Vsetko kvalitne radia, pri ktorych nikoho ani len nenapadlo, ze padnu na hubu... Rovnako ako bratislavsky RAGTIME, alebo oldies RMC radio. Kazde malo svoj styl i posluchacov a predsa neprezili. Dnes funguju len tie, ktore sa drzia silnych prieskumov a stoji za nimi silny marketing a know-how uspesnych zahranicnych spolocnosti. Posluchac je nekonkretne cislo v marketingovom plane a vysielanie plne automatizovane a predlinkovane. Ale uspesne a to je jedine co ich zaujima. Ja som tento vikend slovenske radio nenaladil ani raz a priznavam, ze uz ma ani nezaujima, co vysielaju. Nastastie existuje iks plnohodnotnych alternativ, bez toho stereotypneho kolotoca tej istej hudby a tych istych kecov. Len mi je skutocne luto za tymi davnymi casmi, kedy bolo v rozhlasovych studiach tak veselo, ze az CDcka v mechanikach preskakovali a posluchaci mali zodrate prsty od vytacania cisla do studia, aby vyhrali obycajnu nalepku alebo venovali skladbu na zelanie...
Fun a Expres
18.04.2010 20:38, Laco [dup-dyn197.87-197-161.t-com.sk]
Treba napísať, že na Slovensku máme len dve a pol rádia, ktoré sa snažia, aby boli najlepší. Fun, Expres a Jemné Melódie. Zvyšok je odpad...
Tiež som vyrastal na Fun Rádiu a tiež som ho považoval za najlepšie rádio na Slovensku. Treba však povedať, že pre majiteľov je v prvom rade najdôležitejší zisk, ktorý sa nedá dosiahnuť bez vysokej počúvanosti. A aj keď všetci budeme nadávať na playlisty alebo rotácie, jednoducho je fakt, že bez profesionálneho programingu a riadenia v dnešnej dobe rádio nebude dobrým rádiom...
Na druhej strane, čo si ešte môže človek na Slovensku naladiť? V podstate nič.
Viva - dosť zaostalé rádio - bez jasnej koncepcie, bez marketingu, (takmer) bez peňazí - je zázrak, že ho ešte niekto počúva. Ak chcem počúvať "staršiu" hudbu, radšej si cez satelit naladím nemecké RTL Rádio...
Európa2 - koncept mechanicky okopírovaný z Česka - bez lokalizácie na slovenské podmienky, biedny marketing, biedni moderátori - je len otázkou času, kedy Lagardére začne hľadať iný formát, alebo ho predajú ďalej...
Hey! - slovenská a česká hudba - keby som nechodil na mediálne servery, ani by som nevedel, že takéto rádio funguje. Neviem z čoho je financované, ale o jeho budúcnosti mám tiež pochybnosti.
Situácia v BA je absolútne katastrofálna - sme jediné hlavné mesto v Európe bez vlastného normálneho metropolitného rádia. A ak niekto napíše: "Veď my tu máme SiTy alebo Rádio Metropola", tak sa mu vysmejem, pretože to je niečo na úrovni dedinského rozhlasu (už chýba len uvádzacia zvučka - "Pozor, pozor - vysielame miestne správy!.Vážení spoluobčania. Dnes o desiatej budú pred obecným úradom predávať sliepky a husi...) Pôsobia tam hlavne moderátori, ktorí boli vykopnutí zo všetkých "veľkých" rádií na Slovensku a tak si založili vlastné a prieviedli aj niekoľko rodinných príslušníkov a kamarátov...

Bohužiaľ Rada nám systematicky likviduje regionálne rádiá a kmitočty radšej prideľuje veľkým hráčom, aby ani náhodou nemohli vzniknúť regionálne rádiá - nič v Nitre, nič v Trnave, nič v Trenčíne, nič v Poprade, nič v Prešove. Na druhej strane vznikajú čudné projekty ako rádio One, ktoré získava kmitočty takmer na celom Slovensku - pretože nechápem, prečo lokálne rádio pre okolie Banskej Bystrice a Zvolena vysiela v Nitre, Zlatých Moravciach, Lučenci alebo Liptovskom Mikuláši. Rovnako ako nechápem, prečo má Hit FM vysielať v Trnave alebo v Martine...
@Riso
18.04.2010 12:50, biscuit [ip-89-103-254-142.karneval.cz]
Ako to snad nemyslis vazne, ze to mala moderovat Dadikova, je sice pravda, ze ta ma z E2 ako 1 z mala sancu sa este vypracovat vyssie ( spolu este s Marcom a Oliverom, ten zvysok su moderatori bez talentu a perspektivy), ale nechat ju moderovat Miss? Na to holka este ani zdaleka nema, takisto aj tvoje prirovnanie, ze ti pripomina Adelu z jej zaciatkov nie je na mieste. Adela bola uz od zaciatku na vysokej urovni a bola jasne, ze to dotiahne aj do telky. Navyse nezabudaj, ze Adela je zamestnana v Markize, takze Markiza ju moze dat moderovat program, ktory moze sponzorovat kludne aj X. E2 bola medialnym partnerom len preto, ze Miss organizuje Forza, ktora ma v E2 stale minoritny podiel...
Re: Peter Kotrcka
18.04.2010 09:57, Rišo [icm218135-orange.orange.sk]
Peter, vystihol si to a súhlasím s tebou, že kam sa len pozrieš, vidíš Adelu. Nehovorím že je to zlá moderátorka to určite nie, ale myslím si, že už na ňu vsádzajú priveľa, ako Funrádio (dobre tak povedzme že tý na nej stavajú celé ráno viď Hemendex, tam sú chlapci tiež už pár rokov, ale pri nich nemám pocit že by im dochádzal dych, kdežto pri Adele so Sajfom často ten dojem mám) tak i Markíza, stačilo mi vidieť úvod poslednej MISS a mal som dosť keď som ju tam uvidel. Nemal by som proti tomu nič kebyže mediálnym partnerom je Funrádio, ale tým partnerom bola Europa 2, tak pýtam sa prečo to nedali odmoderovať niekomu z Europy? Myslím si že by absolútne nič nepokazili keby tam postavili Dadíkovú ktorá je nespútaný živel a podľa mňa vychádzajúca moderátorská hviezda. Jej MaXXimum muziky (12 - 15) mi pripadá ako niekdajší FREE TIME, keď boli Adela so Sajfom v pozícii začínajúcich hviezd a bola jedna radosť ich počúvať. Bolo to spontánne vtipné nie silené ako je tomu teraz. Ale dobre, radšej sa nejdem vrtať opäť v minulosti, aby som náhodou niekomu nezdvihol adrenalín... A po ďalšie, tá Ranná show sa mi zdá zbytočne dlhá ale to je podľa mňa problém i Europy 2, ktorá tam navyše nemá Boh vie aké moderátorske obsadenie. A posledné čo by som rád povedal je, že áno, Adela so Sajfom sú moderátorské talenty, o tom zjavne nik nepochybuje, ale lepšie im to podľa mňa ide osobitne...
@Peter Kotrcka
17.04.2010 14:32, biscuit [ip-89-103-254-142.karneval.cz]
Kazda minca ma 2 strany. Ano suhlas, Slovensko je naozaj "preadelizovane". Na 1 strane je to pre Fun obrovska vyhoda, lebo Adela pritahuje pozornost a nie je ziadnym tajomstvom, ze dost ludi si cestu k FR naslo prave cez osobu Adely v televizii. Ale na 2.strane aj obrovsky problem, pokial sa rozhodne Adela dat si pauzu alebo skoncit... Kazdopadne, zatial su A+S hlavnymi moderatorskymi tahunmi FR a pokial robia nadpriemerne cisla, tak urcite ich vo vysielani nechaju v takomto zlozeni a nic menit nebudu. Samozrejme, v pripade, ze sa "vystrielaju" vyvstava otazka, kym ich radio nahradi... Tam to vidim na dost velky problem...
@biscuit
17.04.2010 12:53, Peter Kotrčka [178.41.9.131]
dovolim si nesuhlasit.

1. slovensko je preadelizovane. pozriem tu - adela. pozriem tam - adela. otvorim chladnicku - lovecka salama - nastasie, lebo keby aj tam bola adela, tak drzim hladovku (co ona zrejme drzi)

2. odhliadnuc od bodu 1, nevidim nic prevratne na tej ich rannej show. mozno uz aj obaja citia, ze vyhorievaju. isteze, nejdem vobec diskutovat, ci a+s su talentovani a vtipni moderatori - to jednoducho su. no niekedy to nestaci - zvlast, ak nieco robia denne a dlhodobo. opozera (opocuva) sa to a treba zmenu. nie zo srandy sa hovori, ze je skoncit trba v najlepsom - myslim, ze doba nastala, aspon doba na nejaku zmenu.
@Riso
16.04.2010 18:50, biscuit [ip-89-103-254-142.karneval.cz]
Doprava aspon zatial urcite nebude 24/7. Obmedzili ju prave na zaklade prieskumu... Doprava nie je pre Fun prioritou, je to len doplnkova sluzba.
Inak Hemenedex rozhodne nie je to, co drzi pre X vysoke cisla. A+S su v pocuvanosti len v tesnom zavese. Ked to porovnam s absolutnymi cislami, tak Fun ich ma vysoke hlavne kvoli Rannej show a je dost mozne, ze A+S to na najpocuvanejsie ranne vysielanie na Slovensku casom v pohode dotiahnu :)
Pre biscuita
16.04.2010 15:38, Rišo [icm218129-orange.orange.sk]
Zdravím ťa, keď už si spomínal že poznáš vedenie FUNRADIA, chcel by som sa ťa opýtať, či náhodou neplánujú predlžiť dopravný servis na formát 24/7, ak si dobre pamätám tak bolo obdobie kedy takto dopravný servis u nich fungoval a myslím si, že návrat k takémuto formátu vysielania dopravného servisu by im neuškodilo, skôr naopak. Stále totiž zastávam názor, že Expres drží na špičke prieskumov vďaka silnej rannej show (povedzme si otvorene, nemyslím si, že Adela so Sajfom niekedy dobehnú fantasticky fungujúci Hemendex) a dopravnému servisu. Mimochodom, páči sa mi rozdelenie dopravných informácií v rámci jednotlivých krajov.
@LuboTS
15.04.2010 23:54, biscuit [ip-89-103-251-82.karneval.cz]
Joly robi v nejakej firme, co zabezpecuje ozvucenie koncertov a parties :)
@hemendex
15.04.2010 22:27, biscuit [ip-89-103-251-82.karneval.cz]
No neviem, v akom programe odbavuju tie streamy (AV to asi nebude), ale snad tieto nedostatky casom vychytaju...
fun netrádiá
15.04.2010 10:09, hemendex [adsl-dyn170.95-103-89.t-com.sk]
Retrostream by potesil kopu ludi, ma ho aj E2 Praha, takze urcite by neslo o experimentovanie. Jediny problem internetovych Fun Radii je nevyvazena hlasitost (ak to za posledny mesiac nevyriesili). Neverim, ze je problem zregulovat tak, ako to dokaze procesor na vysielaci (dobre pisem?), napr. mne to v pohode v pocitaci zvlada program DBprocomp. Tento problem maju prakticky vsetky internetove streamy. Argument, ze to nejde, neuspeje, kedze napriklad zaniknuty projekt mojeradio.sk malo hlasitost vyvazenu a detto slowradio.com, ktore vo firme pocuvame teraz (po vzbure proti Fun Radiu a defenestracii kolegu, neakceptujuceho nic ine, len 104 FM) ma hlasitost softverovo regulovanu.
Takze sa tesim a dufam, ze jedno z pripravovanych net radii portalu Funradio.sk bude ladene aj pre nas nevyliecitelnych nostalgikov :)
@biscuit
14.04.2010 19:55, LuboTS [t12-05.opera-mini.net]
Napíšem ešte k tomu hudobnému dramaturgovi, neviem od ktorého roku bol prvý hudobný dramaturg Fero Kubač, ale keď vznikala Koliba, on išiel tam, mohol to byť asi rok 97. Potom robil hudobnú dramaturgiu Paťo, ktorý vtedy nejaký čas stíhal popri tom aj moderovať, neskôr robil iba "Starú", potom prestal moderovať a za mikrofónom ho bolo viac počuť, hlavne v Muzikole keď prišiel ďalší hudobný dramaturg Peter Graus a Funko začalo ísť po hudobnej stránke trošku inou cestou. Možno bol rok 98, neviem presne. Potom bol Demeter, Joly (zaujímalo by ma čo robí teraz), Bohuš a teraz Alica. Ten prvý však bol Fero Kubač, ktorý je priekopníkom hudobnej dramaturgie na Slovensku. Zaujímalo by na že od ktorého roku bol hudobný dramaturg v Rock FM, tam dlho vyberali skladby moderátori
RE: retro stream
14.04.2010 19:12, evosonic [adsl-dyn15.78-98-139.t-com.sk]
Biscuit, diky za odpovede aj za info ... ak by pustili medzi streamy nejaky retro s relaciami z minulosti (nedajboze este aj s povodnymi jinglami), tak mam o pocuvanie na nete vystarane :)
   1  2 3 4 5  
RADIA.SK neručí a nenesie zodpovednosť za obsah diskusných príspevkov, diskusie nemoderuje ani nerediguje. Diskusné príspevky vyjadrujú názor ich autorov. RADIA.SK si vyhradzuje právo odstrániť celé príspevky alebo časti diskusných príspevkov, a to najmä také, ktoré odporujú dobrým mravom, porušujú platné zákony SR (napr. obsahujú vulgárne výrazy, rasistické, xenofóbne či šovinistické narážky), poškodzujú dobré meno RADIA.SK alebo obsahujú reklamu.
rádiá

Základné informácie
o slovenských rádiách:

on air
Informácia o aktuálnej
pesničke nie je k dispozícii
najčítanejšie články za posledný mesiac
anketa

Okrem klasického FM vysielania počúvam rádiá aj:

cez internet
74 %

cez satelit
4 %

cez internet aj satelit
9 %

len FM vysielanie
13 %

Celkom hlasov:  6971

Aukro.sk